Gå til innhold

Trymskvida 2000 - lagt på is


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ja. Den ferdige filmen vil, i likhet med Emesis, bli lagt ut her.

8951887[/snapback]

 

Går det noe framover? Ser ut som det går treigt.. :p

 

EDIT:

Jeg er med i en lokal moviemistakes.com-lignende sak..

Kan vi se filmen å bemerke oss scener der kameraet vises i skygge, crew og folk som ikke skal vises, gjør det o.s.v?

 

Da får du full tilbakemelding

Endret av borge94
Lenke til kommentar

Det er sommerferie for tiden og folk har reist hjem og begynt å jobbe. Vi rakk dessverre ikke å filme noen av scenene til LarsP før jeg måtte evakuere Trondheim, men planen er å spille dem inn i slutten av august, sånn ca én måneds tid fra nå.

 

Redigering, lyd- og musikkarbeid kommer etterpå, så jeg har noe å finne på da også. Nå for tida jobber jeg nede på Østlandet.

 

Dere er hjertelig velkommen til å peke ut alle feil dere finner, det er bare morsomt.

Lenke til kommentar

Det er her etterarbeidet kommer inn i bildet. Filtre og justeringer av lys og kontrast kommer til å forekomme. Poenget var å ha et godt utgangspunkt. Ikke noe lys = Ikke noe å arbeide med, mens: Masse lys = Masse å arbeide med.

 

....tror jeg. Har aldri prøvd det før, så det skal bli spennende å se. Emesis slet i alle fall med for mørke innendørsscener.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
....tror jeg. Har aldri prøvd det før, så det skal bli spennende å se. Emesis slet i alle fall med for mørke innendørsscener.

9098453[/snapback]

 

Det funker til en viss grad. Har vært gjennom den prosessen selv. Det jeg kom frem til var at å belyse settet rikelig for deretter å justere blenderen ned helt til bildet er støyfritt, ga det beste resultatet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
På selve kameraet? Det går ikke med mitt drittkamera, dessverre. *Drømme om nytt kamera*

9103233[/snapback]

 

Hvilke programm(er) benytter du for å legge til filtre og slikt i ettertid, Cun?

 

Syns prosjektet her ser veldig spennende ut, har fulgt med en stund men ikke lagt igjen noen tilbakemelding før nå. Likte Emesis, håper denne filmen blir like fornøyelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette prosjektet ble lagt på is ettersom jeg hadde nok av andre ting å gjøre i høst (for mange emner på universitetet, jobb og annet), og for noen uker siden streiket en av harddiskene mine. Jeg trodde ikke jeg hadde så mye viktig på den (noen enorme programmer jeg lett kan skaffe igjen), men da jeg sjekket den eksterne harddisken i dag hvor råmaterialet til filmer som Emesis ligger, var ikke Trymskvida der. Dermed må man konstantere at de digitale filene har gått tapt, men det er ikke et altfor stort problem ettersom jeg har råfilmen bevart på DV-kassetter. Får se om ikke dette prosjektet blir gjenopplivet igjen til våren, men jeg er ikke sikker. Mistet liksom interessen for det da vi ikke klarte å spille inn alt i vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...