Gå til innhold

Møkkete patchnotes? Discuss


Anbefalte innlegg

Ikke sant? Og hittil hva har skjedd med warriors i alle andre store patcher?

8421182[/snapback]

Litt forskjellig, sist jeg leste patchnotes fikk dem 20-25% mer rage. At alle roper "NERF" etter patchnotes er ikke et warrior fenomen, det gjelder alle kategorier på det offisielle forumet.

 

Om dem hadde blitt nerfa hver gang siden launch hadde dem ikke hvert mulig å spille nå, og ihvertfall ikke dominert arena rankings så mye som dem gjør nå (pala+warrior synergien er av de beste i spillet). Det er rett og slett ikke sant at dem bare blir nerfa siden launch.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mailman, ja 25% mer rage, men før der fikk vi minus 50% :p

 

 

Men helt seriøst, warriors har blitt nerfet mest i spillet av alle classene, nå vi har fått en buff her og der, men mesteparten av buffen kom 3 mnd etter eu release (Det tok dem 4mnd å fikse den største nerfen de har noengang gitt, den som ble launcha etter inda posta videoen sin)

 

Når jeg lvlet warrior min på release var det ikke uvanlig at man døde mot equal lvl mobs 1v1.

Endret av PcT
Lenke til kommentar
Mailman, ja 25% mer rage, men før der fikk vi minus 50% :p

8421247[/snapback]

Hvis du fikk 50% reduksjon før var du sinsykt bra gearet. Normaliseringen betydde at de med veldig bra gear fikk en god del mindre mens de med dårlig gear fikk en del mer. Warriors klager jo selv på hvor gear avhengige dem er, så denne fikse burde man vel være glad for?'

 

Når jeg lvlet warrior min på release var det ikke uvanlig at man døde mot equal lvl mobs 1v1.
Hvis du gjorde det og bare har blitt nerfa siden skulle jo en kamp med en lik lvl mob være umulig nå? Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Nei, de med dårligst gear merket ikkenoe, men de med helt endgame naxxramas kel thuzad loot fikk en god -70% (evig rage nesten) til de med vanlig aq40/bwl epics fikk en -50 % .

 

 

Veldig få warriors som klager på at de er gear dependant, det er en av aspectsa ved warrior classen, det eneste dumme er jo at de tar bort den delen fra warrior (rage nerfen ødela MYE for den)

 

 

Synd at vi generer mindre rage på lvl 70 nå enn det vi gjorde med grønt gear i closed beta på lvl 55. (faktum)

Lenke til kommentar
Om du hadde lest, ja vi fikk en buff som gjorde oss litt under par 3-4 mnd etter release, men det er også den eneste buffen vi har fått. (MS får AP inn i systemet, litt talent changes, rage på dodge/miss/block attacks vi gjør)

8421295[/snapback]

Men påstanden om at det var vanlig å dø mot en lik level mob står du for? Hvor ofte skjer det nå? Har levlet opp en warrior til rundt lvl50 nå (dinga 50 for et par dage siden) og har aldri opplevd å dø 1vs1 med mindre min weapon skill har vert 100 under maks eller jeg har prøvd meg på +4 levels. Enten er ikke du sier riktig eller så er det snakk om en massiv stealth buff.

 

Jeg må bare beklage, men min oppfatning av warriors er at dem soloer så bra som er mulig uten healing, skalerer best av alle klassene med gear, dominerer fullstendig pvp med pala backup, er den beste tanken i spillet samt den mest spilte klassen av alle (likt med mage på 12% som sagt). Alle mine observasjoner og erfaring så langt spilt opp til lvl50 selv (sammen med andre warriors opp til Kara) er at warrior er en velbalansert og morsom klasse å spille.

 

Hvis man hadde problemer med å drepe en lik lvl mob 1vs1 ved launch og bare blitt nerfa siden hadde det aldri vært tilfellet.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Å lvle er ikke lenger et problem, akkuratt nå så er warriors ikke overpowered, ikke underpowered.

 

Dette er jo seff pga 2 år ++ med wow har gitt oss mye bedre gear, ett par buffs her og der og changes i generell combat system.

 

 

Men å si at warriors fortjener en nerf, er bare helt latterlig. Warriors er sterke med support, sugne uten. (Noe som er greit, men å nerfe warriors mer er jo bare tragisk)

 

 

Dominere pvp på 2on2? Du har ikke spilt mye arena har du?. En god combo mage+warlock // mage+mage // mage + rogue med specs for nuke tar ut pala + warr SÅ FORBANNA LETT.

 

Nuke warrioren vær klar til å cs'e paladinen, og wolla EID.

Lenke til kommentar

Men også, 1mnd før US launch var warriors den sterkeste classen ingame, de var GUDER over Wow.

 

Noe som ble nerfet til helvette et par dager etter en warrior releasa en film. (3k mortal strikes var ikke uvanlig med grønt gear på den tiden)

 

De nerfa dem til en class som døde 1v1 til launch, så brukte dem en god 3-4mnd til å buffe dem til et balansert nivå (ettersom gearet ble bedre og bedre fikk vi nerfs og nerfs, mest pvp nerfs dog, som ikke ødelegger lvlinga)

 

Warrior sin doom er at vi scaler så bra med gear, så lenge blizzard finner opp bedre gear kan man vente seg at en nerf lurer rundt hjørnet. (Noe som er veldig veldig dumt for casual warriors med grønt/blue gear, før BC hadde det ikke vært for at jeg var epic geara ville jeg aldri ha spilt warrioren min igjen, siden stakkars blue geara warriors som får nerfsa som egentlig bare burde hitte epic geara folk)

Lenke til kommentar
Men å si at warriors fortjener en nerf, er bare helt latterlig. Warriors er sterke med support, sugne uten. (Noe som er greit, men å nerfe warriors mer er jo bare tragisk)

Jeg har aldri sagt at dem fortjener nerf, jeg har sagt at det er for tidlig å konkludere med om det er nerf eller buff. Jeg har også sagt at det ofte ropes høyt om nerfs før en patch når det i sum ofte dreier seg om en buff.

 

Om 2vs2 Arena: Det er et veldig godt eksempel på sten/saks/papir. To castere med kraftige nukes er sterke mot healer/melee komboer. Møter du noe annet så vil warrior + healer komboer være sterke. I min battlegroup er det Warrior + Pala og warrior + priest komboer som dominerer på 2vs2 stigen, så det kan ikke stå så dårlig til.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Rogue stunlock- har mista en del hp deathwish + enrage og håp på crits, samme når de blir kita, håpe på å critte ned motstanderen på et par sek for hvis ikke er man dømt til å kites til døde.

 

Personlig tips: PVP TRINKET, kjøp, equip og enjoy. Rogues burde ikke være problemet ditt (eller.. i 1v1 kan du fort slite, men rogues har det på samme måten i group pvp, og da kan du spørre hva du ville foretrukket). Mages derimot, grrr, en god mage er umulig i 1v1.

 

Angående warriorsituasjonen i ulike guilds: I pre-TBC 40 man instances var det vanlig med alt fra 3-8 warriors i raids, noen encounters var det viktig å ha en hel haug av dem. Nå er ikke dette like viktig, samtidig med at alle andre klasser har DPS on par med dere, noe som resulterer i mindre spilletid for warriors. Tenk deg 10 warriors i et guild, og så skal det samme guildet ut i TBC der 2-3 får plass? Da blir det kaos.

 

Når epixxgutter som er vant til å toppe DPS-meters ikke har den muligheten lenger, så kan det også være en faktor til at man blir lei.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Er alltid folk som klager uansett hva Blizzard gjør. Om du leser de forskjellige class forumene på wow EU, så får du inntrykk av at alle klassene suger, alle skal rerolle og Blizzard nerfer alltid DE hardest. Er helt latterlig. Det som er mer latterlig er at folk fortsatt tror at WoW blir balansert med 1 vs 1 i tankene, og ikke team spill, der warriors ikke skal åpne kjeften så altfor mye ;)

Lenke til kommentar
Det som er mer latterlig er at folk fortsatt tror at WoW blir balansert med 1 vs 1 i tankene, og ikke team spill, der warriors ikke skal åpne kjeften så altfor mye ;)

8423127[/snapback]

Utrolig enig. Warriors er den siste klassen som burde whine på hvordan de har det nå. De er rimelig balansert i 1on1/2on2 og dominerer i 3on3/5on5.

Lenke til kommentar

Alle vil jo klage over nerf på sin egen klasse osv..

Jo da warrior's hard vert mest i søkelyset når det gjelder patcher.

 

Men i eorien er jo alle classene balansert, jeg mener du har sikkert sett warrior's total pwne mages i dueler, eller omvendt.

Også rogues total pwne hunters og omvendt.

(Bare eksempler)

 

Det alt går ut på er hvordan du spiller, hvilket gear og talent points du har og hvordan du bruker de... så ikke klag på at du ikke klarere og ta noen i duel's fordi du har blitt nerfa.

 

men for å si det sånn: Ja i pve ser du forskjell hvis du har brukt ett gear og samme metode over tid. Pvp derimot går det på hvordan hver klasse spiller, siden i PVE gjør gjerne monstrene det samme hele tiden. I PVP er det vanskelig og forutsi hva motstanderen kommer til og gjøre, og du må spille på en måte du vet fungerer best mot "classen" motstanderen er. Så buffs & gear eller ei, går vel mest på damage og håp.. fordi du kan lett bli eid av en med grønt gear når du har gladi.. hvis du ikke spiller riktig.

 

Men en med gladi trenger ikke og streve så mye for og drepe en med grønt gear fordi han har gjort seg fortjent til extra buffs i damage og stats i forskjell til han med grønt gear.

 

Sefølgelig kan det føles som noen classer er overpowered, jeg som rogue føler warriors og druids i noen tilfeller er vanskelige targets :p. Kanskje ikke overpowered, men jeg legger merke mest til de så vs de trenger jeg liksom en god taktikk.

Også sier folk warlocks er overpowered?... da må det i så fall være de med felguard som får inn en stun hvis ikke er det 10 sec stun og Cloak of shadow og hvis nødvendig gouge og når det er absolutt panikk blind og restealth do it over again :p Men i slike tilfeller ødelegger felguard litt :(

 

dette er vel bare mine meniger, men jeg mener du må l2p not l2klag, selvfølgelig vil jeg ha damage buff! Men siden det vil bli overpowered så må jeg lære egne metoder med det jeg har fått eller rerolle til noen jeg "tror" er bedre, men som kanskje ikke er det, fordi jeg ikke kan og spille eller har gear med den classen.

 

Men uansett hva jeg sier, blizz får ta seg sammen og ikke nerfe alt og alle fordi noen ikke kan spille classen sin og blir eid, og derreter klager nerf nerf please nerf! det bare ødelegger for de som driver PVE! Ikke at jeg gjør det så mye men tenk litt..

 

Rur~

Endret av Rurelur
Lenke til kommentar
Noen klasser ER bedre i 1on1 en andre, det er fakta..

8427372[/snapback]

Nå ja, :whistle:

 

Uansett så spiller blizzard nerfene på PVP combat osv, så det ødelegger ofte en del for de som gjør PVE. altså hvilket point har blizzard i og nerfe PVE?...

Buff det sier nå jeg :thumbup:

 

nerfs&Buffs er til for og balansere classene i PVP/PVE jo sant, men nerfene ødelegger pve og gjør det vanskeligere. så det ultimate ville og ha buffet alle classene til de blir balansert så pve blir lettere i stede for og nerfe, så ville alle blitt fornøyde :D;)

 

Rur~

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...