Gå til innhold

Kan jeg bruke klistreetiketter på PS2-backuper?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta backup av originalspillene mine (selvsagt!), og har derfor kjøpt gode Tayio Yuden-plater. Men de har sølvtopp, ikke skrivbar. Kan jeg bruke klistreetiketter av den typen som dekker hele platen sånn som til filmer og DVD-er for pc, eller er det noe i veien for det? Jeg vet jo det er mye rart med laseren til en PS2...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel ikke være noe i veien for det. Laseren bør ikke bry seg med den siden av plata :)

Men sørg for å få på etiketten helt rett.. om den er skjev kan du få litt kast i plata å det er ikke helt bra :)

Lenke til kommentar

Magnet? DVD-plater er da ikke magnetske, vel?

Nei det er de ikke.

Når skuffen går inn løftes driv motoren opp og sentrer platen.

Dette senteret er magnetisk og i "lokket" ligger det en ny magnet som så holder platen på plass.

Samme prinsippet på PC romen din.

Jeg har chipet og reparert noen hundre PS2 maskiner :)

Lenke til kommentar
OK, da forstår jeg. Jeg trodde det bare var klipsene på spindelen som holdt det på plass...  :blush:

8385136[/snapback]

Spørs om ikke platen hadde tatt seg en tur da :yes:

8385158[/snapback]

På PStwo (nye PS2) holdes platene kun på plass med klipsene på spindelen. :ermm:

Lenke til kommentar
Min er av typen Slim. Er det PSTwo?

8390140[/snapback]

På en PS Two er det ikke magnet, det er kun på PS2, med skuff.

På PsTwo holdes platen på plass, som på PS1 & PS One, av små fjærbelastede stålkuler.

Noe drit når de "hopper" ut. Men det kan også repareres. :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg ikke ettiketter som festes på men skriver med tusj, ofte står det også yttrykte advarsler om at man ikke skal feste ettikketer til CD/DVD-er.

Dette kan vistnok føre til materialtretthet og i noen tilfeller at CD/DVD-en "eksploderer" inne i maskinen som fører til at det blir masse små plastbiter som man ikke uten videre får ut igjen. Mulig at det som regel går bra men syntes det er bedre å bare bruke tusj rett på CD/DVD-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...