Chiron Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei alle. Jeg har nettopp satt sammen 4 stk 20Gb IBM-microdisker disker i RAID med både speiling og boost,så jeg har nå 40Gb,med realtid siikkerthets-kopi. Og da jeg har festet dem sammen,ser de nesten ut som en fyrstikk-eske,bare med ladninger. ;-) Er det marked for at noen vil kjøpe sånne? Man trenger jo strengt tatt bare to for å kjøre RAID0,eller 1,så er mulighetene nesten ubegenset for hva man kan bruke dem til. Hastigheten er faktisk ganske grei,den kan lett brukes som f.eks en boot-disk,eller kanskje en ny Vista-installasjon? Mulighetene er som sagt mange. Vennlig hilsen ChiRon, Bergen Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vanskelig å si om det er noe marked for dette, men det er absolutt plass- sparende. Hva med pris? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kanskje for små maskiner som krever litt diskytelse men ikke så mye lagring? Tror nok ikke det vil være det store markedet for noe slikt (om du tenker på å selge en løsning på dette), men vil nok være noen som er interesserte. Kanskje pakka inn i en Shuttle-boks elns... Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Vanskelig å si om det er noe marked for dette, men det er absolutt plass- sparende. Hva med pris? 8373303[/snapback] Ja,den modulen ble ikke stor,kan jo brukes i mye mindre bokser enn Shuttle's bokser også. Pris? Hmmm,det har jeg ikke tenkt på,hva synes du er en ok pris,ferdig assembled,med kontakter til kontroller? Mvh Chiron Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Vanskelig å si om det er noe marked for dette, men det er absolutt plass- sparende. Hva med pris? 8373303[/snapback] Jeg har ikke tenkt på pris enda,har du forslag til hva jeg kan ta for noe slikt? Jeg tror jeg har over 20stk microdisker liggende fortsatt,så jeg kunne anskje fått dem ut av lagerskufen? ;-) Vennlig hilsen ChiRon Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vanskelig å si om det er noe marked for dette, men det er absolutt plass- sparende. Hva med pris? 8373303[/snapback] Jeg har ikke tenkt på pris enda,har du forslag til hva jeg kan ta for noe slikt? Jeg tror jeg har over 20stk microdisker liggende fortsatt,så jeg kunne anskje fått dem ut av lagerskufen? ;-) Vennlig hilsen ChiRon 8373435[/snapback] Det som koster er jo microdiskene, hva koster slike nå for tiden? Så slenger du bare på noen kroner for arbeid, og kabler er jo ikke dyrt. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvem som vil ha noe slikt når ssd disker forhåpentligvis er rett rundt hjørnet..? Man får jo også i dag 16GB compact flash kort, som både er raskerer og sikrere mot fysisk skade enn slike harddisker som du har.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvem som vil ha noe slikt når ssd disker forhåpentligvis er rett rundt hjørnet..? Man får jo også i dag 16GB compact flash kort, som både er raskerer og sikrere mot fysisk skade enn slike harddisker som du har.. 8374666[/snapback] Koster ikke så mye for CF-kort nå for tiden heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå