834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Se det, vi har fått et eget lostforum. Da vil jeg benytte anledningen til å lage min egen tråd, der jeg kan boltre meg fritt i teorier og spoilers. Det vil vel ikke bli så mange spoilers, med mindre mine teorier stemmer da. Her er noen av tankene jeg har gjort meg til dags dato: 1: Monsteret Monsteret er et slags maskineri av ukjent opphav som kan kontrolleres av helt spesielle mennesker. Opphavet til monsteret er jeg usikker på, men det er nok ikke "The Others" som står bak det. Uansett har The Others delvis kontroll over det, noe de kan takket være helt spesielle personer i flokken. I mangel av full kontroll, beskytter The Others bostedet sitt med et lydgjerde som holder monsteret borte i tilfelle uberegnlige situasjoner skulle oppstå. Ved å holde monsteret borte fra sin egen landsby, har The Others full kontroll, og kan påvirke monsteret til å oppnå resultater, som for eksempel å dytte et flyvrak ned fra en berghylle. Da Walt ankom øya, fikk The Others problemer. Det viste seg nemlig at han også satt inne med disse psykiske evnene som gjorde at han kunne påvirke monsteret. Det så vi da monsteret tok form som isbjørn, og også aller mest sannsynlig hunden hans. Dette forklarer kommentaren til Mike og James på flåten "But we have to take the kid", og hvorfor han ble ansett som spesiell av The Others. Å få Mike og Walt bort fra øya viste seg å være beste løsning. Men ettersom vi har sett isbjørner også i ettertid, kan det tyde på at Walt fortsatt er i nærheten, eller har en universal påvirkning på øya og monsteret. Endret 13. april 2007 av neitakk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 *Innlegg reservert for fremtidig tekst* Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 *Innlegg reservert for fremtidig tekst* Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tvilsom angående bjørnene. Siden Tom sier at de hadde bjørner i burene sine allerede i første episode. Og som kjent er det ingen tilfeldigheter i lost. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Hadde, men har ikke ... Den bjørnen dem møtte i hulen er jeg skråsikker på at var monsteret. Lenke til kommentar
sull Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) kanskje alle de personene som vi har sett som ikke skulle være der (f.eks broren til eko etc.) er monsteret som har tatt formen dems..:/ Derfor monsteret tar bilder (blitser) på folka når det møter dem? Endret 27. april 2007 av sull Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Ingen andre ser jo monstret likt en annen. Ligger noe i det. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ingen andre ser jo monstret likt en annen. Ligger noe i det. 8501662[/snapback] Hva mener du med det? Lenke til kommentar
sindreskalsykle Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 jack ser monsteret som faren, echo ser monsteret som broren. Tror det var det han tenkte på. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det blir jo feil, for vi vet jo ikke at de er monsteret.. Lenke til kommentar
sindreskalsykle Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Nei vet jo ikke, men ble jo en del spekulasjoner rundt det. Er jo ikke så rart, spess etter den scenen med echo hvor broren ber om tilgivelse og han står på sitt, så ser vi han ble drept av monsteret. og kanksje det var monsteret lock så når han så faren sin... Kan ikke si det er riktig, men kan ikke si det er feil heller? Endret 30. april 2007 av sindreskalsykle Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 jack ser monsteret som faren, echo ser monsteret som broren. Tror det var det han tenkte på. 8503109[/snapback] Ja, var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg husker for noen episoder tilbake siden, imens Sawyer og Kate satt i burene. Da tok Ben med seg Sawyer til en del av øya og viste han at det fantes 2 øyer. Ben sa da at den andre var Alcatraz vis jeg ikke husker helt feil. Og Alcatraz er jo en fengselsøy like ved fastlandet...? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei. Han sa at den øya de var på, var en liten øy på størrelse med Alcatraz. Og at den andre øya de så på var den store hovedøya hvor flyet kræsjet. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei. Han sa at den øya de var på, var en liten øy på størrelse med Alcatraz. Og at den andre øya de så på var den store hovedøya hvor flyet kræsjet. 8520633[/snapback] åja, det forklarer en del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå