Gå til innhold

Møkkete patchnotes? Discuss


Anbefalte innlegg

Stargazer: Jeg har neste 30% crit på min feral druid (som er en hybrid klasse). Bare quest items, nesten ingen instance drops. Ingen enchants heller.

Jeg kjører i fra warriors på tanking og dps.

Det blir litt feil for meg.

 

 

 

Blizzard burde vel greie å gjøre det bedre enn det ved klasse balansering?

Åja, etter denne patchen vil jeg kunne gjøre mere damage i bearform også.

Det er flott for meg, men surt for warrior klassen. :(

8381883[/snapback]

 

 

lol.. så +15% mer dmg til mangle får en druid med 1700 ap til å gjøre mer skade enn warriors i bear?tror ikke det du!

 

og når det gjelder tanking så er det ofte bedre med en warrior enn druid. og ikke glem at det var warriors og rogues som fikk bear nerfa. som druid BURDE du vite at det ikke finnest noe tanking gear for druid no og warrior og rogue scaler utroolig mye bedre av gear enn druid..

 

kan hende at druid var "op" i tanking på lvl 68. men ettervert som de andre classene får sine instance gear vil det nokk snu/gjenes ut.

 

så l2p.

8385524[/snapback]

 

 

Jeg ser du har fått svar fra andre ang. dette men jeg slenger likevel inn en kommentar.

Du har totalt missforstått hva jeg skrev. Siden jeg startet å spille wow April 2005 har jeg spilt en warrior i 97 dager. Klassen har gjennom hele tiden wow har vært ute måtte gjennomgå nerf etter nerf. Da druid samtidig fikk en buff i samme patch ble det litt for spesielt for meg. Nå som jeg har spilt druiden opp til 70 forstår jeg fortsatt ikke hva dem skulle med mere damage i bearform.

Poenget mitt. Druid fikk buff noe som i mine øyene ikke var nødvendig. Warrior nok en nerf, helt unødvendig.

 

Tar det litt videre også. Tenk deg litt om.. Du skriver selv at warrior er bedre tanks en druid noe som er helt riktig. Men hva tror du skjer når warrior nok en gang blir nerfa, tror du noen gidder fortsette med warriors til slutt?

Tenker du ikke på det i det hele tatt??

 

Ja, også var det det med at rogues og warriors fikk druids nerfa. Link til kilde er du snill.

8394829[/snapback]

 

 

Jeg synes at gleden ved å spille Warrior er å være den beste tankeklassen i spillet. Skal en stor slem boss tankes så er det ingen over, ingen ved siden av. Paladins og Druids kommer aldri til å tanke de største bossene som slår hardest, hvertfall ikke om guilden har så mye som et gram peiling.

 

Jeg er helt enig med deg i hvordan de har blitt nerfet PvP messig. En annen ting jeg irriterer meg sykt over er hvor utrolig dårlig (de fleste) warriors er til å tanke uten prot spec. i 95% av tilfellene vil jeg mye heller ha en feral druid som kan holde aggro enn en fury warr som bare loker rundt. Dette er en diskusjon jeg har hatt med et par warriors i guildet den siste tida. Hva er vitsen med å spille warrior uten å være prot disse dager? Man har ikke noe særlig plass til warrior dps i et 25 mann raid, og tanking i heroics etc er seriøst drit som f.eks MS spec som han ene tullingen vår har.

 

Det er ikke lett å spille Warrior, jeg vil si at det kanskje er den vanskeligste klassen å holde ut med, med tanke på prot spec for grinding og repair bills fra helvete. Likevel så er Maintanken i en guild den viktigste spilleren i raidet, og den som er nødt til å ha så og si 100% attendance hele tida. Ikke bare det, men jeg vil faktisk også påstå at warriors er den vanskeligste klassen å spille skikkelig BRA. Vi hadde en MT back in the day i Naxx som bare var helt orgasmisk god, og den forskjellen er mye enklere å se enn på andre klasser.

 

Stor respekt til Maintanks i guilder overalt som stiller opp hvert raid, betaler repairbills og gjør en god jobb.

 

Dette ble egentlig bare en ramblingpost men håper jeg har fått inn et og annet synspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et skikkelig morsomt guild du er med i gitt. Regner med alle paladins er holy og alle druids og shamans er restoration også?

 

Mye av moroa i dette spillet er å ikke gjøre ting rett ut av læreboka spør du meg. Slik som 5manns onyxia, og 2h tanking av diverse MC bosser i gode gamle dager. Folk kan vel si "hvorfor la en paladin/druid tanke når en warrior gjør det så mye bedre?" Til det vil jeg bare svare "Hvorfor gjøre onyxia 5manns når man kan gjøre det 40manns mye fortere?"

 

Tror mye av grunnen til at guildet vårt har holdt ut i over 2 år nå er at vi ikke er så nazi på classroles. Vi bryr oss ikke om å være først på en bosskill, når vi heller kan ha det moro på veien dit.

Lenke til kommentar
Jeg synes at gleden ved å spille Warrior er å være den beste tankeklassen i spillet. Skal en stor slem boss tankes så er det ingen over, ingen ved siden av. Paladins og Druids kommer aldri til å tanke de største bossene som slår hardest, hvertfall ikke om guilden har så mye som et gram peiling.

 

Jeg er helt enig med deg i hvordan de har blitt nerfet PvP messig. En annen ting jeg irriterer meg sykt over er hvor utrolig dårlig (de fleste) warriors er til å tanke uten prot spec. i 95% av tilfellene vil jeg mye heller ha en feral druid som kan holde aggro enn en fury warr som bare loker rundt. Dette er en diskusjon jeg har hatt med et par warriors i guildet den siste tida. Hva er vitsen med å spille warrior uten å være prot disse dager? Man har ikke noe særlig plass til warrior dps i et 25 mann raid, og tanking i heroics etc er seriøst drit som f.eks MS spec som han ene tullingen vår har.

 

Det er ikke lett å spille Warrior, jeg vil si at det kanskje er den vanskeligste klassen å holde ut med, med tanke på prot spec for grinding og repair bills fra helvete. Likevel så er Maintanken i en guild den viktigste spilleren i raidet, og den som er nødt til å ha så og si 100% attendance hele tida. Ikke bare det, men jeg vil faktisk også påstå at warriors er den vanskeligste klassen å spille skikkelig BRA. Vi hadde en MT back in the day i Naxx som bare var helt orgasmisk god, og den forskjellen er mye enklere å se enn på andre klasser.

 

Stor respekt til Maintanks i guilder overalt som stiller opp hvert raid, betaler repairbills og gjør en god jobb.

 

Dette ble egentlig bare en ramblingpost men håper jeg har fått inn et og annet synspunkt.

8405273[/snapback]

 

Bastante poster som dette får meg alltid til å dra på smilebåndet. Du har ikke veldig god peil, har du vel? Vi har en bamse i gruppa vår som tanker Gruul, null problem. Han er enten MT eller OT for å ta imot HS. Så det du sier er enkelt og greit "lite informert".

Lenke til kommentar

Testserver er oppe. Har aldri brydd meg om å prøve ut testservers (nøyer meg med whine-delen), men det er jo andre som har gjort det, og er kildene bra nok kan man gjerne ta det som riktig.

 

Ta for eksempel druidnerfen. Når vi snakker om rundt 35% redusert manglecrit så trenger man ikke akkurat ha prøvd det først for å ha en mening om det.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Synes alltid det er epic med lange whinetråder før man har fått testa selv jeg..

8406073[/snapback]

:D Det som er en del av moroa da.

 

Når vi snakker om rundt 35% redusert manglecrit så trenger man ikke akkurat ha prøvd det først for å ha en mening om det.

8406132[/snapback]

Var mer 60%, hvertfall for meg >:--(

Lenke til kommentar

Har aldri sagt at en druid ikke KAN tanke store bosser. Problemet er bare mangelen på shield block for å motstå crushing og crits. Veldig høy spike damage er mye vanskeligere å heale opp en en mer jevn damage. Guilden min er ikke nazi på spec i det hele tatt nei, vi har feral druids, flere shadowpriests (som forsåvidt er bedre enn holy priests for tida :p) men vi har ikke noen "DPS" paladins eller tankadins. De har flotters threat generation men med manglende itemisering og mye lavere base stam enn warriors og druids blir det problematisk. Når jeg sa at en pala/druid ikke ville tanke de største "slår som et godstog" bossene i guilden min, er det ikke dermed sagt at de ikke tanker i det hele tatt.

 

Vi har faktisk ikke en enhancement shaman for tida, noe som egentlig er flotters å ha, men det er vel mest pga vi bare er 2 stk og 2x earthshield er ofte fint. Skulle kanskje hatt en elemental shaman siden vi kjører mye caster dps men pyttsann det kommer vel med tida.

 

Hva var forresten så bastant med posten min? Var ment som en post om det warriors er best til, og en oppmuntring til at de alltid trengs..

Lenke til kommentar
Spør du meg så ødelegger denne patchen alt for mye.. Warriors blir hardt nerfa, samme med paladins..

8372981[/snapback]

 

 

lol warriors blir ikke nerfa

8407871[/snapback]

 

Det ble vel en litt feil påstand :) Selvom de kanskje ikke ble "hardt" nerfa så kan du ikke si de ikke ble nerfa for de ble dem..

Lenke til kommentar

En ting; at warriors har 'blitt nerfa siden release' er en litt artig påstand. Det er bare å se på for det første PVE:

 

trengs warriors? check

er warriors den eneste klassen som ikke kan erstattes i high-end raiding? check

 

så PVP:

 

hvilken klasse etter paladin er den mest representerte hos top-rankede 5-man groups? warrior...

 

I tillegg er warrior den langt mest spilte klassen. Så dere warriors; whine så mye dere gidder, fakta er her og det kan ikke motstrides.

Endret av Coaxmetal
Lenke til kommentar
En ting; at warriors har 'blitt nerfa siden release' er en litt artig påstand. Det er bare å se på for det første PVE:

 

trengs warriors? check

er warriors den eneste klassen som ikke kan erstattes i high-end raiding? check

 

så PVP:

 

hvilken klasse etter paladin er den mest representerte hos top-rankede 5-man groups? warrior...

 

I tillegg er warrior den langt mest spilte klassen. Så dere warriors; whine så mye dere gidder, fakta er her og det kan ikke motstrides.

8409729[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med fakta? fakta på hva da? Vi vet at det er fakta at warriors trengs i endgame, med da kun som tank siden du klarer deg helt fint uten DPS-warriors til raids..

Mest representerte hos 5vs5 arenateams? ja det er nok sant, men hvor mange 5on5 teams kjører uten healer?

Problemer ligger i akkurat evnen en warrior har til å overleve uten healer.

Lenke til kommentar

Noe av det værste med denne changes til warriors er at enrage & deathwish ikke stacker med hverandre, 2 talents som står nærme hverandre i fury treet er ubrukelige sammen? I 5on5+ har du nesten perm enrage så der er deathwish kun for anti fear.

 

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...=96142736&sid=1

 

Bra sammendrag, men mest på deathwish / enrage problemet.

 

 

At warriors er en av de mest wanted classes i arena sier jo seg selv, med support kan warriors være konge sålenge supporten ikke blir stoppet.

 

 

Men å nerfe vår burst damage IGJEN OG IGJEN OG IGJEN begynner bare å irritere meg. (Orker ikke å ta opp alle changene som ødela warrior burst, men lett blir det jo gamle mortal strike ble fjerna, normalization, enrage nerf, rage nerf, sword spec change, windfury totem change, osv osv)

Lenke til kommentar

:ermm:

Warriors har overpowered damage med crafted twohanders. Vel fortjent nerf.

 

Insignia now removes stun (warlock). GG alle rogues untatt muligens undeads.

 

"However, using this ability now causes "Hypothermia", making the mage unable to cast "Ice Block" again for 30 sec." Hoho

 

Btw, druids dpser ikke i bearform i raids, så hvorfor blande det inn? Mulig at druids trenger denne dmgbuffen mot casters, men mot melee er det overkill. :(

8373645[/snapback]

 

Spiller rogue (Undead ftw) og dette ser lovende ut ettersom det er disse classene som er "vanskelig og drepe" for meg som rogue, men hallo buffer de druids i'm liek /ded! :cool:

 

--Iceblock nerf ftw! :tease:

Spesielt i arena som jeg driver med ;p men går oftest bra uansett, bare så plagsomt hehe.

 

--"Flurry" (Fury) now increases attack speed by 5/10/15/20/25%, reduced from 10/15/20/25/30.

Hva det nå enn er, det høres lovende ut :p de hitter nokk som det er for meg som driver med arena for tiden :whistle: Og ser ut som jeg missforstod det var ikke for pvp, men for pve :( synn det.

 

--Druids: "Mangle(Bear)": Damage increased by 15%, but bonus threat reduced so that overall threat generation will be unchanged.

Wtf som om jeg ikke har nokk problemer med druids når det gjelder tid å kverke de på i bear form. :ermm: eller har jeg kanskje missforstått mangle bear og vanlig bear form :ermm:

 

Edit: skrev feil hehe, takk for påmindelsen smeagoldfish hehe :)

Rur~

Endret av Rurelur
Lenke til kommentar

Tror ikke du helt har skjønt det Rurelur.. Flurry nerfen ødelegger for PvE, har så vidt ikke noe å si i arena..

 

Du klager over at druids får buff men sier selv du :

 

"

Spiller rogue (Undead ftw) og dette ser lovende ut ettersom det er de eneste classene som er

"vanskelig og drepe"

"

 

Jaja...

Lenke til kommentar

Hehe, så det. edited nå.

var litt hurtig ;)

 

Så etter det jeg kan se er det bare druids som kan bli litt vanskeligere no da for meg som undead rogue... (generelt rogue class) pga buff i dire form damage :/

uansett..

 

som hvem det nå enn var sa:

 

"Mye av moroa i dette spillet er å ikke gjøre ting rett ut av læreboka spør du meg."

 

 

Rur~

Endret av Rurelur
Lenke til kommentar
Har aldri sagt at en druid ikke KAN tanke store bosser. Problemet er bare mangelen på shield block for å motstå crushing og crits. Veldig høy spike damage er mye vanskeligere å heale opp en en mer jevn damage.

8406805[/snapback]

 

Hvis du mener at shield block hindrer crushing har du gjort en vanlig missforståelse. Hvis man blocket et crushing blow forsvinner (crushing blow) fra combat log selv om slaget er crushing. En crushing blow er 50% mer enn en hit og da mange testet dette blocket man så mye at man ikke så at slaget tok mer dmg og egentlig var crushing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...