Gå til innhold

Hjelp med brukere i 2k3 domene

V-by

Anbefalte innlegg

Hoy

Driver å setter opp en domenekontroller, har fått alt til å funke, men bare nesten...

Jeg får ikke lagt til nye brukere i AD.

Jeg har laget meg en OU, der de forskjellige brukergruppene skal ligge under. (det er to stk en skal opp i starten).

Men når jeg skal legge til brukere i bruker OU-en min, så får jeg en feilmelding der det står:

Windows cannot set the password for <brukeren> because:

The password does not meet the password policy requirements. Check the minimum password length, password complexity and password history requirements.

Jeg har prøvd å gjøre om på alle instillingene i Account policy som har noe med passord og sånt å gjøre, men uansett hva jeg gjør, så får jeg denne feilmeldingen.

Er det noe jeg kan ha gjort feil? eller ovversett?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok noe du har oversett, som regel er det såpass streng at den krevet store og små bokstaver, samt tall

8373367[/snapback]

jeg har disabla den, og enabla den policyen som avgjør det.

har skrevet passord med store og små bokstaver osv...

men det må væe noe som ligger et annet sted, men som jeg ikke har noe peiling på.

Det virker som om alt utenom å legge til brukere fungerer.

Lenke til kommentar

det er vel på 2003 server 3 forskjellige gruppe policyer rundt omkring der. (hvis du regner med en OU så er det OU + to til)

husker jeg ikke mye feil så er det to av dem du må endre på, nemlig OU policy og Global policy.

Global policy endrer du ved å høyreklikke på domenet i AD (den som alle OU'er osv listes under), velger properties, og group policy.

Lenke til kommentar

Global policy, OU policy og local policy tror jeg.. Du må hvertfall endre local og OU. jeg mener at local er for brukere lokalt på domain controlleren, global er for domenet og OU er for OUen du setter den på.

Du kan ha forsjellige OU policy på de forsjellige OUene. Og OU Policy overstyrer Global og local :)

Lenke til kommentar

Nå fant jeg feilen ja. og takker til dere ;)

Jeg hadde satt passord policyene mine bare i den OU-en brukerne skulle ligge i, og ikke i selve domenet.

Men er også første gangen jeg setter opp en "seriøs" server :p

Lenke til kommentar
Nå fant jeg feilen ja. og takker til dere ;)

Jeg hadde satt passord policyene mine bare i den OU-en brukerne skulle ligge i, og ikke i selve domenet.

Men er også første gangen jeg setter opp en "seriøs" server :p

8374359[/snapback]

Hva skulle man gjort uten HW.no-forumet?

Lenge siden jeg har sittet med dette gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...