mysjkin Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg skal finne et fortrinnsvis gratis cms som helst bør være basert på php og mysql. Jeg har blant annet kikket på php fusion. Er det noen som har erfaringer med denne typen programmer og kan anbefale eller fraråde noe spesifikt? På den annen side, jeg er ikke helt sikker på om det er et cms jeg trenger, selv om det er den programkategorien som likner mest på det jeg trenger. Bruken skal, i utgangspunktet, være som følger: Vi skal arrangere en konferanse hvor en rekke bidragsytere skal holde innlegg, disse innleggene skal finnes som tekst. Jeg ønsker å ha et system hvor forfatterene kan laste opp sine egne filer, hver forfatter skal helst bare kunne legge opp en tekst som de eventuelt kan oppdatere. Filene skal etter hvert kunne gjøres tilgjengelig for alle. Med andre ord: Egentlig i utgangspunktet bare en database med brukere og filnavn, det kan jo være at det enkleste er å lage det selv hvis ikke noe finnes allerede. I tillegg skal jeg vedlikeholde en website for konferansen, men det systemet er ikke større enn at det kan gjøres manuelt. M. Lenke til kommentar
joerlend Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Du bør nok kikke på Joomla! Det er en fin og allsidig CMS-løsning med hundrevis av tilleggsmoduler og den er oversatt til norsk. Joomla! har hjemmesider her: http://www.joomla.com/ og du finner en norsk side, med oversettelser og nyheter her: http://www.joomlainorge.no/ ps. Joomla! er ikke bare gratis, men det er også fritt og det er enkelt å sette opp. Endret 1. mai 2007 av joerlend Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Støtter anbefalingen av Joomla. Et viktig fortrinn i forhold til mange andre ferdigløsninger er at det er skikkelig godt trykk i utvikling og forum/support for denne løsningen. Får du det ikke dekket behovet ditt med Joomla og moduler til dette, tviler jeg på at du vil få det dekket med ferdigløsninger. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Takk til dere begge! Har begynt å sette det opp, virker svært lovende! M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå