Gå til innhold

Møkkete patchnotes? Discuss


Anbefalte innlegg

Har aldri sagt at en druid ikke KAN tanke store bosser. Problemet er bare mangelen på shield block for å motstå crushing og crits. Veldig høy spike damage er mye vanskeligere å heale opp en en mer jevn damage.

8406805[/snapback]

 

Hvis du mener at shield block hindrer crushing har du gjort en vanlig missforståelse. Hvis man blocket et crushing blow forsvinner (crushing blow) fra combat log selv om slaget er crushing. En crushing blow er 50% mer enn en hit og da mange testet dette blocket man så mye at man ikke så at slaget tok mer dmg og egentlig var crushing.

8412620[/snapback]

 

Hvis du blocker et angrep som egentlig ville vært crushing gjør den like mye skade som om den IKKE var crushing -skade blocket. Block fjerner crushing blows helt. Med 100% block får du aldri crushing.

 

Var prot specc over et år, jeg vet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du mener at shield block hindrer crushing har du gjort en vanlig missforståelse. Hvis man blocket et crushing blow forsvinner (crushing blow) fra combat log selv om slaget er crushing. En crushing blow er 50% mer enn en hit og da mange testet dette blocket man så mye at man ikke så at slaget tok mer dmg og egentlig var crushing.

8412620[/snapback]

 

Okok, I stand corrected :)

Lenke til kommentar

Poenget er å få høy nok block/parry/dodge/miss til over 100% tilsammen, når den gjør det tar den av "crushing blow" fra hit lista til bossen (av ting som kan skje, hit crit, criushing, 490+ def og crit er borte, 100% + avoidance og crushing er borte)

 

Dette er også hvorfor imp shield block er så EKSTREMT viktig, mot en half rask boss må en ha imp shield block for å holde den på 24/7 (+75% shield block gir deg en god sjanse for at du får 100% liksom :p)

Lenke til kommentar
Screenshots captured using the Print Screen key are now saved in JPG format

På tide :D

8413504[/snapback]

 

Tja, jeg synes de heller kunne gi oss et valg. Ferdigkomprimert JPG er jo ikke det beste som finnes..

8414097[/snapback]

 

vi har alltid hatt et valg, dersom du modifiserer en fil i wow mappen din kan du bestemme at den lagrer som .png, .jpg eller TGA som er standard. selv annbefaler jeg png for bildekvalitet vs komprimering, men jpeg er helt greit og, skal man ha PEENE bilder så får man klusse med de instillingene da :)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål om PTR, patchnotes, hva som kommer/ikke komer, nerfing etc...

 

Skjer det ofte at det gjøres justeringer på kommende patch basert på erfaringer fra PTR? Tenker på reaksjoner på nerfing osv.. PTR er vel en måte å vurdere hvor bra/dårlig kommende endringer faktisk fungerer.. Hvis klasse-endringer "ødelegger" en klasse vil de vel bli justert/endret før de kommer?..

Lenke til kommentar

Slike diskjusjoner minner meg alltid om hunter diskusjonen som var før 2.0.1 (before the storm). For de som ikke vet hva det dreier seg om var det der de endret aimed shot til å resette auto shot timer samt buffa arcane shot opp i skyene.

 

Jeg tror omtrent 60% av trådene i det offisielle hunter forumet gikk på hvordan hunter dps var ødelagt for alltid. Patch dagen kommer og det viser seg at det var den største buffen klassen noen gang har fått.

 

Samme er det alltid. 5% mindre bonus til enrage og warrior forumet oversvømmes av "OMG NERF" tråder mens ingen er engang villig til å diskutere revenge og devestate buffs (sistnevnte var så kraftig at den for øyeblikket er fjernet på PTR).

 

Lærdom: man vet aldri om de totale endringene er en buff eller nerf før man faktisk har spilt med dem en stund.

Lenke til kommentar
prot is the new arms er det du prøver å si? ser det ikke helt for meg :)

8420589[/snapback]

Blir du fratatt defensive stance og revenge når du speccer arms? Nytt for meg.

 

Du kan ta Imp. Revenge (45% stun chance) med 13 poeng i prot sammen med MS også, de ekskluderer ikke hverandre. Poenget er at ingen vet hvordan det blir før de faktisk har prøvd det, omtrent halvparten av warrior endringene var positive fixer og små buffs her og der likevel skriker folk "NERF" i kor.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Poenget er vel heller at slik patchnotes ser ut vil en warrior gjøre mindre damage.
Gjør det det?

 

Det er en endring som reduserer pve dps, flurry fra 30% til 25% (^2-3.8% total reduksjon), samt en endring som øker pve dps (glancing blows). Hvordan dette slår ut til sammen vet vi ikke.

 

Jeg tar ikke med enrage+death wish fordi den stort sett bare er gyldig i non heroic/raids hvor man faktisk kan bli critta uten å bli one/two shotta. Der det gjelder vil aldri disse stacke likevel.

 

Det er vel ikke ofte man flyr rundt å dreper mobs solo i def. stance.

8420672[/snapback]

Kanskje det dem ønsker å forandre? Gjøre Def. stance til et alternativ i arena f.eks? Jeg tolker det dit, og hvis det stemmer har dem fått flere verktøy i pvp -> buff.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

PvP? :)

Det er der enrage-deathwish nerfen treffer. Det er jo soloing og PvPing som warriors allerede sliter med som blir nerfa mest.

Rogue stunlock- har mista en del hp deathwish + enrage og håp på crits, samme når de blir kita, håpe på å critte ned motstanderen på et par sek for hvis ikke er man dømt til å kites til døde.

Lenke til kommentar
PvP?  :)

Det er der enrage-deathwish nerfen treffer. Det er jo soloing og PvPing som warriors allerede sliter med som blir nerfa mest.

Sliter med soloing? Masse damage, hitpoints og masse mitigation, har aldri følt at warrioren min har vært noen svakere solo klasse enn andre klasser uten heals.

 

Du har lest patchnotes og konkluderer med nerf, det mener jeg er for tidlig siden endringene ikke er satt i verk og vi ikke vet hvordan alt slår ut til sammen.

 

Rogue stunlock- har mista en del hp deathwish + enrage og håp på crits, samme når de blir kita, håpe på å critte ned motstanderen på et par sek for hvis ikke er man dømt til å kites til døde.
"Charge", "Intercept" and "Intervene" now suppress all Slowing effects while charging the target.

 

Prøv hvordan dette fungerer før du drar den konklusjonen, om noe så blir dem vanskeligere å kite enn noen gang.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Mailman13: Skal være enig med deg i at det så klart gjenstår å se da patchen går live.

Problemet er at omtrent alle jeg har snakket med i spillet, RL venner og hva jeg har lest på diverse forums er samstemte om at dette blir en nerf.

Da dedikerte hardcore warriors som har både gjort dps + tanket opp til Kel i Naxx påstår at dette blir en nerf, kan jeg ikke unngå å høre på hva dem sier.

 

Det ser heller ikke ut til at warriors ser så positivt på dette.

Hva jeg synes er mest skremmende er alle som reroller.

Guilder som har gjort det bra før og etter tbc mister warriors. Siden warrior nok er den mest gear related klassen er dette svært synd. Det tar mye lengre tid å geare opp en tank enn en annen klasse. Å finne nye gode warriors er heller ikke lett.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Problemet er at omtrent alle jeg har snakket med i spillet, RL venner og hva jeg har lest på diverse forums er samstemte om at dette blir en nerf.

8421153[/snapback]

Det er mitt poeng: Slik er det alltid.

Det ser heller ikke ut til at warriors ser så positivt på dette.

Jeg har tilgode å treffe en større mengde whiners online enn det de offisielle klasse forumene (ikke bare warrior). Det er en generell obsevrasjon. Tror heller ikke noen av dem som annonserer at dem reroller her faktisk gjør det. Warrior er og blir den mest spilte klassen sammen med mage (12% hver), også etter dette. Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...