Gå til innhold

DU har kjørt for fort og det holder at JEG sier D!


Nickme

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det er ikke lenge siden jeg ble anmelt for å ha kjørt for fort. Noe jeg da ikke har gjort, men det holder tydeligvis med at det er 2 stk som har sett meg gjort det anmelder det. Lappen er beslaglagt på det grunnlag jeg ikke vet om men det hadde visst nok juristen hos politiet sagt.

 

Begynner det ikke gå litt langt når det skal holde for vanlige folk å anmelde et forhold og at politiet skal uten bevis, men på vitne utsang bare inndra førerkortet?!

 

Det hele var i en 30- sone.. De som anmeldte saken var et gift par med barn. De skal ha hevdet at jeg har holdt en fart på hele 80-90km/t (noe som er latterlig!)

 

Har kontaktet avdokat i saken, men har noen her noen liknende erfaringer som de vil dele og har noen noe nyttige tips her!?

 

Om politiet får felt meg for å faktisk ha kjørt for fort. Dvs. at jeg dømmes uskyldig beviser det nok en gang at Norge ikke lenger er en demokratisk stat, men en politimakt. Synes det begynner gå litt for langt når vanlige personer på gata kan bare anmelde fartovertredelser. Og at man skal miste førerkortet på det grunnlaget.

 

Hilsen Ulykkelig Bilfører :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er uskyldig til det motsatte er bevist, er nok ganske sikker på at du sitter igjen med førerkort uten problemer her. Ta samtidig å snakk med advokaten din om et privat søksmål mot de som kontaktet politiet.

8373431[/snapback]

 

Ja det er det jeg har prøvd å forklart politiet, men tydeligvis hjalp det ikke. :/

Noe privat søksmål ville neppe ha hjulpet meg her. :/

Lenke til kommentar

Dette høres helt idiotisk ut. Jeg er 99.9% sikker på at du går unna som en fri mann. Hvis ikke er det noe ALVORLIG galt med det norske rettsystemet eller det lokale politiet der du bor. Hvis ikke de har "hard evidence" på at du har kjørt for fort, som f.eks i det minste en lasermåling har de ikke noe på deg. Det eneste du trenger å gjøre er å nekte på det! Hvis dette mot alle odds går i politiet sin favør bør du gå til pressen med saken din. Det er i hvertfall min mening.

Endret av sull
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner. Har advokat på saken.

Han mener påtalemyndighetene har en svært svak sak her.

 

Så får bare håpe det hjelper.

 

1500kr i timen for å få hjelp er dyrt her.

Men driter i om det koster 10 000 kroner. JEg er uskyldig.

 

Det som setter tingene på spissen er at jeg har heller aldri noen fartsovertredelser meldt eller andre ting som er relevant til min "dårlige" kjøring.

 

Synes det hadde holdt med en advarsel her.

 

Men skal det være slik er det nok at man går 3-4 stk sammen å melder en de ikke liker trynet på så skal den personen gå uten førerkort i noen måneder pga trynefaktoren.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke dette blir noe problem. Ser jo faktisk at kriminelle som filmes mens de begår ugjerningen går fri pga mangel på bevis (!).

 

Men kjipt med lappen da  :no:

8373621[/snapback]

 

 

Det som er surt, men om jeg vinner saken skal jeg kreve at påtalemyndighetene dekker advokatutgiftene.. fordi det er dyrere enn å kjøre opp :p

Lenke til kommentar

Tror politiet bare har lov til å beslaglegge lappen din i opp til 3 uker før de må ta ut en tiltale mot deg. Hvis ikke dette skjer får du tilbake lappen.

Uansett er 3 uker kjipt for en som kanskje er avhengig av bil hver dag.

 

Men tenk litt også. Hvordan skal de regne ut hvilken straff du skal ha? De vet jo ikke hvor fort du kjørte. Du kan jo også vise hvor dumt dette er ved å gå sammen med en kamerat og anmelde de som anmeldte deg. Si at de kom på besøk med balltre og sa de skulle ta livet av deg... Det blir samme greia.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal anmelde masse folk som jeg vet har kjørt for fort jeg :) Funker sikkert

8373759[/snapback]

 

 

I følge politiet skal den personen du da anmelder mista lappen så lenge saken behandles.. I mitt tilfelle har de begjært den inndrat for 10 mnd.. noe som er latterlig..

Lenke til kommentar
Tror politiet bare har lov til å beslaglegge lappen din i opp til 3 uker før de må ta ut en tiltale mot deg. Hvis ikke dette skjer får du tilbake lappen.

Uansett er 3 uker kjipt for en som kanskje er avhengig av bil hver dag.

 

Men tenk litt også. Hvordan skal de regne ut hvilken straff du skal ha? De vet jo ikke hvor fort du kjørte. Du kan jo også vise hvor dumt dette er ved å gå sammen med en kamerat og anmelde de som anmeldte deg. Si at de kom på besøk med balltre og sa de skulle ta livet av deg... Det blir samme greia.

8373807[/snapback]

 

 

Vet, det som er greie er at når noe slikt skjer sier politiet : godtar du eler godtar du ikke at vi drar inn førerkortet. Sier du ja kan de ha det så lenge saken etterforskes.

Godtar du ikke SKAL saken til tingretten innen 3 uker. Der skal det drøftes om du er i stand til å ha lappen mens saken videre etterforskes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...