Pallantir Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg vil ta backup av originalspillene mine (selvsagt!), og har derfor kjøpt gode Tayio Yuden-plater. Men de har sølvtopp, ikke skrivbar. Kan jeg bruke klistreetiketter av den typen som dekker hele platen sånn som til filmer og DVD-er for pc, eller er det noe i veien for det? Jeg vet jo det er mye rart med laseren til en PS2... Lenke til kommentar
JV Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skal vel ikke være noe i veien for det. Laseren bør ikke bry seg med den siden av plata Men sørg for å få på etiketten helt rett.. om den er skjev kan du få litt kast i plata å det er ikke helt bra Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Regnet nesten med det, takk! Ville bare ha det bekreftet. 20 år + med pc-erfaring, null konsollerfaring... Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Fornuft i det. Men.. Platen ligger ikke "løs" inne i maskinen. Den blir holdt på plass av en kraftig magnet. Hvorfor ikke bare bruke en tynn tusj. OG bruk KUN kvalitets plater som Verbatim. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Magnet? DVD-plater er da ikke magnetske, vel? De holdes på plass av klipsene på spindelen. Og jeg bruker noe enda bedre enn vanlig Verbatim, jeg bruker originale Taiyo Yuden. Konsollen leser alt jeg brenner. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Verbatim og Taiyo Yuden skal begge ver bra plater. Bruker atm. førstnevnte i og med at Taiyo Yuden var umulig å oppdrive i lokalmiljøet Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Magnet? DVD-plater er da ikke magnetske, vel? Nei det er de ikke. Når skuffen går inn løftes driv motoren opp og sentrer platen. Dette senteret er magnetisk og i "lokket" ligger det en ny magnet som så holder platen på plass. Samme prinsippet på PC romen din. Jeg har chipet og reparert noen hundre PS2 maskiner Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 OK, da forstår jeg. Jeg trodde det bare var klipsene på spindelen som holdt det på plass... Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 OK, da forstår jeg. Jeg trodde det bare var klipsene på spindelen som holdt det på plass... 8385136[/snapback] Spørs om ikke platen hadde tatt seg en tur da Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg greide forøvrig å legge et spill oppå et annet i PS2'en min en gang. Spillet som lå underst funka. :!: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 OK, da forstår jeg. Jeg trodde det bare var klipsene på spindelen som holdt det på plass... 8385136[/snapback] Spørs om ikke platen hadde tatt seg en tur da 8385158[/snapback] På PStwo (nye PS2) holdes platene kun på plass med klipsene på spindelen. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Min er av typen Slim. Er det PSTwo? Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Min er av typen Slim. Er det PSTwo? 8390140[/snapback] På en PS Two er det ikke magnet, det er kun på PS2, med skuff. På PsTwo holdes platen på plass, som på PS1 & PS One, av små fjærbelastede stålkuler. Noe drit når de "hopper" ut. Men det kan også repareres. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Da er det nok ikke magnet, for jeg har ingen skuff. Jeg har bare et lokk som åpnes, og så hektes platen ned på spindelen. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Personlig bruker jeg ikke ettiketter som festes på men skriver med tusj, ofte står det også yttrykte advarsler om at man ikke skal feste ettikketer til CD/DVD-er. Dette kan vistnok føre til materialtretthet og i noen tilfeller at CD/DVD-en "eksploderer" inne i maskinen som fører til at det blir masse små plastbiter som man ikke uten videre får ut igjen. Mulig at det som regel går bra men syntes det er bedre å bare bruke tusj rett på CD/DVD-en. Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Litt off topic: Er ps2 slim den ps2'en som er tynn og mye mindre enn orginalen? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Litt off topic: Er ps2 slim den ps2'en som er tynn og mye mindre enn orginalen? 8392112[/snapback] Jepp , som har åpner som PSone. og ingen skuff som kommer ut Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Litt off topic: Er ps2 slim den ps2'en som er tynn og mye mindre enn orginalen? 8392112[/snapback] Jepp , som har åpner som PSone. og ingen skuff som kommer ut 8392142[/snapback] Ok, tusen takk for svar, har lurt på dette lenge=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå