РЦП-88 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Norge=Den siste sovjetstat Fullt av angivere overalt Endret 13. april 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Kan politiet bøtelegge deg, eventuelt beslaglegge førarkort om dei tilfeldigvis ser deg kjøre for fort? Om dei for eksempel låg bak deg i sivilbil og såg på speedometeret. 8373837[/snapback] Det har de rett til.. 8373847[/snapback] Ja,men bare hvis det er to politifolk i bilen. edit: Hvis de står å spiser pølse ved veien, og du kommer forbi, og de ikke har noen konkrete bevis på at du kjørte for fort, f.eks at de bare syntes du kjørte fortere enn tillatt, så kan de vel ikke gjøre stort av det... De vet jo forstatt ikke om du kjørte 10 eller 20 kmh for fort, og hva slags straff skal du få da? OT/ONT-historie: Der jeg kommer fra er det en stor råner (joackim). Han kjørte opp en bakke midt i byen (50-sone) i 110, med en politimann i bilen bak. Politimannen var ikke på jobb, han var alene i bilen, og han kjørte sin private Ford Fokus. Eneste de kunne gjøre var å beslaglegge lappen til joackim i 3 uker. Endret 13. april 2007 av jalejale Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Dette høres helt idiotisk ut. Jeg er 99.9% sikker på at du går unna som en fri mann. Hvis ikke er det noe ALVORLIG galt med det norske rettsystemet eller det lokale politiet der du bor. Hvis ikke de har "hard evidence" på at du har kjørt for fort, som f.eks i det minste en lasermåling har de ikke noe på deg. Det eneste du trenger å gjøre er å nekte på det! Hvis dette mot alle odds går i politiet sin favør bør du gå til pressen med saken din. Det er i hvertfall min mening. 8373472[/snapback] Jeg har aldri sett resultatet av en lasermåling noen gang så kan noen være så snill å oppklare noe jeg er litt usikker på? Politiets laser måler hastigheten, det er jo greit, men sier målingen noe om hvilken bil laseren er "skutt" mot? Hvis ikke så kan de jo skyte en bil og ta en annen for den aktuelle hastigheten. Lenke til kommentar
sull Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du sier noe der Quayle, men det er vel det at man stoler på politimannen som tar målingen...hvis ikke jeg er helt på jordet.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du sier noe der Quayle, men det er vel det at man stoler på politimannen som tar målingen...hvis ikke jeg er helt på jordet.. 8373937[/snapback] Så egentlig så kan man nekte å si at politimannen har målt feil bil? Ja jeg aner virkelig ikke, men kan ikke se for meg at laseren tar bilde av skiltet ditt og deg. Hvis bildet i en fotoboks ikke er godt nok til å tydelig vise skilt og sjåfør så er man jo fri som fuglen. Det betyr altså at en politimanns ord veier tyngre og er mer til å stole på enn en vanlig borger? Hvis dette er tilfelle så synes jeg det er en meget tvilsom praksis. Lenke til kommentar
Nickme Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Men nå har jeg faktisk vært i kontakt med øyenleger fra rundt om i landet. For å kunne forutsi en fart på bilen du kjører må du foreta deg regninger og legge sammen osv. I mitt tilfelle har ikke personen gjort annet enn å si "han kjørte så fort". Noe advokaten min skal bruke. Er det noen andre her som har fått høre at politiet eller andre sier dere har kjørt så fort og de ikke har laser eller kjørt bak dere kan de dra seg pokker i vold. Fordi mennesket er ikke noen fartsmåler og dette er bare antydninger mennesket kan komme med. Man jo se om en person kjører sagte eller fort, men dette svekker troverdigheten i retten uanz. og normalt blir man frikjent. Og DU SATAN jeg håper jeg blir frikjent ass... Jobben kaller.. Lenke til kommentar
Nickme Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Kanksje på tide med et oppgjør med det vi kaller for "lovene" fordi jeg synes i det siste at politiet feiler mer og mer. Og ikke bare det, de konkluderer uten rettens samtykke i enkelte saker. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Som sagt, gi den historien her til VG Alltid morsomt å lese slikt Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg ble fo mange år siden stoppet av politiet (de kom i politibil bak meg) og jeg kjørte for fort. Men jeg stoppet så fort jeg så blålysene. Den ene politimannen kom bort til meg og spurte om dette ikke gikk litt for, og jeg sa det gjorde vel det ( ). Han spurte hvor fort det hadde gått hvorpå jeg sa det vet jeg ikke siden speedometeret ikke virker (noe det heller ikke gjorde). Han sjekket reg nummer og sertifikat. Etter en stund kom han tilbake til bilen jeg kjørte og sa at siden de ikke hadde fått tatt noen gjennomsnittsmåling på meg, kunne de heller ikke "ta" meg, så jeg kunne kjøre videre. