Gå til innhold

Trymskvida 2000 - lagt på is


Anbefalte innlegg

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Trymskvida 2000</span>

<span style='font-size:10pt;line-height:100%'>-Et Eventyr med Smoke Weed Touch-</span>

 

Hva?

Denne tråden er en worklog for kortfilmen Trymskvida 2000 - Et Eventyr med Smoke Weed Touch. Vi skal følge utviklingen av innspilling og etterproduksjon i tiden framover, og det kommer til å bli lagt ut bilder, nyheter og annet.

 

Manus

Manuset til kortfilmen er på 10 sider og i .doc-format. Last det ned her:

 

 

Hvor lenge skal den vare?

Under 10 minutter, forhåpentligvis.

 

Hvilken sjanger er det?

Gangsterkomedie, sånn omtrentlig.

 

Hva handler filmen om?

Trymskvida 2000 er inspirert av denne kortfilmen, som igjen er basert på eddadiktet Trymskvida. I det gamle eddadiktet stjeler jotnen Trym tordenguden Tors hammer, Mjølner, og krever å få gifte seg med fruktbarhetsgudinnen Frøya, den vakreste av alle æsene, i bytte. Frøya gidder ikke å gå med på dette og isteden må Tor kle seg ut som brud og lure Trym. Trymskvida 2000 er en moderne utgave av denne historien og er lagt til nåtiden med elementer som horer, dop, bling-bling og vold.

 

Smoke Weed Touch er med i en trio av tre glade lakser som kjøper og selger narkotika, bedriver hallikvirksomhet og diverse andre lyssky affærer. Den rivaliserende gangsteren Trym har sett seg lei på det han mener er Smokes inkompetanse og stjeler hans hasjmedaljong for å ydmyke ham. I tillegg krever han en natt med Smokes beste prostituert, Frida, helt gratis! Frida nekter selvfølgelig å gå med på noe så sinnsvakt og Smoke sitter dypt i det. Mens den hissige kameraten Lorenzo forfekter krig og aggresjon, kommer den andre, mer sindige kameraten Bergliot med en legendarisk idé...

 

Hvor skal filmen spilles inn?

 

I Trondheim. Steder fra manus og bilder:

 

 

 

Reiret

reireter5.jpg

 

Horehjørnet

horehjrnetkl9.jpg

 

Dophjørnet

dophjrnetbi9.jpg

 

Hasjhjørnet

hasjhjrnetkk2.jpg

 

Gatelangs scene 6

gatelangsscene6vz6.jpg

 

Klokketårnet

klokketrnet01jr0.jpg

klokketrnet02vj7.jpg

 

Daniel Pub

danielpublz1.jpg

 

Dolph Lundgrens

dolphlundgrenshb6.jpg

 

 

Storyboards:

 

 

 

storyboards01bz8.jpg

storyboards02db4.jpg

storyboards03gs8.jpg

 

 

 

Innspillingsplan:

 

 

innspillingsplanos4.jpg

 

 

Vi skal spille inn scene 02, 05, 07, 10 og 12 i løpet av helga. Innspilling starter i kveld.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Filmatiseringen jeg gjorde av Trymskvida på ungdomsskolen er et av de verste minnene jeg har. Dog blir nok dette litt bedre, vil jeg anta. Men hvis jeg ser et klipp med autofokus, så kastrerer jeg deg :ph34r:

Lenke til kommentar

Da er inspirasjonskilden tilgjengelig: Linky

 

Så rått ut synd den bare skal vare under 10min men stå på :thumbup:

8374498[/snapback]

Se på det som positivt. Kvalitet > Kvantitet :)

 

Filmatiseringen jeg gjorde av Trymskvida på ungdomsskolen er et av de verste minnene jeg har. Dog blir nok dette litt bedre, vil jeg anta. Men hvis jeg ser et klipp med autofokus, så kastrerer jeg deg :ph34r:

8374565[/snapback]

Jeg testa ut kameraet med den nye arbeidslampa jeg har gått til anskaffelse av, og jeg kunne såvidt skimte autofokus :whistle:

 

Får se hva vi kan gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg testa ut kameraet med den nye arbeidslampa jeg har gått til anskaffelse av, og jeg kunne såvidt skimte autofokus  :whistle:

8374699[/snapback]

 

Hvorfor skrur du ikke bare over på manuell? Eller gikk ikke det (det skal gå)? Lån deg et kamera eller utsett filmen til du har fått kjøpt deg nytt. Hvis du bruker samme kamera nå som du brukte på Emesis så bruker du mye energi på noe som ikke kommer til å utnytte sitt potensiale.

Lenke til kommentar
Bedre lyssetting fikser nok store deler av biffen, ja. Er jo lærerikt å jobbe med utfordringer som det også.

Jepp. Prøve å gjøre det beste ut av ingenting :)

 

Har dere snø i Trondheim fortsatt?

 

Neida, det ser bra ut, det her. Forhåpentligvis gjør filmen din norrøn mytologi vesentlig mer interessant. Når regner du med å være ferdig? :)

Bildene er fra januar ;)

 

Regner med å bli ferdig til seinsommeren eller høsten.

 

Ok du har rett der Cun når sånn ca blir du ferdig tror du? :)

Seinsommer eller høst :)

 

Jeg er imponert over hva folk gidder (ikke ondt ment). Og jeg venter i spenning, dette virker meget interessant.  :thumbup:

Takk. Man gidder å drive med det man interesserer seg for :)

 

I går filma vi scene 07 og 12. Bilder og sammenlikning med storyboard der det passer:

 

Skal filme scene 02, 05 og 10 på søndag.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar

Bare et tips til lyssetting: Dersom dere ikke har utstyret til det, er det som regel bedre med ingen lyssetting enn sjaber lyssetting :) på den andre siden lærer man jo heller aldri da. Prøv å la lyset komme høyere opp fra rommet, og prøv å diffusér det gjennom et halvgjennomsiktig materiale (vi brukte bakepapir i mine glansdager(!) men da anbefales å filme svart-hvitt siden lyset blir ekstremt gulbrunt)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...