Boralis Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 JBlack Høyresiden er ikke skyld i dette. Så den må du nok begrunne. Hvem som har mest/minst skyld her har jeg ikke tatt standpunkt til,men vil tro at de fleste regeringer har vært for redde og brukt silkehansker. Det jeg stadfestet var at i akkurat den saken i 2004 hadde vi en borgerlig regering og da kunne vanskelig dagens regering være annsvarlig, elller om du mener det så forklar hvordan de kunne være ansvarlig for noe som skjedde før de ble valgt og der skylder du på Frp. Hvorfor ellers nevne det om ikke for å implisere skyld? Fantastisk og se hva du klarer å vri det til,om du ser på tråden som jeg svarte på så ser du at FRP nevnes,dermed gjorde jeg oppmerksom på at den forrige regeringen hadde støtte også fra FRP. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 "Heia Norge, heia Nooorge, Å-LE Å-LE Å-LE" BLIR IKKE UTVIST Hva var det jeg sa. De blir ikke utvist. Og de er på frifot igjen om to uker. Det kommer også frem at de er dømt for grov vold mot en ung kvinne tidligere, samt ran og kortsvindel. "Slike gutter det vil gamle Norge ha!" Hurraaa! SV og AP inn i regjering NÅ! Oops, jeg glemte meg litt. De har jo allerede alt under kontroll. I mellomtiden kan vi jo være i harnisk over USA sin løsslupne våpenlov. Det at folk som gjør gjentatte voldsforbrytelser får gå fritt her i Norge, det er jo derimot forståelig. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 JBlack Høyresiden er ikke skyld i dette. Så den må du nok begrunne. Hvem som har mest/minst skyld her har jeg ikke tatt standpunkt til,men vil tro at de fleste regeringer har vært for redde og brukt silkehansker. Det jeg stadfestet var at i akkurat den saken i 2004 hadde vi en borgerlig regering og da kunne vanskelig dagens regering være annsvarlig, elller om du mener det så forklar hvordan de kunne være ansvarlig for noe som skjedde før de ble valgt og der skylder du på Frp. Hvorfor ellers nevne det om ikke for å implisere skyld? Fantastisk og se hva du klarer å vri det til,om du ser på tråden som jeg svarte på så ser du at FRP nevnes,dermed gjorde jeg oppmerksom på at den forrige regeringen hadde støtte også fra FRP. 8414660[/snapback] Nå var det DU som trakk frem en sak fra 2004 og ikke jeg, dessuten så har FrP som JBlack sier ikke vært i regjering - noe jeg må si meg enig i. Kan i alle fall ikke huske noe slikt. Jeg husker godt at Hagen foreslo en strengere innvandringspolitikk og hjemsendelse av kriminelle elementer. Gjett hva som skjedde? Joda, Hagen og resten av FrP og deres tilhengere ble hengt ut som rasister! Kom ikke her og legg skylden på FrP når det kommer til den slappe holdningen når det kommer til innvandring for her har FrP ved flere anledninger prøvd å stramme inn, mens sosialistene stadig åpner slusene mer og mer. Vi har hatt sosialistregjeringer opp og i mente, kanskje det er på tide å prøve noe nytt? Ved sist valg så opplevde vi det jeg vil karakterisere som ett statskupp. Sosialistene gjør ALT de kan for å hindre FrP i å få noe som likner på utøvende makt. Hvorfor sosialistene er så redde for å sende hjem kriminelle elementer som strengt talt ikke har noe her å gjøre vet jeg ikke, men det er vel på tide å innse at vi ikke har hverken behov eller ressurser til å importere kriminelle fra utlandet. Jeg synes forøvrig du er ganske så freidig Herr Snekker når du prøver å skyve skylden over på FrP i denne saken, når FrPs program er ganske klart og tydelig på at vi skal stramme inn på innvandring. Jeg får en emmen smak i munnen av slike sleivspark, det er på tide at sosialistene tar ansvar for snillismen sin og slutter å prøve å bruke FrP som syndebukk når ting går på tverke. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 JBlack Høyresiden er ikke skyld i dette. Så den må du nok begrunne. Hvem som har mest/minst skyld her har jeg ikke tatt standpunkt til,men vil tro at de fleste regeringer har vært for redde og brukt silkehansker. Det jeg stadfestet var at i akkurat den saken i 2004 hadde vi en borgerlig regering og da kunne vanskelig dagens regering være annsvarlig, elller om du mener det så forklar hvordan de kunne være ansvarlig for noe som skjedde før de ble valgt 8414660[/snapback] Hvorfor skal jeg forklare en påstand jeg ikke har kommet med? Det var du som tilla det 'høyresidens udugelighet', så det er du som har en påstand å forsvare. Ikke jeg. og der skylder du på Frp. Hvorfor ellers nevne det om ikke for å implisere skyld? Fantastisk og se hva du klarer å vri det til,om du ser på tråden som jeg svarte på så ser du at FRP nevnes,dermed gjorde jeg oppmerksom på at den forrige regeringen hadde støtte også fra FRP. 8414660[/snapback] I tillegg har du kaldt den forrige regjeringen udugelig. Men om du allikevel verken mener at H-regjeringen var uduguelig, eller at verken den eller Frp kan lastes for politikken ført i 2004 da de to nevnte ble dømt og ikke kastet ut, så er det greit. (Men da skjønner jeg ærlig talt ikke hva du har prøvd å skrive i de siste innleggene her. ) Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Utlendingenemnda har hittil brukt 3 år (!) på å behandle klagen på utvisningsvedtaket, uten at det har skjedd noe. Dette er årsaken til at de to somaliske mennene fortsatt er i Norge, til tross for at begge er voldsdømte. Dersom dette hadde vært det private næringsliv, hadde de ansvarlige fått sparken for udugelighet og latskap på jobben. Byråkratene sitter nok trygt. LINK Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Utlendingenemnda har hittil brukt 3 år (!) på å behandle klagen på utvisningsvedtaket, uten at det har skjedd noe. Dette er årsaken til at de to somaliske mennene fortsatt er i Norge, til tross for at begge er voldsdømte. Dersom dette hadde vært det private næringsliv, hadde de ansvarlige fått sparken for udugelighet og latskap på jobben. Byråkratene sitter nok trygt. LINK 8425694[/snapback] Det har du helt rett i, generelt sett så vil jeg påstå at det ikke burde være mulig å trenere utvisningen ved å klage i slike saker. Er man dømt for en kriminell handling så burde en utvisning være konsekvensen, uten muligheter for å klage. Det er et problem at slikt byråkrati og papirflytting tar enormt med tid. Jeg lurer av og til på om de har tid til å jobbe mellom kaffekoppene. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 "Heia Norge, heia Nooorge, Å-LE Å-LE Å-LE" BLIR IKKE UTVIST Hva var det jeg sa. De blir ikke utvist. Og de er på frifot igjen om to uker. Det kommer også frem at de er dømt for grov vold mot en ung kvinne tidligere, samt ran og kortsvindel. "Slike gutter det vil gamle Norge ha!" Hurraaa! SV og AP inn i regjering NÅ! Oops, jeg glemte meg litt. De har jo allerede alt under kontroll. I mellomtiden kan vi jo være i harnisk over USA sin løsslupne våpenlov. Det at folk som gjør gjentatte voldsforbrytelser får gå fritt her i Norge, det er jo derimot forståelig. 8418476[/snapback] Hvordan kan de ikke bli utvist? De er ikke norske statsborgerer og de har brutt loven på flere grove punkter opptil flere ganger. Det skal være uungåelig å sende de ut av landet i slike tilfeller. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor "Heia Norge, heia Nooorge, Å-LE Å-LE Å-LE" BLIR IKKE UTVIST Hva var det jeg sa. De blir ikke utvist. Og de er på frifot igjen om to uker. Det kommer også frem at de er dømt for grov vold mot en ung kvinne tidligere, samt ran og kortsvindel. "Slike gutter det vil gamle Norge ha!" Hurraaa! SV og AP inn i regjering NÅ! Oops, jeg glemte meg litt. De har jo allerede alt under kontroll. I mellomtiden kan vi jo være i harnisk over USA sin løsslupne våpenlov. Det at folk som gjør gjentatte voldsforbrytelser får gå fritt her i Norge, det er jo derimot forståelig. 8418476[/snapback] Hvordan kan de ikke bli utvist? De er ikke norske statsborgerer og de har brutt loven på flere grove punkter opptil flere ganger. Det skal være uungåelig å sende de ut av landet i slike tilfeller. 8427760[/snapback] Våger jeg nevne det igjen? Sosialistene har skylda. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Våger jeg nevne det igjen? Sosialistene har skylda. 8427843[/snapback] Farlige, men samtidig grusomt sanne ord. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvordan kan de ikke bli utvist? De er ikke norske statsborgerer og de har brutt loven på flere grove punkter opptil flere ganger. Det skal være uungåelig å sende de ut av landet i slike tilfeller. 8427760[/snapback] det er vel fordi det er "bråkete" i sør uganda(?) der de påstår at de er fra, slik at de ikke kan bli sendt hjem, så lenge det er slik der nede. Men det er jo bare teit, de veit om det selv, bryter de loven så rissikerer de å bli sendt hjem, og hvios de bryter loven, så burde de bli sendt hjem, uansett om det er Atomkrig der, det er deres eget valg. de har et valg om å få være i norge og være snille gutter, men de velger å være slemme, og rissikere og bli sendt hjem, da har de bare skyld i det selv. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvorfor er det ikke slik med fengsel også? Siden man risikerer å bli rævkjørt så burde man jo slippe å bli sendt i fengsel dersom man frivillig har gjort noe straffbart?? Er ikke dette noe som sosialistene og PK-ekstremistene bør ta i betraktning? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) JBlack Høyresiden er ikke skyld i dette. Så den må du nok begrunne. Hvem som har mest/minst skyld her har jeg ikke tatt standpunkt til,men vil tro at de fleste regeringer har vært for redde og brukt silkehansker. Det jeg stadfestet var at i akkurat den saken i 2004 hadde vi en borgerlig regering og da kunne vanskelig dagens regering være annsvarlig, elller om du mener det så forklar hvordan de kunne være ansvarlig for noe som skjedde før de ble valgt 8414660[/snapback] Hvorfor skal jeg forklare en påstand jeg ikke har kommet med? Det var du som tilla det 'høyresidens udugelighet', så det er du som har en påstand å forsvare. Ikke jeg. og der skylder du på Frp. Hvorfor ellers nevne det om ikke for å implisere skyld? Fantastisk og se hva du klarer å vri det til,om du ser på tråden som jeg svarte på så ser du at FRP nevnes,dermed gjorde jeg oppmerksom på at den forrige regeringen hadde støtte også fra FRP. 8414660[/snapback] I tillegg har du kaldt den forrige regjeringen udugelig. Men om du allikevel verken mener at H-regjeringen var uduguelig, eller at verken den eller Frp kan lastes for politikken ført i 2004 da de to nevnte ble dømt og ikke kastet ut, så er det greit. (Men da skjønner jeg ærlig talt ikke hva du har prøvd å skrive i de siste innleggene her. ) 8419312[/snapback] Hvorfor skal jeg forklare en påstand jeg ikke har kommet med? Det var du som tilla det 'høyresidens udugelighet', så det er du som har en påstand å forsvare. Ikke jeg. Jeg sier du må forklare hvorfor/hvordan en regering som er valgt etter 2004 kan ha skylden for noe som skjedde før den ble valgt,noe du elegant ror deg bort fra, at du så drar inn udugelighet her er bemerkelsesverdig, det jeg gjorde var å påpeke en annen brukers utsagn dær han tilla dagens regerin skylden for noe som skjedde under forrige regering og hvor du henger deg på,derfor er det ytterst interessant å få høre din versjon om hvordan det er mulig,jeg venter i spenning . I tillegg har du kaldt den forrige regjeringen udugelig. Men om du allikevel verken mener at H-regjeringen var uduguelig, eller at verken den eller Frp kan lastes for politikken ført i 2004 da de to nevnte ble dømt og ikke kastet ut, så er det greit. HVOR kaller jeg den forrige regeringen udugelig i denne saken? Det jeg skrev var følgende som en korrigering til en påstand om at dagens regering var ansvarlig: Hallo i luken,når ble disse to dømt og skulle sendes ut ? Riktig i 2004 . Hvilken regering hadde vi da og hvem støttet den regeringen? Riktig en borgerlig regering som også FRP støttet Her står det ikke et ord om udugelighet, ikke et ord om hvem som har mest / minst annsvar,alikevel klarer du å tillegge meg dette Jeg har heller ikke lastet FRP for dette,men siden FRP var trukket inn i bildet så skrev jeg: Riktig en borgerlig regering som også FRP støttet Endret 20. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 FrP var eneste parti som tok til orde for å endre lovgivningen i forbindelse med hvor stort hensyn man skulle ta til den utviste - og evt. fare han/hun var utsatt for i hjemlandet. Dette var i forbindelse med vår alles kjære Mullah. Jeg fikk ikke helt med meg reaksjonene fra andre politikere den gangen, men de ble sablet ned av venstreintellektuelle i media, som fremholdt at det ikke gikk an å endre systemet - basert på noen enktelthendelser. Snekkern - du hevder "dette" skjedde under forrige regjering. Men du glemmer at forut for det så hadde AP-regjeringene, helt siden Brundtland 1, gjort kriminalpolitikken sprøere og sprøere. Nyere eksempler fra den kanten er "naskeloven", ørten forslag om at fanger kan sone hjemme, elektronisk fotlenke, forslag om at deler av straffen kan gjøres om til samfunnsarbeid. Så vidt meg bekjent var det også under en sosialistregjering at de liberale fengselspermisjons-lovene ble satt i verk. Konsekvensen er at forbrytere som man i utgangspunktet skulle tro var godt bevart bak lås og slå, fritt kan ta seg en to-uker med nye lovbrudd, nå også drap! Sosionomene har reglerett kuppet hele rettsvesenet i Norge, med den konsekvensen at samfunnet ikke lenger blir beskyttet mot bermen! Voldtekstmenn går fri, folk sklir unna soning pga. systematisk lav prioritering til fengselsvesen, påtalemyndigheten sikter ikke folk i saker med videobevis og kjent gjerningsmann fordi de ikke ser det verd å prioritere vinningskriminalitet osv. osv. Jeg blir så Lenke til kommentar
e7 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg mener at disse må sendes ut, men ikke før det er trygt å sende dem hjem igjen. Inntill dette får de sitte i fengsel, sjøl om det blir mer enn livstid, med mindre de vil hjem igjen. Jeg mener at også det å sende mennesker til områder hvor det er fare for deres liv er et lovbrudd. Det er drap i seg sjøl. Men det er klart at disse må ut av landet en eller annen gang. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 FrP var eneste parti som tok til orde for å endre lovgivningen i forbindelse med hvor stort hensyn man skulle ta til den utviste - og evt. fare han/hun var utsatt for i hjemlandet. Dette var i forbindelse med vår alles kjære Mullah. Jeg fikk ikke helt med meg reaksjonene fra andre politikere den gangen, men de ble sablet ned av venstreintellektuelle i media, som fremholdt at det ikke gikk an å endre systemet - basert på noen enktelthendelser. Snekkern - du hevder "dette" skjedde under forrige regjering. Men du glemmer at forut for det så hadde AP-regjeringene, helt siden Brundtland 1, gjort kriminalpolitikken sprøere og sprøere. Nyere eksempler fra den kanten er "naskeloven", ørten forslag om at fanger kan sone hjemme, elektronisk fotlenke, forslag om at deler av straffen kan gjøres om til samfunnsarbeid. Så vidt meg bekjent var det også under en sosialistregjering at de liberale fengselspermisjons-lovene ble satt i verk. Konsekvensen er at forbrytere som man i utgangspunktet skulle tro var godt bevart bak lås og slå, fritt kan ta seg en to-uker med nye lovbrudd, nå også drap! Sosionomene har reglerett kuppet hele rettsvesenet i Norge, med den konsekvensen at samfunnet ikke lenger blir beskyttet mot bermen! Voldtekstmenn går fri, folk sklir unna soning pga. systematisk lav prioritering til fengselsvesen, påtalemyndigheten sikter ikke folk i saker med videobevis og kjent gjerningsmann fordi de ikke ser det verd å prioritere vinningskriminalitet osv. osv. Jeg blir så 8431284[/snapback] Joda FRP skal ha kredit for at de har turt å si fra i innvandrersaker og at en må slutte å bruke silkehansker, rett skal være rett Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg sier du må forklare hvorfor/hvordan en regering som er valgt etter 2004 kan ha skylden for noe som skjedde før den ble valgt,noe du elegant ror deg bort fra, 8430537[/snapback] Jeg har ikke hevdet dette. Så hvorfor skal jeg forklare noe noen andre har sagt eller du har funnet på? HVOR kaller jeg den forrige regeringen udugelig i denne saken? 8430537[/snapback] Her: Ikke nok med at det klages på det de gjør men nå skal høyresidens udugelighet også belastes dagens regering :!: 8414509[/snapback] Det jeg skrev var følgende som en korrigering til en påstand om at dagens regering var ansvarlig: 8430537[/snapback] Jeg har så vidt jeg vet ikke hevdet at dagens regjering er ansvarlig. Den debatten får du ta med dem som har hevdet dette. Hallo i luken,når ble disse to dømt og skulle sendes ut ?Riktig i 2004 . Hvilken regering hadde vi da og hvem støttet den regeringen? Riktig en borgerlig regering som også FRP støttet 8430537[/snapback] Npr det gjelder ansvar for den politikken må vi skylde på de regjeringene vi har hatt opp til 2004. Det inkluderer høyre-regjering. Det inkludere tidligere AP-regjeringer. Det inkludere ikke noen Frp-regjering. Jeg har heller ikke lastet FRP for dette,men siden FRP var trukket inn i bildet så skrev jeg: Riktig en borgerlig regering som også FRP støttet 8430537[/snapback] Når du trekker inn Frp så impliserer du at Frp er medansvarlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Her:QUOTE(Snekker`n @ 18/04-2007 : 17:16) Ikke nok med at det klages på det de gjør men nå skal høyresidens udugelighet også belastes dagens regering Ja det er et svar på at dagens regering var udugelig i denne saken og siden dagens regering ikke hadde noe med saken å gjøre, så må vel den udugeligheten i denne saken da tilhøre den regeringen som var annsvarlig vil jeg tro . Jeg har så vidt jeg vet ikke hevdet at dagens regjering er ansvarlig. Den debatten får du ta med dem som har hevdet dette. Nei,men siden du reagerer så kraftig på det jeg skriver og stiller spørsmål ved det så virker det slik at du mener det . Npr det gjelder ansvar for den politikken må vi skylde på de regjeringene vi har hatt opp til 2004. Det inkluderer høyre-regjering. Det inkludere tidligere AP-regjeringer. Det inkludere ikke noen Frp-regjering. Vi må belsate den regeringen som hadde annsvaret da saken var aktuell og for at de ikke brukte det lovverk som var tilgjengelig da,en kan ikke tillegge dette værken tidligere eller senere regeringer uansett politisk side de måtte ha, men det virker som det er veldig viktig for deg at en sosialistisk regering må ha en del av skylden. Og atter en gang,jeg har enda ikke beskyldt FRP for å ha noe med saken å gjøre,men jeg gjorde oppmerksom på at den forrige regeringen hadde støtte også fra FRP dette siden de var nevnt. Vi vet alle at den forrige regeringen søkte støtte først hos FRP fikk de ikke støtte dær gikk de til de sosialistiske partiene og søkte støtte dær. det er overhode ikke noen som har nevnt at verken sosialistiske partier eller FRP støttet eller ga støtte til denne saken,det var trolig aldrig spørsmål om det. Det som er sakkens kjærne er at i 2004 var det en borgerlig regering som hadde annsvaret ergo er det de som hadde annsvaret fordi disse ikke ble utvist. Når du trekker inn Frp så impliserer du at Frp er medansvarlig. NEI det er noe du tillegger meg gang på gang til tross for at jeg avkrefter dette, det virker ikke som du forstår hva jeg skriver eller ikke vil forstå det,men bare må ha rett Her ser du hva jeg opprinnelig svarte på: Jeg kan forklare hvorfor med noen enkle ord, mange vil nok synes at det er ubehagelig, men sant er det uansett: Vi har en sosialistregjering. De er mer opptatt av å sy puter opp under armene på folk enn å kreve noe av folk. Kanskje det hadde vært en idé å få FrP i en sterkere posisjon, da hadde vi kanskje opplevd færre slike situasjoner. Som du sikkert ser er FRP nevnt dær,dærmed gjorde jeg oppmerksom på at også dem støttet den forrige regeringen . Men du måtte selvsagt vri deet til at jeg stilte dem til annsvar Endret 20. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå