stisom Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I går kveld så sluttet plutselig internett å virke hjemme hos meg. Jeg tok da ut støpsel og gjorde de som man vanligvis gjør når sånt skjer. Men jeg fikk fortsatt ikke internett. Alle lys på modemet lyser some de skal, men jeg klarer bare ikke å komme på nett. Jeg prøve å ringe Tele2 (dyrt) de sa jeg skulle resete modemet, det hjalp ikke. Jeg lurer derfor på om noen her kanskje kan hjelpe? Kanskje noen vet hvilken IP/DHCP server/Gateway adresse jeg skal skrive inn manuelt? Hjelp Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Mottar du IP i det hele tatt? Kjører du via ruter, hvis ja, hva får ruteren din? Prøv å kjør Pc rett i ruter, deaktivere eventuelle brannmurer på PC. Har vært borti en del Norton brukere som klarer å stenge seg selv ute. Lenke til kommentar
stisom Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Mottar du IP i det hele tatt?Kjører du via ruter, hvis ja, hva får ruteren din? Prøv å kjør Pc rett i ruter, deaktivere eventuelle brannmurer på PC. Har vært borti en del Norton brukere som klarer å stenge seg selv ute. 8373522[/snapback] Nei jeg mottar ikke IP i det hele tatt. (Limited or no connectivity) Jeg kjører direkte fra ruteren som fulgte med Tele2. (Thomson SpeedTouch) Jeg bruker ikke Norton. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du kan jo prøve å kutte ut lokale feilkilder. Får du lokal-ip fra router? Får du internett-ip fra modem om du kobler deg direkte i modem? Prøv også å koble deg utenom splitteren. Får du lokal-ip fra routeren men ikke internett-ip så er det enten defekt modem eller feil i sentralen/linje. Se om du kan låne et modem for å prøve. Lenke til kommentar
stisom Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Du kan jo prøve å kutte ut lokale feilkilder.Får du lokal-ip fra router? Får du internett-ip fra modem om du kobler deg direkte i modem? Prøv også å koble deg utenom splitteren. Får du lokal-ip fra routeren men ikke internett-ip så er det enten defekt modem eller feil i sentralen/linje. Se om du kan låne et modem for å prøve. 8374163[/snapback] Jeg får ingenting fra ruter/modem. Den virker som den bare er helt død. Jeg har ett relativt nytt SpeedTouch fra NGT, er det mulig å bruke det opp i mot Tele2 sitt nett? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Sjekk først om du får ipadresse fra speedtouchen. Får du ikke det så er det noe feil med nettverkskort / PC / kabel. Hvis du skal bruke speedtouch må isåfall legge inn noen nye parametre i routermodemet. Her er noe jeg sakset fra nettet: Protocol: Dynamisk/Fixed IP in 1483 Settings: VPI/VCI: 8/35 Encapsulation: LLC Endret 13. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
stisom Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Sjekk først om du får ipadresse fra speedtouchen. Får du ikke det så er det noe feil med nettverkskort / PC / kabel. Hvis du skal bruke speedtouch må isåfall legge inn noen nye parametre i routermodemet. Her er noe jeg sakset fra nettet: Protocol: Dynamisk/Fixed IP in 1483 Settings: VPI/VCI: 8/35 Encapsulation: LLC 8374966[/snapback] Er det mulig å flashe Thomson SpeedTouch 516i sånn at den vill virke med Tele2? Den som fulgte med Tele2 var Thomson SpeedTouch 516i v6 Thomson SpeedTouch 516i Fulgte med Nextgentel, den ser ut som den funker, men den er konfigurert for nextgentel. Også, er det mulig å finne gateway IP'n til Thomson SpeedTouch 516i v6? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ja, du finner den internasjonale firmwaren på www.speedtouch.nl Ipadressen finner du ved å skrive ipconfig i 'dosvindu' og se etter standard gateway (=router). Endret 13. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
H_S Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Raskeste er nok som stisom sier å ringe kundeservice. De modem som blir sendt fra tele2 (516i) er satt opp i bridge, så han vill ikke få noen ip adresse fra modemet, den kommer rett fra tele2 sin dhcp server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå