Gå til innhold

Oppdatering av språk på E-400

Anbefalte innlegg

Noen som har E-400 og har forsøkt å installere norsk språk? Jeg har satt den til dansk foreløpig da det er innebygget, men kunne godt tenke meg norsk når det finnes på CD'en. Jeg har gjort som instruksjonene sa, Olympus Master kjører, kameraet er tilkoblet, maskinen finner kameraet, og jeg har valgt "Kontroll" på kameraet når dette settes på med kabel tilkoblet. Men programmet sier bare at det ikke finner kameraet. Irriterende.....

Tips fra likesinnede mottas med takk.

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen i slr-klubben, manskow.

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det du spør om, men synes du har gjort et spennende valg. E-400 er så liten at det faktisk monner, slik at størrelsesargumentet har noe for seg. Sammen med den bebudede 25mm'eren fra Leica vil det jo utgjøre det perfekte reisekamera for en purist som meg, hvis jeg skulle bli veldig rik i fremtiden. Jeg er veldig glad for at Oly endelig har lykkest med bildekvaliteten med sin siste sensor.

Desverre er det få her på bruket som velger noe så utradisjonellt som et enda mindre kamera enn 350D, så jeg er redd du må oppsøke andre foraer for å få svar på dette. Har du prøvd foto.no?

Lenke til kommentar

I går løste det seg, faktisk. Jeg ringte et telefonstøtte jeg fant på Oly's sider, og traff en hyggelig svenske. Han gikk gjennom prosedyren mens jeg hadde det koblet opp. Det viste seg at jeg hadde valgt feil på kameraet når det ble USB-oppkoblet, jeg valgte Kontroll, som jeg anså klokt. Jeg skulle valgt Storage, det var jo innlysende når jeg skulle la programmet kontrollere kameraet....

Men jeg fikk fortsatt feilmelding om intet kamera funnet. Han spurte da om hvilket OS jeg kjørte, og jeg hadde da meg meg kameraet på jobb, der jeg kjører Vista. V.1.42 får ikke på Vista kunen han fortelle, og ba meg laste ned V.2 fra Olympus' USA-side. Det ble gjort og intallert og da kom det opp, gitt. Så her sitter jeg nå med norske menyer. Gildt. Men litt dårlig at ikke dette var å finne tydelig på Olympus' norske side, da jo Vista følger med de fleste nye maskiner nå.

Forøvrig meget bra kamera, og som du muligens har sett på kamerasiden min ble jeg meget begeistret for den nyanskaffede makrolinsa. Magnoliaene i hagen er i full fatt med blomstring, så nå blir det pene bilder fremover.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Da er jo alt i skjønneste orden. Jeg har ikke sjekket siden din på mange måneder, så dette var ukjent for meg. Synes det er hyggelig at en av våre mest aktive nå bruker Olympus slr, og spesiellt den modellen du har valgt. Det virker som om det er det beste fra Oly siden E-1, med tanke på bildekvalitet. Nå kommer jo også den sensoren i flere modeller etter hvert, og vi får håpe at det betyr at Oly får tatt igjen noe av det tapte.

Er det 50/2,0 eller 35mm makro du har kjøpt deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...