Gå til innhold

Møkkete patchnotes? Discuss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deep Thunder defineres som sykt gear fortsatt... den sporter høyere dps enn kraftigste våpen fra Kara (Gorehowl), mer stamina, massevis av str og bare 2 agility mindre, pluss en chance to stun effekt, som selv om du ikke mener stun er en "omg"-effekt, så må du huske at spells som blir kastet mot deg, selv om du bare blir stunnet i 1 sec, så stopper det casten.

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne en dårlig geara mage med en warrior i sykt gear som du sier.. Alt baserer seg jo på at begge partene har tilnærmet likt gear..

8388969[/snapback]

 

Jeg har "likt" gear, med sykt gear mener jeg bra pvp gear. De fleste warriore jeg ser nå går rundt i 4 deler av gladiator settet og Deep Thunder, enhver warrior som tar pvp alvorlig vil nesten uansett ta det. Jeg har 3 deler og 9,6k hp unbuffed mens disse warriorene har mellom 10-11k , så det handler ikke om at jeg ikke kan få ned Hpen deres, men det faktum at de er ustoppelige i 5v5 fordi de har svært høy dps hvis de går rundt med to healere/dispellers bak seg. Så ja, det er vanskelig å holde unna og unngå å dø når en warrior med BoF går løs på deg hele tiden, uansett "skill".

Endret av cve
Lenke til kommentar
"Sykt gear". Thunder og deep thunder er tilgjengelig for alle, uten ekstrem store vanskelighetsgrader eller behov for raidguild.

 

Alle burde ha minst 1 gladiator del nå, uansett rating. Ellers er blå level 70 CP-gear et helt greit alternativ.

8389138[/snapback]

 

Wow, du klarer å misse poenget helt. Grats.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har tydeligvis skjønt det bedre enn deg, da jeg faktisk er på din side i saken. Jeg får forklare det direkte og fullt ut, og mate det inn med teskje, så du forstår (svarer sarkastisk på din sarkasme):

 

Sett fra din side, hva er mest overpowered; at en som har mye bedre gear burster ned 60% av HPen din, eller at en standard PvP-geared character burster ned 60% av HPen din? Sistnevnte gir helt klart best grunn til å whine.

 

Folk klager over at warriors blir for gode når de har veldig bra gear. Kontreargumentet er da at "de færreste har bra gear". Post-TBC, slik situasjonen viser seg, er PvP-gear lett å få tak i, og alle kan med 1-4 venner fort skaffe seg gladiators, og med 4 venner deep thunder. Vanlig thunder og blått pvp gear, som faktisk er helt kurant, kan skaffes på egenhånd. Nå løper alle med en viss interesse for PvP rundt i omtrent det samme gearet, og da er det slitsomt for andre klasser, spesielt mages med iceblock/blink på CD og rogues.

 

En Warrior KAN slå ned en klasse i løpet av en veldig kort tidsperiode. Charge-autoattack-MS + diverse WF-procs, samt whirlwind så fort GCD er over, med et nytt autoattack på vei.

 

Med enrage, deathwish, bloodlust og WF er burstdamagen helt syk. 9500 hp og 150 resilience som mage er ganske bra, avhengig av spelldamage/mana. På linje med en av de "imba warriors" dere snakker om.

 

Deadbeat: Du tar poenget. Jeg nevnte bra PvP-gear og thunder/deep thunder. Et småseriøst PvP-gear farmer heroics og passer på nether for warrior. Da kreves det 12 runs, på ca. 2 timer, som ikke er spesielt mye for en normal WoWspiller. Det gir ikke samme "awesome"-effekt som de vanskeligste raidbossdropa lenger, og jeg ser til og med warriors med fullt blått gear (ingen epixx) og t2 crafted.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Stargazer: Jeg har neste 30% crit på min feral druid (som er en hybrid klasse). Bare quest items, nesten ingen instance drops. Ingen enchants heller.

Jeg kjører i fra warriors på tanking og dps.

Det blir litt feil for meg.

 

 

 

Blizzard burde vel greie å gjøre det bedre enn det ved klasse balansering?

Åja, etter denne patchen vil jeg kunne gjøre mere damage i bearform også.

Det er flott for meg, men surt for warrior klassen. :(

8381883[/snapback]

 

 

lol.. så +15% mer dmg til mangle får en druid med 1700 ap til å gjøre mer skade enn warriors i bear?tror ikke det du!

 

og når det gjelder tanking så er det ofte bedre med en warrior enn druid. og ikke glem at det var warriors og rogues som fikk bear nerfa. som druid BURDE du vite at det ikke finnest noe tanking gear for druid no og warrior og rogue scaler utroolig mye bedre av gear enn druid..

 

kan hende at druid var "op" i tanking på lvl 68. men ettervert som de andre classene får sine instance gear vil det nokk snu/gjenes ut.

 

så l2p.

8385524[/snapback]

 

 

Jeg ser du har fått svar fra andre ang. dette men jeg slenger likevel inn en kommentar.

Du har totalt missforstått hva jeg skrev. Siden jeg startet å spille wow April 2005 har jeg spilt en warrior i 97 dager. Klassen har gjennom hele tiden wow har vært ute måtte gjennomgå nerf etter nerf. Da druid samtidig fikk en buff i samme patch ble det litt for spesielt for meg. Nå som jeg har spilt druiden opp til 70 forstår jeg fortsatt ikke hva dem skulle med mere damage i bearform.

Poenget mitt. Druid fikk buff noe som i mine øyene ikke var nødvendig. Warrior nok en nerf, helt unødvendig.

 

Tar det litt videre også. Tenk deg litt om.. Du skriver selv at warrior er bedre tanks en druid noe som er helt riktig. Men hva tror du skjer når warrior nok en gang blir nerfa, tror du noen gidder fortsette med warriors til slutt?

Tenker du ikke på det i det hele tatt??

 

Ja, også var det det med at rogues og warriors fikk druids nerfa. Link til kilde er du snill.

Lenke til kommentar
Det jeg syns er rart, er at ingen nevner Locks sin Curse of Tongues MASSIVE nerf. Men slik er nå verden, pvp trinketet ble plutselig brukendes.

8373420[/snapback]

 

Kunne ikke brydd meg mindre. Svært sjelden jeg gidder å bruke den i pvp.

 

greit mot healere - men jeg foretrekker mer smertefulle metoder :whistle:

Lenke til kommentar

 

 

Hunters får en solid pve dmg og til dels utility buff - rettmessig etter mitt syn. Jeg håper vi blir mer ettertraktet i raids.

 

(dessuten ser både beast/marks og survival ut som gode raid specs!)

 

 

8374233[/snapback]

Damage buff? Har du sett noe jeg ikke har sett?

Lenke til kommentar

Det er bare å lese patch notes det. Alle skjønner vel at disse endringene innebærer en pve dmg buff. Om det er nok er et annet spørsmål.

 

 

1)A new "Avoidance" ability can now be taught to hunter pets. This effect reduces the damage they take from area of effect spells and abilities.

 

Betydelig pve dmg buff. Pet vil lettere overleve aeo fra raid bosses

 

 

2) "Arcane Shot": Casting lower ranks of "Arcane Shot" than your maximum rank will now reduce the bonus you receive from attack power.

 

- pve nerf, men rettmessig. arcane rank 1 gjorde sinnsyk skade for mana kostnaden. Mer en fix enn en nerf etter mitt syn

 

 

3)"Clever Traps" now affects "Snake Trap".

-liten ubetydelig buff

 

 

4)"Expose Weakness": The chance for this talent to trigger has increased to 33/66/100% chance at 1/2/3 talent points.

 

Veldig bra! Svært god raid buff. Minst en heavy survival i ethvert raid imo.

 

5) "Ferocious Inspiration": This ability will now trigger "Kill Command" correctly.

-nice

 

6)"Frenzy": This talent can now trigger from "Kill Command".

-pve buff for beastspec

 

 

7)"Hunter's Mark": This ability now becomes stronger each time the target is struck by a ranged attack.

 

+11 rap for hver gang en hunter treffer med ranged attack. Opp til 440 ap! Super deilig pve buff.

 

 

8)-"Kill Command" has been removed from the global cooldown. The shout animation has been removed.

 

Kill command vil nå faktisk bli brukt av marks og survival hunters.

 

 

9)"Readiness": Now resets the cooldown on "Misdirection".

 

- survival pve utility buff

 

 

10)"Survival Instincts" now also increase attack power by 2/4%.

 

- pve buff for survival

 

 

11) Hunter "Mend Pet"/"Improved Mend" Pet Changes:

Replaced the current "Mend Pet" channel spell with an instant cast heal over time.

No combat reset, resets global cooldown

The mana cost has been reduced and the heal value increased.

Duration on Heal Over Time increased to 15 seconds in 3 second increments.

Changed the graphic to better represent the Heal Over Time effect on the pet.

The "Mend Pet" heal over time buff is now able to be dispelled.

Bonus healing gear will no longer effect "Mend Pet".

Added a 10% and 20% reduction to the mana cost of "Mend Pet" in "Improved Mend Pet" talent (Beast Mastery).

 

-alt ialt en buff i de fleste henseender. Vil bli enklere å holde pet i live uten å måtte stoppe egen dps.

 

Alt i alt stort sett utelukkende buffs sett fra et pve ståsted. Endel nerfs fra et pvp ståsted som jeg ikke har nevnt.

Lenke til kommentar
Ja, også var det det med at rogues og warriors fikk druids nerfa. Link til kilde er du snill.

 

Synest du virkelig at det er rart at det blir litt "hat" forhold mellom 2 klasser når det blir fylt opp forum etter forum med nerf post? som mange andre har sakt før meg. hadde det ikke verdt bedre å be om BUFFS enn nerfs? hvorfor så opptatt med å nerfe en classe isteden får å få din egen klasse buffa?

 

Live Patch Notes for 2.0.10-3/06/07

 

 

No, they aren't nerfs. Once we have the exact wording on the changes being added in, we'll post them in the sticky. These changes are being made as a direct result of player feedback.

Da druid samtidig fikk en buff i samme patch ble det litt for spesielt for meg

 

vil de si at det var en go grunn til å rope nerf, lenge før de fleste har blitt lvl 70?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Da druid samtidig fikk en buff i samme patch ble det litt for spesielt for meg

 

 

vil de si at det var en go grunn til å rope nerf, lenge før de fleste har blitt lvl 70?

@MysticoN

 

Takk for kilden til posten fra Blizzard.

 

Så til ropet om nerf.

Jeg har ikke vært en av dem som har bedt om å få noen klasser nerfa av Blizzard.

Poenget mitt hele tiden har KUN vært at slik druid er nå trengte dem ingen dps buff i bearform. Paradoksalt nerfes en allerede sårbar og dårlig solo klasse, nemlig warrior i samme patch.

Dette er ut i fra mine erfaringer med begge klasser.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...