Vindstille Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken administrator er det som har kjøpt mellomnavnet hans, Simen1? 8525350[/snapback] Stoolman. Med andre ord ingen administrator. Grunnen til at det står administrator i artikkelen er nok fordi Simen1 fikk ansvaret for organiseringen av valget. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ja, jeg tror det gikk litt i surr med hvem som kjøpte og hvem som organiserte avstemningene. Det er ikke sikkert journalisten vet hva forskjellen på moderator og administrator er heller. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 hva med Hitler? Da er du OND om du byr høyest på det navnet 8485887[/snapback] Ikke lov å hete Hitler lengre afaik. 8485896[/snapback] Jo, er det. Etter 60år ble navnet ny åpnet mener jeg å huske Kult navn, gratulerer Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hvilken administrator er det som har kjøpt mellomnavnet hans, Simen1? 8525350[/snapback] Stoolman kjøpte navnet. Og det har vel kanskje blitt nevt 100 ganger i denne tråden. EDIT: Trodde jeg var på siste side Endret 3. mai 2007 av Mixy Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har brent meg på den et par ganger, ja. :!: Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Pappa ler bare av d:P hehe, mamma har jeg ikke kontakt med 8485492[/snapback] Uansett hvilket navn, må dette bli en dårlig deal, du må vel skaffe nye id-kort og nytt pass? 8485563[/snapback] man må jo faen ikke få ny id/pass selv om man skifter navn. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 man må jo faen ikke få ny id/pass selv om man skifter navn. 8532648[/snapback] Det må du forklare bedre. Mener du virkelig at hvis jeg bytter navn til f.eks Ali Ahmed, så trenger jeg ikke nytt pass? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg har skiftet navn, og har ikke måttet bytte pass. På passet står det ett navn, på bankkortet et annet. Derimot, når jeg skal fornye passet, må det riktige navnet sikkert stå der. Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Tar den norske stat seg betalt for navnebytte, eller er dette enn så lenge en gratis tjeneste? Hvor lang behandlingstid er det på slike henvendelser? Endret 4. mai 2007 av G Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva ble han Hetende? Fikk det aldri med meg. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Makan til latskap. Lasse Nøff ble navnet. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Lasse nøff er jo morsomt men det kunne vært en del morsommere men hvor mye fikk han? som solgte navnet? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Alt er relativt, syns navnet ble bra jeg. Han fikk 2000,- NOK for ente gang i denne tråden. ;p Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Makan til latskap. Lasse Nøff ble navnet. 8536168[/snapback] Nei så hva ble navnet? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Alt er relativt, syns navnet ble bra jeg. Han fikk 2000,- NOK for ente gang i denne tråden. ;p 8536198[/snapback] Følger ikke helt med Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Tar den norske stat seg betalt for navnebytte, eller er dette enn så lenge en gratis tjeneste? Hvor lang behandlingstid er det på slike henvendelser? 8535993[/snapback] Dette er gratis. Husker ikke behandlingstid, men bet meg ikke merke i at prosessen var spesielt langvarig. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg har skiftet navn, og har ikke måttet bytte pass.På passet står det ett navn, på bankkortet et annet. Derimot, når jeg skal fornye passet, må det riktige navnet sikkert stå der. 8535924[/snapback] Prøv å reis til USA med det passet med annet navn. Ehh, skeptisk Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Jeg har skiftet navn, og har ikke måttet bytte pass.På passet står det ett navn, på bankkortet et annet. Derimot, når jeg skal fornye passet, må det riktige navnet sikkert stå der. 8535924[/snapback] Prøv å reis til USA med det passet med annet navn. Ehh, skeptisk 8541448[/snapback] Jeg har reist utenlands flere ganger de siste årene med dette passet, wise guy. Grunnlag for å søke visum til ethvert land er navnet som står i passet. Det er den eneste legitimasjonen jeg behøver å vise noensinne, fra jeg søker visum til jeg forlater landet. Med mindre landet jeg reiser til har tilgang til det norske folkeregisteret har de ingen anledning til å sjekke om informasjonen stemmer. Dessuten er personnummeret åpenbart ikke forandret, slik at man ser at det er samme person som het noe bittelitt annet. Endret 5. mai 2007 av angry_norwegian Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har reist utenlands flere ganger de siste årene med dette passet, wise guy. Grunnlag for å søke visum til ethvert land er navnet som står i passet. Det er den eneste legitimasjonen jeg behøver å vise noensinne, fra jeg søker visum til jeg forlater landet. Med mindre landet jeg reiser til har tilgang til det norske folkeregisteret har de ingen anledning til å sjekke om informasjonen stemmer. Dessuten er personnummeret åpenbart ikke forandret, slik at man ser at det er samme person som het noe bittelitt annet. 8543236[/snapback] Personnummeret er vel det viktigste i den sammenhengen. Skifter man kjønn derimot har man sikkert problemer, da et av sifrene i personnummeret er relatert til hvilket kjønn man har (husker ikke hvilket). Regner med at man da får nytt personnummer? Da er det sikkert greit å fikse nytt pass med en gang... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Erhm. Er ikke helt sikker på om det dere sier er riktig, for det var jo en person for et par uker siden som måtte bestille ny billett til India fordi han hadde skrevet Kristian med K og ikke Ch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå