Gå til innhold

DU har kjørt for fort og det holder at JEG sier D!


Nickme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla.

 

Nei, jeg kommer ikke til å gå til sak mot noen, eller anmelde de.

Traff på dama til han som meldte meg. Og i følge henne skulle de anke :p Men det går ikke :blush: Men noen er jo smartere enn andre.

 

De holdt førerkortet i 3 uker. Værre enn det var det jo da egentlig ikke :p

Det kostet egentlig ikke så mye som jeg først hadde trodd.

Man kan finne mange advokater, men å bruke en som ikke helt vet hva han gjør eller har erfaring fra slike saker lønner seg lite om man ikke vil riske å kaste pengene ut av vionduet. Dessuten er det jo en vurdering i fra f.eks min side om jeg vil prøve saken min.

I mitt tilfelle hadde jeg en advokat som virkelig visste hva han drev med. Han har tidligere jobbet for politiet nemlig med å ta førerkort. Bevise det gale man gjorde. Så han visste godt hva han skulle si og hvordan han skulle opptre i min sak og andres saker. Han har bare vunnet de sakene han har jobbet med og enda ikke tapt. Det er jo en god statistikk. (førerkort-saker).

1500 i timen kostet det å bruke han, og han bruke bare 4 timers jobb ved min sak å hjalp meg. Jeg vant. ;)

Fikk også høre at dersom jeg ikke hadde gjort slik motstand mot påtale, ville de beholdt førerkortet og gitt meg 3-6mnd og ny oppkjøring osv. Da hadde det kostet meg likemye+ kanskje mer om jeg hadde feilet. Og en del sommermåneder uten førerkort. + enda en ny prøvetid på 2år.

Nå er jeg jo snart ferdig med den! :D

Så etter å ha veiet dette opp med kostnadene så var det ikke dyrt. Og når jeg har problemer med noe, ringer jeg eller sender sms å han forteller meg hva å gjøre uten kostnader så lensgt jeg ikke trenger skikkelig bistand annet enn noen kloke ord.

 

Bor du i troms eller lenger unna og virkelig trenger en god advokat?!

 

Rune Stenstrøm.

Drit flink advokat :ph34r:

 

Og jeg regner med at det er fler enn meg som føler og mener at de ikke liker purken av et svin fordi enkeltindivider bare må fordi dem kan vise sin autoritet overveldene!

 

Fuck them! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Om en politibetjent inndrar førerkortet ens, skal det noe ganske spesielt til for at man skal kunne nekte det. Har aldri hørt om noen som har sluppet unna med det. Men er uansett ganske overrasket over at de vurderte påtale, høres direkte rart ut. Slik som det er beskrevet har de jo null sak mot deg...

 

Var her i fjor at jeg kjørte i en 50-sone i hjemtraktene. Hadde satt meg som mål å nå en ferge og gjorde dermed det relativt uvanlige trekket å ta en forbikjøring i tettbygd strøk. Og hvem står i krysset et stykke lengre ned i svingen? UP, ja...

Men de hadde mopedkontroll og hadde altså ingen lasermåling. De så noe skarpt etter meg når jeg passerte, men gadd ikke en gang å stoppe meg for en advarsel.

Vil ikke betegne forbikjøringen som uforsvarlig, eller gå nærmere inn på hvilken hastighet jeg hadde, men kan vel si at om det hadde vært kontroll så hadde det blitt dyrt.

 

Så hvordan en sak uten fartsmåling, kun med øyenvitner kan blåse seg så opp det fatter jeg ikke. UP her i strøket er fanatiske, men ville neppe funnet på noe slikt som du her beskriver.

 

Anyway, fint at det gikk bra til slutt. Får gratulere med vel overstått farse... ;)

Lenke til kommentar
Jeg trodde det var slik at når man vant en slik sak, så skal noen andre enn deg betale saksomkostningene? Syns egentlig at det er teit at man må betale for noe som man nettopp har fått motbevist i retten... Andre som er enige eller?

9117791[/snapback]

 

 

Dette er jo da bare enda et eksempel på hvor trygg norge er som rettsstat. Både for kriminelle og de som ikke har gjort noe.

Her er alletrygge bare man har en god advokat eller nok vitner. Enda man vet at sannheten er noe annet..

 

Og i andre tilfeller er det mer slik at de som ikke har gjort noe, men blir meldt for det må betale for det. Men sånn er det jo bare..

 

I en fartssak er det ikke vanlig praksis å få dekket omkostningene.

Jeg hadde fått dekket alt dersom jeg ble 100% frikjent. Det ble jeg ikke, bare nesten.

 

Jeg hadde i avhøret sagt at jeg kanskje kunne hatt en 30-40Km/t forbi. Og de dømte meg for å ha kjørt i 40. Men bare det. Fikk ikke noe bot eller noe. Men det er jo fordi da slipper de å betale advokaten min :p

Lenke til kommentar
Dette høres helt idiotisk ut. Jeg er 99.9% sikker på at du går unna som en fri mann. Hvis ikke er det noe ALVORLIG galt med det norske rettsystemet eller det lokale politiet der du bor. Hvis ikke de har "hard evidence" på at du har kjørt for fort, som f.eks i det minste en lasermåling har de ikke noe på deg. Det eneste du trenger å gjøre er å nekte på det! Hvis dette mot alle odds går i politiet sin favør bør du gå til pressen med saken din. Det er i hvertfall min mening.

8373472[/snapback]

 

Jeg har aldri sett resultatet av en lasermåling noen gang så kan noen være så snill å oppklare noe jeg er litt usikker på?

 

Politiets laser måler hastigheten, det er jo greit, men sier målingen noe om hvilken bil laseren er "skutt" mot? Hvis ikke så kan de jo skyte en bil og ta en annen for den aktuelle hastigheten.

8373897[/snapback]

De har ingenting som beviser at det er deg de har "skutt" med laser.

Jeg ble tatt og vinka inn. Men der sto det allerede en trailer å ventet. Så mens han ble ferdig så passerte det 3-4 biler.

Jeg mener bestemt at jeg ikke kjørte noe over 80 (60 sone som jeg var rimelig sikker på at var 80, ettersom jeg ikke hadde sett noen skilt på en stund siden jeg så oppheving av 60 sone skilt tidligere, men hadde selvsagt oversett et nytt 60 skilt.)

Lenke til kommentar
Dette høres helt idiotisk ut. Jeg er 99.9% sikker på at du går unna som en fri mann. Hvis ikke er det noe ALVORLIG galt med det norske rettsystemet eller det lokale politiet der du bor. Hvis ikke de har "hard evidence" på at du har kjørt for fort, som f.eks i det minste en lasermåling har de ikke noe på deg. Det eneste du trenger å gjøre er å nekte på det! Hvis dette mot alle odds går i politiet sin favør bør du gå til pressen med saken din. Det er i hvertfall min mening.

8373472[/snapback]

 

Jeg har aldri sett resultatet av en lasermåling noen gang så kan noen være så snill å oppklare noe jeg er litt usikker på?

 

Politiets laser måler hastigheten, det er jo greit, men sier målingen noe om hvilken bil laseren er "skutt" mot? Hvis ikke så kan de jo skyte en bil og ta en annen for den aktuelle hastigheten.

8373897[/snapback]

De har ingenting som beviser at det er deg de har "skutt" med laser.

Jeg ble tatt og vinka inn. Men der sto det allerede en trailer å ventet. Så mens han ble ferdig så passerte det 3-4 biler.

Jeg mener bestemt at jeg ikke kjørte noe over 80 (60 sone som jeg var rimelig sikker på at var 80, ettersom jeg ikke hadde sett noen skilt på en stund siden jeg så oppheving av 60 sone skilt tidligere, men hadde selvsagt oversett et nytt 60 skilt.)

9135421[/snapback]

 

Mye fikk du i bot?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

husker jeg ble stoppa 10 dager etter jeg fikk lappen. hadde godt over grensa for å miste lappen, dette var på kvelden og det var mørkt. kjørte sammen med et par andre og vi stoppa for å prate. så ser vi politiet komme som et uvær og skrenser inn på plassen og nærmest hopper ut av bilen. jeg blir da dratt bort med han ene politimannen og han spurte meg hvor fort jeg hadde på den strekka der, 80 sa jeg, og da ble han ble kvassere i målet, hvor fort? 80 sa jeg igjen. de hadde tydeligvis vært vitne til det hele, og det var 2 i bilen. men de fikk tydeligvis ikke gjort noe grunnet manglende bevis. så sa han noe jeg ikke husker, så dro de bare. pumpa gikk litt da ja :p

 

Nickme: hvordan fikk du anmeldelsen? fikk du innkalling til avhør, så tok de lappen på politikammeret? eller kom de opp til deg?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ikke en gang en politimann som står å ser du kjører for fort kan ta deg uten bevis.. det har jeg fått beskjed om :p

 

Det stemmer nok det du sier! Jeg synes dette høres veldig rart ut.

 

Jeg lå ... eller ... tror vi sier det sånn: en anonym person jeg vet om lå 110 i en 70 sone og ble stoppet av politiet. De lot m... eh... han slippe med en advarsel, og skyldte på at de "ikke hadde god nok måling".

 

Med mindre jeg har misforstått lovsystemet i norge på det groveste, så er det ikke nok å anklage noen. Man må kunne bevise det.

 

Jeg skal fortsette å lese gjennom denne tråden.

Lenke til kommentar
Kan politiet bøtelegge deg, eventuelt beslaglegge førarkort om dei tilfeldigvis ser deg kjøre for fort? Om dei for eksempel låg bak deg i sivilbil og såg på speedometeret.

 

Det har de rett til..

 

Ja hvis de kan måle det. Men hvis de bare "ser" det så hjelper det ikke.. Har ett eksempel på det..

 

En på jobben min råkjørte på E6 på vei hjem fra jobb. Han lå i 140 i 80-sona, hadde mista lappen for sure!

 

Plutselig ser han at det står politikontroll på en rasteplass, de vinker han inn til siden, men han rekker ikke å bremse raskt nok, og ender opp med å svinge inn på utkjøringen til rasteplassen, noe flau... Politikonstabelen kommer bort til han, og han sa faktisk: "Du skal være JÆVLIG glad for at dette er beltekontroll!!"

 

Han slapp unna med advarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...