Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

særoppgave i norsk! Forfatter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har oppgave i norsk. men vet ikke hvilken forfatter jeg skal skrive om?

det må være en norsk forfatter.

trenger fakta osv om en forfatter. nevn nå ikke så mange da. bare noen få. osv =)

8373041[/snapback]

Thor Heyerdal skrev jeg om. Adskillig mye mer spennende en den normale norske forfatter og ikke minst interessant lesning. Dessuten så er det sannsynligvis ikke 20 andre på skolen som skriver om han og oppgaven din skiller seg derfor ut ifra mengden.

Lenke til kommentar

trenger fakta osv om en forfatter. nevn nå ikke så mange da. bare noen få. osv =)

8373041[/snapback]

Thor Heyerdal skrev jeg om. Adskillig mye mer spennende en den normale norske forfatter og ikke minst interessant lesning. Dessuten så er det sannsynligvis ikke 20 andre på skolen som skriver om han og oppgaven din skiller seg derfor ut ifra mengden.

8373048[/snapback]

vi er bare 5 i klassen :love:

15 i hele ungdomskola :!:

foresten: hva har thor heyerdahl skrevet :hmm: ?

edit: Link

Endret av tfw
Lenke til kommentar

Alexander Kiellands historier er faktisk kongebra, og læreren blir sikkert glad hvis du velger han ;)

Dessuten burde du har det fryktelig lett mtp hvor mange oppgaver som har blitt skrevet av han, og hvor mye info du finner rundtom. Still. Ikke så originalt kanskje.

Lenke til kommentar

8373041[/snapback]

8373048[/snapback]

vi er bare 5 i klassen :love:

15 i hele ungdomskola :!:

foresten: hva har thor heyerdahl skrevet :hmm: ?

edit: Link

8373112[/snapback]

Thor Heyerdal har skrevet ganske mange bøker faktisk, mye spennende litteratur om hans ekspedisjoner, bl.a:

* Aku-Aku: Påskeøyas hemmelighet

* Ra

* Påskeøya: en gåte blir løst

Alle disse bøkene er spennende, men jeg tror jeg ville snakket med læreren FØR du skriver om Heyerdal da... Han er jo ingen tradisjonell forfatter som skriver skjønnlitteratur så det er ikke sikkert at læreren din vil godkjenne ham som forfatter. Jeg diskuterte lenge med min lærer den gangen for å overbevise henne om at Thor Heyerdal ER en forfatter. Jeg fikk gjennomslag og fikk S(Særdeles godt) på min besvarelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...