Gå til innhold

Møkkete patchnotes? Discuss


Anbefalte innlegg

Men hva i? Er jo AKKURAT det jeg har prøvd å få fram da.. Prøver du virkelig å vri det til at vi snakker om PvE? Hva tror du Enrage + DW nerfen handlet om? Jo, PvP.. +15% damage på Mangle trengs absolutt ikke for PvE, dette er kun en PvP-justering..

8386326[/snapback]

 

som du hadde vist at var nødvendig vist du hadde spillt druid eller hadde noen venner som spiller druid.

 

i dag skada mangle 467 på en warrior med 10k hp.. wooho.

 

hva tror du et våpen med 115dps + Heroic Strike gjør i skade mot en druid med 14k ac? mer enn nesten 500? åja..

8386406[/snapback]

 

I dag ble jeg(warrior) eid av en druid som ikke trengte å gå ut av bear form

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå var det heller ikke sammenligning mellom en DPS warrior og cat jeg nevnte da.. En druidtank pumper ut utrolig mye skade i forhold til en prot-warrior..

8385992[/snapback]

Hva så? Ingen av dem produserer i nærheten av så mye som en dps klasse, tar du med fraværet av 5x sunder samt revenge endringen som kommer i 2.1 skal du ikke se bort fra at en protection warrior kommer ut et stykke foran druiden.

 

Poenget er at hvor mye dps en tank gjør er helt uvesentlig for dens evne til å tanke, da er det tps og ikke dps som gjelder.

8386044[/snapback]

 

Forskjellen er ikke uvesentlig nei.. De fleste druids bruker tanking-formen sin til PvP, kan en warrior gjøre dette? Nei

8386282[/snapback]

Man bruker formen som er mest effektiv. Blizz balanserer klassene slik dem mener dem bør være for å være effektive i pvp. I tilfellet warrior og feral druid tanking er det ganske lett å balansere pve/pvp uten å påvirke motparten.

 

1. De reduserer skaden for mangle med ca 40% fra 2.0.2 til 2.0.3, justerer litt tilbake igjen nå, samtidig justerer de threat for mangle slik at den er lik hele veien. Resultat: Endrer klassen i pvp men påvirker ikke pve i det hele tatt.

 

2. De justerer skaden til revenge kraftig opp, men reduserer innebygd threat slik at den blir omtrent lik.Resultat: Endrer forhåpentligvis klassen slik at defensive stance blir et alternativ i pvp, men påvirker ikke pve i det hele tatt.

 

Du kan ikke blande pvp og pve diskusjonen her rett og slett fordi de kan balanseres totalt uavhengig av hverandre og det er det de har gjort med bearform druid helt siden 2.0.1

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Gidder ikke kvote alle postene som er uenige med meg, men opprinnelig var det grp pvp jeg snakket om. I pve har jeg ganske lite peiling, (lvl 60warr til rett etter AQ opening,, rerolla rogue fordi jeg bytta server) Men forstår fortsatt ikke hvorof alle som syter over Pvp ikke bare rollet druid, rogue, mage, ellens... Warrior er generelt en tank class (pve) så da trenger di jo ikke den syke dmgen og?

Lenke til kommentar
Forskjellen er ikke uvesentlig nei.. De fleste druids bruker tanking-formen sin til PvP, kan en warrior gjøre dette? Nei

 

Liten sidekommentar: GRUNNEN til at Druids bruker bearform i PvP er at catform har 0 survival. Om du blir fanget av stuns sliter du. Catform er en ødelagt rogue i PvP, og rogues er rimelig dårlig i 5v5 arena allerede. De fleste feraldruids med litt peiling bruker catform til opener, og så hopper de ut i bearform så fort som mulig for ikke å bli drept. Tro meg, en kriger er betraktelig mer verdt i et arenateam enn en feraldruid.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gidder ikke kvote alle postene som er uenige med meg, men opprinnelig var det grp pvp jeg snakket om. I pve har jeg ganske lite peiling, (lvl 60warr til rett etter AQ opening,, rerolla rogue fordi jeg bytta server) Men forstår fortsatt ikke hvorof alle som syter over Pvp ikke bare rollet druid, rogue, mage, ellens... Warrior er generelt en tank class (pve) så da trenger di jo ikke den syke dmgen og?

8386529[/snapback]

 

Bare for å pirke litt: druid er en ren healeclass og har ikke noe i den lista og gjøre.. Hvertfall om man skal følge din logikk..

Lenke til kommentar

påenget er et en warrior er "på en måte i tanking gear" hele tiden..

 

vist en warrior bruker dps shoulders med 1000 ac så er det 1000 ac.. vist en druid bruker dps shoulder med 250 ac så får han ikke noe mer ac FØR han går i bear.. en warrior kan ta ned 50% av min hp på veldig kort tid me litt flax.