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 1, de må ha måling på deg. Det holder ikke at de "så på speedometeret" 2, de kan inndra førerkortet ditt midlertidig i 3 uker, innen den tid MÅ de ha reist sak mot deg, eller levere tilbake førerkortet. Så, de har ingen bevis på at du har kjørt for fort, bortsett fra en premenstruelt overbeskyttende mor med et par skrikende småbarn? Da har de ingenting og stille opp med, om du ikke har hørt noe innen 3 uker, gå ned på stasjonen og KREV lappen tilbake. Det har du rett til. Og når du har fått lappen tilbake, anmelder du hun jævla kjerringa for "falske anklagninger" eller whatever. Sørg for at hun får svi. Det værste som finnes er slike folk. Overbeskyttende, hyklerske og tildels sinnsyke småbarns foreldre. Du får lappen tilbake, garantert. Advokaten din sier vel det samme. Men husk, øye for øye, tann for tann. Anmeld de som anmeldte deg! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg fikk kjefta huden full for et år sia eller to når ei premenstruell mor kom inn i kiosken jeg jobba og anklaga meg for å ha snittkjørt henne og ungen hennes et par dager før. Jeg ble jo helt paff der jeg sto, greit at man skal tåle mye fra kunder, men hva f***? Ba henne roe seg til h**** ned for det hadde jeg vel f*** ikke gjort! Åssen bil hadde jeg liksom kjørt? "En sånn sportsbil!". Heh, javel? Den var ikke tilfeldigvis grå? "joh!! det kunne godt stemme!!". Men det passa jo jævlig bra da. Jeg hadde jo en grå sportsbil før.. Bare synd jeg solgte den for tre måneder siden og ikke hadde bil i det heletatt nå! "JA MEN DA HADDE DU VEL LÅNT EN DA!" hylte hun mens hun gikk ut døra. sukk.. kundedyr Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 er det i norge som i Hollywood? at en fyr med et fårete glis kommer bort til deg, gir deg en konvolutt, sier "hadet bra!!" og går? når du åpner konvolutten finner du et ark som i korte drag sier: "you've been sued"? hadde det ikke vært festelig hvis de to folka fikk et slikt besøk? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Håpløst, hater sånne idiotkvinner som trur de kan gjøre alt. Hadde en lignende episode på hytta. En dag så lå det dieselsøl over hele vannet og det stod en lapp på ruta på båten min om at jeg ikke kunne helle diesel utti sjøen fordi folka bada der (pluss masse svada).. Jeg har faen ikke helt noe diesel utti sjøen.. Syke folk Har selv blitt stoppa av politiet for å kjøre fort de hadde kjørt over en bru og sett at jeg hadde kjørt fort, jeg sa hvor fort jeg nesten hadde kjørt. Og han bare smilte og sa at jeg skulle tenke på når hvor og hvordan jeg skulle kjøre neste gang Ga meg ingen advarsel heller.. Siden så har jeg ikke kjørt for fort Endret 13. april 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Slettet: Det hadde du likt å vite Endret 17. april 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Nickme Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Det er deilig å lese ting som sier at det går bra og sånn Det hjelper på humøret for å si det slik. Bare håper det ender slik også Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg vet at det vil gå bra Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vi krysser fingre alle mann Lenke til kommentar
Nickme Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Lott@ love 2 this page Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Du får si fra åssen det går videre. Så får du håpe at det ikke tar så lang tid før du får tilbake lappen Endret 13. april 2007 av Christer1 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) holdt nesten på meie ned ei litta unge på 2 år eller noe i dag og løp ut fra en parkert bil, mens faren stod ved siden av. Det var riktignok et boligområde og trangt så jeg kjørte ikke mer enn ca 20 km/t, men faren til ungen fikk noya når ungen løp rett uti veien, jeg bråbremsa og det var vel en 5 meter mellom bilen og ungen. Faren virka litt "letta" etter at jeg bremsa så fort ned. Jeg nikka til han også og han nikka og hilste med hånda tilbake og smilte.. Hygglig når folk er sånn. Men det er ikke hygglig når folk skal drive å anmelde til politiet.. bare pess Følte at jeg var letta sjøl jeg, tenkte sånn "siden jeg kjørte såpass forsvalig så skjedde ikke noe galt" Endret 13. april 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå