Gå til innhold

DU har kjørt for fort og det holder at JEG sier D!


Nickme

Anbefalte innlegg

Disse vitnene har nok ikke bare funnet på dette. Du har nok kjørt for fort på nevnte strekning. Akkurat hvor fort er en annen sak. Hvis ikke vanlige folk skal få lov til å anmelde slike forhold trenger vi enormt mye mer politi. Det koster mer penger enn denne lille tvisten her. Du virker som om du har godt av å gå en periode.

8450289[/snapback]

 

Hehe.. Uvitenhet er det første som titter opp her.

 

1: faktisk kjørte jeg ikke for fort her. Eller jeg hadde jo 40 som jeg har sakt, kanskje 43 om det var virkelig fort.

2: hele livet mitt har jeg krangler med denne familien så hevn for dem er en realitet.

3: på nevnte strekning er det dessverre ikke mulig å holde en slik fart med tanke på at det var IS og en knapp høyere sving rett før hans bolig.

4: dessuten fra denne plassen her det er kjørt så er det veldig populært å anmelde hverandre for den minste ting. slik er det på enkelte småplasser.

 

Så jeg tror nok at du og din uvitenhet kanksje skal vurdere dette en gang til før du i det heletatt kommer med et så slapt og uvitent innlegg.

Hadde du i det heletatt lest igjennom noe her før du postet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse vitnene har nok ikke bare funnet på dette. Du har nok kjørt for fort på nevnte strekning. Akkurat hvor fort er en annen sak. Hvis ikke vanlige folk skal få lov til å anmelde slike forhold trenger vi enormt mye mer politi. Det koster mer penger enn denne lille tvisten her. Du virker som om du har godt av å gå en periode.

8450289[/snapback]

Skjønner ikke at du gidder å komme med et svar som dette en gang. Om han fortjener å gå fortjener du å være uten tastatur..

Lenke til kommentar
Og det værste av alt er at jeg i alle år har kranglet med denne familien.. Jeg plaga søsteren hannes.. Hun gikk i klassen min.. Så dette er jo den perfekte hevnen fra de.. det er i allefall sikkert :/

 

Henger meg litt opp i denne.. Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men om denne familien har bestemt seg for å la deg gjennomgå skal du være glad det ikke er ukjente menn med balltre som dukker opp. What comes around goes around..

 

OnT; At fire personer skal kunne gå sammen for å ta fra en annen person lappen i 3+ uker er for dumt...

Lenke til kommentar
Men nå er det nå slik at det er slik på denne plassen man bor :p

 

Og det med balltre er vel ikke greie for denne familien..

8451387[/snapback]

 

Jeg hadde flytta hvis jeg hadde vært deg :!:

8452139[/snapback]

 

Har flyttet.. Dette skjedde ei helg jeg var på besøk hos min mor :p hehe

Så juppjupp :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har vært mye opptatt så har ikke rukket oppdatere tråden.

 

Har snakket med advokaten og han sier politiet ikke kan dømme meg her for å ha kjørt for fort med tanke på at bevisene ikke strekker til. Han har også jobbet i påtale med disse sakene, bare da tok han førerkort istedet for å hjelpe. Kanskje derfor han vet godt at jeg har mye av mitt på det tørre.

 

Jeg har også fått han til å skrive et brev til politihuset og fylkeshuset samt politiets overårdnede.

Som jeg tidligere nevnte skulle politiet reise tiltale mot meg her å bringe meg for forhørsretten innen 3 uker dersom de mente de kunne holde førerkortet mitt.

Det er faktisk nå på Onsdag som nå kommer at de må stille meg ellers må de utlevere førerkortet mitt så jeg vet ikke mer enn dette nå, men lover å skrive om hvordan det går når jeg vet mer selv.

 

Det er bare 1 ting politiet kan ta meg på, og det er at jeg har kjørt uaktsomt. Eneste er jo at de faktisk må bevise dette også. Og jeg tror ikke det holder med vitneforklaringene demmes her heller.

 

Jeg har sammen med min advokat gjennomgått forklaringene til de avhørte i saken og her er et utdrag av de 3 som er "imot" meg.

 

"Han kjørte i 80-90km/t." Tenke dere, alle 3 hadde akkurat lik måleenhet i øyet som "viste" dem min "eksakte" fart. dette er bare latterlig og viser at de klart har sammensveiset historie. Dette har også advokaten skrevet om i brevet til påtale.

 

Men som sakt. Når jeg vet noe mer skal jeg fortelle hvordan denne historien ender.

 

Bor du i troms og trenger advokat i fartsaker/straffesaker er denne advokaten jeg bruker ekstremt flink på dette området. Også er han tilgjengelig til enhver tid og er ikke så prippen som mange advokater er. :cool:

 

Nå skal jeg nyte godværet til fots :)

 

Love 2 the ppl! :)

Lenke til kommentar

dette inlegget blir litt on og litt offtopic tror jeg.

 

følelsen av fart er indivudell ikke bare etter hva man ser men også etter hva man hører avstand til objekt som beveger seg og i hvilken retning det beveger seg, dette gjelder da vis du ser på.

 

er jo samme som å kjørei femti på en klasse a motorvei med midtteller og alt det. det føles sinnsykt seint for du merker så lite reaksjoner fra bilen, men kjøre femti på en smal skogsvei med greier som heng er over veien og slikt da blir det veldig fort også fordi den veien vil være mer ujevn og få bilen til å riste.

 

har selv vært ute for å fått kjeft for å ha kjørt for fort opp en bakke da bilen jeg kjørte hadde effekt anlegg som bråkte endel. det at jeg faktisk sto stille i en garasje med det ene hjulet av(og hadde gjort det hele dagen) det var uvesentlig for han som klagde, for han hadde sett meg kjøre bilen for et kvarter siden. det jeg hadde gjort var å starte bilen og ruse den litt for å sjekke noe med innsprøytingen.

 

lyd er en stor faktor for folk som ser på.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen ;)

 

Jeg fikk førerkortet tilbake i dag! ;D

 

Skal skrive mer i miorgen men i dag tar jeg meg noen drinker så jeg orker ikke stresse med dette nå..

 

 

Er det forøvrig noen fra troms som trenger forsvarer i en slik sak kan de snakke til meg på pm. Jeg har en bra anbefalning. :)

 

Love 2 all ppl ! :D:love:

Lenke til kommentar

Har vært i retten pga. en trafikksak, en politimann som påsto at jeg hadde kjørt lastebil uten gyldig førerkort klasse, denne politimannen sa også at jeg hadde fremlagt bankkort som dokumentasjon på min identitet.

 

Da jeg spurte min tvilling bror om hva som hadde skjedd da han ble stoppet og ga mitt navn istedet for sitt eget, sa han at politimannen hadde fått person nr. via radioen og at han ikke hadde vist noen av mine utgåtte bankkort, så politimannen sto å løy i vitneboksen.

 

Uansett så trodde dommerne mere på meg en på han, så jeg gikk fri, som rett var.

 

 

Har også fått påskrevet en fyllekjørinsdom på rulle bladet, da jeg spure hvordan dette skjedde , og om de ikke kunne heller sjekke om de ikke hadde gjort en feil og skrevet min brors dom på mitt rulle blad så sa han at han ikke kunne gi fra seg personlige opplysninger om min bror til meg.

 

Jeg måtte faktisk forklare han at jeg ikke trenkte å vite det så lenge han hadde lov, og kunne sammenligne dato og saksnummer på begge å finne ut om dette var likt og om det ikke var mulig og fikse dette.

 

Da han sa at jeg måtte skrive brev og forklare sitvasjonen for å få fikset dette, sa jeg at hvis dette ikke blir borte anmelder jeg dem for dokumentforfalsknig, og tro det eller ei, det ordnet seg etter det :)

Lenke til kommentar

Ja. Det hele kan vel oppsumeres slik: Det norske politiet har vist nok en gang hva de er gode for(og da mener jeg ikke i positiv forstand). Den saken over her og er jo helt idiotisk, men det verste er ikke at slike saker forkommer. Det verste er at det er lite du kan gjøre. Du kan anmelde dem, men da risikere du å måte ut med flere titalls tusen i saksomkostninger. Forresten går det jo år og dag før saken endelig kommer opp.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Hei folkens:D

 

Nei, har nok ikke "mistet" lappen igjen. :cool:

 

Drinker samme dag som førerkortet ble gyldig igjen var verdt det. :D

Politiet har gjort enda flere feil siden jeg fikk det tilbake.. Faktisk mottok jeg ikke selve kortet før i går. Asso over 1 uke etter at juristen fastslo at jeg skulle ha det tilbake. "Det var ikke sendt ut". Med andre ord har jeg gått uten førerkort en måned, men uten kjøretillatelse i 3 uker. Advokaten skal bruke dette dersom påtale prøver bøtelegge meg for kjøringen min. :ph34r:

 

Advokat Rune Stenstrøm @ Advokatfirmaet Edvartsen i Harstad <- Dyktig

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Koster det ikke en formue å leie advokat i slike tilfeller?

9024086[/snapback]

 

Satt og tenkte på det samme. Følte fra første stund jeg leste innlegget hans i denne tråden at han sikkert ikke kom til å få tilbake førerkortet sitt etter 3 uker uansett. Var det noen gang tvil at denne saken ville gått imot deg, selv uten advokat? Sorry for off-topic.

 

Gratulerer med lappen tilbake iallefall, kommer du til å gå til en slags sak mot disse personene evt. anmelde de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...