Lenke til kommentar
Gidder ikke kvote alle postene som er uenige med meg, men opprinnelig var det grp pvp jeg snakket om. I pve har jeg ganske lite peiling, (lvl 60warr til rett etter AQ opening,, rerolla rogue fordi jeg bytta server) Men forstår fortsatt ikke hvorof alle som syter over Pvp ikke bare rollet druid, rogue, mage, ellens... Warrior er generelt en tank class (pve) så da trenger di jo ikke den syke dmgen og?

8386529[/snapback]

 

Bare for å pirke litt: druid er en ren healeclass og har ikke noe i den lista og gjøre.. Hvertfall om man skal følge din logikk..

8386595[/snapback]

 

ok, da hører vi ikke noe mer klaging fra deg og bear dmg med andre ord :p

Lenke til kommentar

Men skal man bruke hans logikk Mysticon må man klage på bear sin damage siden man klager på warr sin.

 

Akkurat nå er warriors damage akkuratt der den skal være, sleng inn et WF totem en bra 2hander med deathwish & enrage på så dreper du om du ikke blir kita/drept.

 

Hvis warriors er tanks, hvorfor har vi 2 dps trees og 1 tank tre? Nei warriors er hva en kan kalle en ekstrem hybrid, kan tanke & dps, men DA MÅ DU HA HELT 2 forksjellige SPECS og 2 helt forskjellige GEAR SETUP.

 

 

 

Druids er faktisk en av de klart sterkeste pvp healerne nå også.

 

De får man møter som kan spille pvpe healer som druid er totalt imba, men de fleste er jo cat pewpew damage specs.

 

 

 

Å nerfe warriors nå er så patetisk at jeg blir irritert, bare hold unna warriors, and as a matter of fact på "todo" lista de blizzard står det at de skal buffe warriior i pvp.

 

 

 

Jeg bryr meg ikke om druids, bear forms kan være plagsomme og jeg har abselutt 0 sjans mot dem men jeg klager ikke for det. (Dog balance druids dreper meg iallfall like fort 1v1 :p, wtb mer resto druids)

 

 

Druids skal være glad at de ikke må være restoration for å være en class i det hele tatt lengre, be happy & stop whining.

 

 

Håper Blizzard cancellerer den nerfen sin indeed, ellers kan det bli at jeg begynner med min pom pyro mage igjen (der hitter jeg for 3700 lett og critter 6200 hele tiden med instant cast etterfulgt av en 3k fire blast, oh qq)

 

Alltid warriors som må føle smerten.

Lenke til kommentar
Hvert 3. minutt.

 

I group-pvp/arena så overlever du fint med en healer i løpet av de 2-4 minuttene en beardruid bruker på å drepe deg uten healing.

8387139[/snapback]

 

Deathwish har også 3min CD til opplysning..

 

( Ja jeg kverulerer mye ang warrior nå :p )

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Deathwish har også 3min CD til opplysning..

 

( Ja jeg kverulerer mye ang warrior nå :p )

 

 

Og 30 sekunders varighet, *kremt kremt*. Mens AP pyro er 1 hit. I tillegg kan 5 folk angripe deg mens du fyrer løs alle mulige attacks hele tida.

 

Joda, mages er fine de, men om du klager på warriors i PvP er det ganske få klasser (om noen) du har rett til å synes er imba. Jeg levler opp restodruid nå, fordi jeg ble sulten på å PvP-heale litt, og skal ha både mage og warrior i teamet mitt. Mage med counterspell, sheep og høy burst som ikke blir mitigated av armour, warrior fordi de gjør ekstrem skade, har 1000 hp shout og -50% healing debuff som praktisk talt ikke blir fjerna av dispelling.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Fordi de bare har 20% physical mitigation reduction, poison/positioning requirement med enkelte skills avhengig av talents, ingen AoE (med unntak av blade flurry), og fordi mange mener det er den dårligste 5v5 klassen, selv om den helt klart har sine fordeler i 3v3/2v2.

 

Videre kan vi legge til incoming nerfs i neste patch, som mye lavere kvalitet på poisons og stunremoval på de fleste trinkets.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Rogues

 

Added a new double-attack animation for "Mutilate".

 

"Cloak of Shadows": The tooltip has been adjusted to indicate this ability removes hostile effects, rather than dispels them. "Cloak of Shadows" does not count as a dispel, and will not interact with dispel resistance or effects triggered by dispelling. This ability no longer removes the "Weakened Soul" debuff.

 

"Deadly Throw": This ability will now damage hunters and their pets when they are affected by "The Beast Within" or "Bestial Wrath". Those targets will still be immune to the movement impairing portion of "Deadly Throw".

 

Fixed a data error that caused "Ghostly Strike" and "Riposte" to generate more threat than intended.

 

Fixed a bug where the "Silence" effect on "Garrote" was getting resisted too often.

 

"Insignia of the Alliance/Horde" and "Medallion of the Alliance/Horde" now remove "Fear", "Stun" and "Polymorph" effects and no longer remove "Charm" effects.

 

"Improved Sap" (Subtlety) renamed "Dirty Tricks": Increases the range of your "Sap" and "Blind" abilities by 2/4 yards and reduces the energy cost of your "Sap" and "Blind" abilities by 25/50%.

 

Increased the frequency and amount of "Blinding Powder" found in pickpocketed junk boxes.

 

"Mutilate": This ability will now always consume the "Cold Blood" buff when it strikes an opponent.

 

Poisons: The difficulty of dispelling these is now based off the level of the player, not the level of the weapon the poison is applied to.

 

Reduced the reagents required to create most poisons.

 

"Remorseless Attacks" (Assassination): "Hemorrhage" added to the buff tooltip. This ability will no longer trigger from killing totems.

 

Rogue poisons no longer have charges.

 

"Sap" no longer removes you from stealth when used.

 

"Shadowstep" (Subtlety): The cooldown has been reduced to 15 seconds.

 

"Stealth" will now be broken correctly by damage shield such as "Oil of Immolation".

 

"Surprise Attacks" (Combat): This talent now correctly prevents "Envenom" from being dodged.

 

Snakker om syke nerfs her ja..

Lenke til kommentar

Du må lese litt mellom linjene, og ikke bare linke til det som står under rogues med frekk ironi :p .De to beste/mest brukte daggers de fleste har tilgang til:

 

Nedgang på henholdsvis 40 og 45 levler.

 

Itemlevel 110 og Itemlevel 115. Det betyr at poisons kan dispelles EKSTREMT mye lettere, og at de er vanskeligere å tilføre.

 

En rekke trinkets har blitt byttet til "removes stun". Har du noen gang vært rogue og hatt noen til å trinkete ut av en 6 sek kidney shot? Det er noe av det mest irriterende som kan skje. Nå kan alle som har nok papp mellom øra til å bruke PvP-trinket ta rogues mye lettere enn før.

 

Charge/intervene/feral charge/intercept med slowing effect gjorde det mye lettere å overleve for rogues, da vi enten ikke kom opp i meleerange, eller kunne komme ut av stun/immobilize i løpet av mye mindre nærkontakt. Dette er en bugfiks, og helt fair (jeg har spilt warrior og druid, så vet hvor slitsomt dette kan være) men det hjelper ikke med en klasse som allerede sliter i arena.

 

Forbedringer er at det er mye lettere å få en sap til å lande, samt at alle rogues blir i stealth etterpå. Dette kan være irriterende for folk som sliter med å kontre dette. 9 yards range sap/blind er også genialt, men jeg har aldri vært typen til å specce i subtlety.

 

Poisons og stuns er rogues' utility. Så ja, det er en relativt syk nerf. Relativt sett vil jeg si den er større enn warriornerfen, da warriors sin rolle i 5v5-team fortsatt er rimelig trygg.

 

PvE-messig er det en forbedring for rogues. Det er ekstremt irriterende når pickups sier "sorry, we need imp sap" til deg, og kicker deg fra partyet (har utrolig nok skjedd noen ganger!)

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Har sett screenshottet før, og vel, det er et ekstremt tilfelle. Hamstring kan ikke fjernes med dispelling for eksempel, så hvorfor kunne ikke rogues hatt en slik egenskap?

 

Jeg VET at rogues kommer til å bli buffa en gang i framtida, det er bare et spørsmål om tid. Eventuelt får vi se det når "verdensmesterskapet" i 5v5 begynner, der rogues sannsynligvis ikke kommer til å hevde seg.

 

Imens venter jeg på at de som faktisk klager på at rogues får litt tid på seg til de skjønner hvordan tilstanden er.

Lenke til kommentar
Det er blank løgn og det vet du.. En warrior kunne ikke på ett sekund tatt 6766 HP fra deg.. Som frostmage taper du ikke mot warriors, da trenger du en leksjon i l2p

 

Jeg tviler på at du noen gang har spilt 3v3 eller 5v5. Går rundt med 9600 hp og 150 resillence og blir forsatt meid ned av warriors med Deep Thunder og flere deler av Gladiator settet. Eneste grunnen til at mages overlever er double Ice Blocking, og å si l2p til det er rett og slett dumt. Og ja, jeg snakker om warriors med sykt gear som har på BoF og blir dispellet 24/7 omtrent umulig.

Endret av cve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...