Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett tilgang mistes når VPN brukes

Anbefalte innlegg

Kobler opp til serveren på jobb ved hjelp av VPN og Termserver.

Når jeg er koblet opp mot VPN/termserver får jeg ikke tilgang til internett(IE, mail,+) fra min lokale maskin !

Dette fungere tidligere med win 98 ..

Bruker XP nå.

Noen tips om hvor problemet her kan ligge ?

Takknemelig for svar/evt. tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først) jeg synes det virker fornuftig at det skal være som du har det :wink:

Hvilket program bruker du for å opprette VPN-tunnelen? Mange sperrer all annen trafikk enn VPN når den er aktiv. Det er trossalt det eneste riktige.

Blir litt lite gjennomtenkt om jobben din har satt opp en brannmur og sikret så godt som mulig, hvis alt som skal til er å gå via din PC og så videre inn på jobben når du er koblet opp mot jobben og ut mot internet generelt samtidig...

Men, hvis det virket med 98, men ikke XP kan jeg tenke meg tre ting

1)ny VPN-klientprogramvare som du installerte på XP'en sperrer for dette 2) XP firewall'en sperrer automatisk alt annet enn VPN når du er koblet opp mot dette. Test i så fall å koble deg opp mot jobben din uten å ha XP brannmuren på...

3)QoS er aktiv på maskinen din -> fjern den! Skal ligge på nettverkskortet ditt. Den er vel ikke noe poeng å bruke har jeg inntrykk av og til tider klønete med VPN... Men normalt hindrer det vel ikke begge deler samtidig, er vel bare at man da ikke får VPN tunnel i det hele tatt...

-geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...