vargaz Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Her er det som skjer; Jeg har et kamera som tar bilder kontinuelig, programmet jeg bruker er fwink. Fwink, lagrer bildet som blir tatt på en FTP og i en mappe lokalt på maskinen. Jeg ønsker å lagre de bildene som blir tatt, og da er jeg avhengig av at de blir renamet og flyttet til et annet sted lokalt på harddisken. Bildene er ikke større enn ca 60kb så plass skal ikke være noe problem i denne sammenhengen. Kameraet tar bilder hvert 15 (eller 30)sekund, så programmet eller scriptet må være rask til å kopiere filen ut og rename den. Er den noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 xcopy c:\bilder\fil.jpg c:\enannenkatalog\enannenfil.jpg Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 ? hæ? Det hjelper meg til å flytte filen, ja... renamer den? Og renamingen må endres for hvergang, dvs. den må telle oppover slik at jeg ikke overskriver det forrige bildet... Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 ? hæ? Det hjelper meg til å flytte filen, ja... renamer den? Og renamingen må endres for hvergang, dvs. den må telle oppover slik at jeg ikke overskriver det forrige bildet... 8389443[/snapback] $i = 0 while 1 if FileExists("c:\bilde.jpg") then FileMove("c:\bilde.jpg","c:\bilder\bilde"&$i&".jpg", 8) endif Sleep(10) $i = $i + 1 WEnd www.autoitscript.com Lenke til kommentar
backup Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Scriptet ovenfor her gir samme bildenummerering hver gang det kjøres slik at det over tid blir bilder med samme navn i overføringsmappen "bilder". Her er imidlertid et vbs-script der dette unngås: Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") topIndeks = "C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\utMappe\indeks.txt" If fso.FileExists(topIndeks) then Set f = fso.OpenTextFile(topIndeks,1) i = f.ReadLine f.close Else Set f = fso.OpenTextFile(topIndeks,2,true) f.writeline "1" i = 1 f.close End If mittBilde ="C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\innMappe\bilde.jpg" do If (fso.FileExists(mittBilde)) Then nyttBildenavn = "C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\utMappe\bilde_" & i & ".jpg" fso.MoveFile mittBilde, nyttBildeNavn Set f = fso.OpenTextFile(topIndeks,2,true) i = i+1 f.writeline i f.close End If wscript.sleep 10000 'hvert tiende sekund, kan endres som du vil Loop innMappe: Der bildene lagres opprinnelig utMappe: Der bildene overføres til indeks.txt: Fil der høyeste bildenummer lagres Kjør scriptet før fotoen startes, avslutt scriptet ved å slette wscript.exe i task managers prosessvindu. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Takk, skal se på dette.. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 #include <Date.au3> hotkeyset('^!{ESC}','closescript') func closescript() exit 0 endfunc while 1 if FileExists("c:\bilde.jpg") then $dato = stringreplace(_Now(),':','') $dato = stringreplace($dato,' ','') $dato = stringreplace($dato,'.','') FileMove("c:\bilde.jpg","c:\bilder\bilde"&$dato&".jpg", 8) endif Sleep(10) WEnd flytter og bytter navn til dato og klokkeslett. lukker scriptet med ctrl+alt+esc kompilator finner du på autoitscript.com Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Fungerer utmerket ! takk jimern3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå