Gå til innhold

Ta fra hele gjengen oppholdstillatelsen


Anbefalte innlegg

Så lenge man har norsk statsborgerskap skal man behandles likt. Noe annet er ikke annet enn skitten diskriminering.

 

Så får man heller gjøre det vanskelig å få norsk statsborgerskap om så er. Men å gjøre noen norske statsborgere til annenrangs borgere fordi de ikke har norsk etnisitet er etnisk diskriminering, enten man liker det eller ei..

 

Så får de som vil forsvare etnisk diskriminering gjøre det. Jeg er ingen tilhenger av slikt.

 

Merk at jeg ikke er motstander av at innvandrere uten norsk statsborgerskap kan sendes ut. Men når man har fått det så skal man ha like mange rettigheter som andre. Det er noe som bør følge automatisk med norsk statsborgerskap. Det finnes nok av innvandrere med norsk statsborgerskap. De skal ikke diskrimineres på grunn av sin etnisitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge man har norsk statsborgerskap skal man behandles likt. Noe annet er ikke annet enn skitten diskriminering.

Jada. Poenget er at vi ikke på død og liv må ta vare på pøbler som ikke klarer å innrette seg etter samfunnet. Så lenge de ikke har norsk statsborgerskap så bør de kunne kastes ut.

Lenke til kommentar

Send dem til månen synes jeg :(

 

Som vår kjære leder over dammen bør vi kunne gjøre unntak fra den norske rettssikkerhets grunnprinsipper for å dømme "aliens" som fortjener det.

 

Hvis en fyr som har fått oppholdstillatelse i norge på humanitært grunnlag synes jeg han burde bli sendt tilbake til sitt opprinnelige hjemland uten rettssak i Norge. Uansett om det er en fordi han kjørte i 100 i 80-sonen og han venter dødsstraff i hjemlandet. Føkk rettssikkerheten!

Lenke til kommentar
Så lenge man har norsk statsborgerskap skal man behandles likt. Noe annet er ikke annet enn skitten diskriminering.

Jada. Poenget er at vi ikke på død og liv må ta vare på pøbler som ikke klarer å innrette seg etter samfunnet. Så lenge de ikke har norsk statsborgerskap så bør de kunne kastes ut.

8378685[/snapback]

 

Ja der er jeg enig. Men det virker som om det er nok av folk i denne tråden som mener folk som er norske statsborgere men som har annen etnisk bakgrunn en norsk bør kunne hives ut. Og det reagerer jeg på.

Lenke til kommentar
Som vår kjære leder over dammen bør vi kunne gjøre unntak fra den norske rettssikkerhets grunnprinsipper for å dømme "aliens" som fortjener det.

 

10 00 ulovlige, uregistrerte innvandrere strømmer inn til USA hver eneste dag, og det er estimert at det nå finnes over 20 millioner av dem i landet. I gjennomsnitt blir 12 amerikanere drept av en ulovlig innvandrer hver dag. Så vil ikke akkuratt si at USA er et godt forbile når det gjelder innvandring.

 

http://www.theamericanresistance.com/ref/i...en_numbers.html

http://wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=53103

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Så lenge man har norsk statsborgerskap skal man behandles likt. Noe annet er ikke annet enn skitten diskriminering.

Jada. Poenget er at vi ikke på død og liv må ta vare på pøbler som ikke klarer å innrette seg etter samfunnet. Så lenge de ikke har norsk statsborgerskap så bør de kunne kastes ut.

8378685[/snapback]

 

Ja der er jeg enig. Men det virker som om det er nok av folk i denne tråden som mener folk som er norske statsborgere men som har annen etnisk bakgrunn en norsk bør kunne hives ut. Og det reagerer jeg på.

8378720[/snapback]

 

Hvis man gjør noe så kriminelt som det før 10 år som statsborger, så skal man kaste de ut.

Lenke til kommentar

La dei heller gå som "prøveborgarar" i 10 år etter at OPPHALDSTILLATINGA er i orden. Før dei har nokre så helst papirer på at dei er "godkjende" for allmenn ferdsel, kan dei halde seg på mottak. Grunnen til at nokon sit der lenger enn andre har eit stikkord: Identifikasjonspapirer. Har du papirer, kjem du raskt gjennom mølla. Får du avslag, bit det i deg. Eg ser ingen grunn til å nekte dei å søkje 2 gonger, men to avlsag må ha eit grunnlag, så då vonar eg at me ikkje send for mange moglege ressursar på dør.

Lenke til kommentar
Jeg mener at når noen gjør en straffbar handling som dette her, skal man straffes hardt og likt, uten tanke på etnisk opprinnelse. (Ergo ikke kaste de ut av landet, men la de lide for det de har gjort, som etniske nordmenn måtte gjort. Selvsagt er straffene i norge for lave, men det er en annen diskusjon)

8372950[/snapback]

Har du røyk sokkene dine gutt? Det er jo akkurat det de kriminelle innvandrerne vil... Fengsel er nærmest et gode for dem. Det er sikkert bedre der enn i asylmottak. Får de nok tid i fengselet, har vi store problemer med å bli kvitt dem.

 

Og til dere som tror at noen skal ut av landet: Hvem sitter i regjering for øyeblikket? SV kommer sikkert til å uttale at det er så psykologisk synd på dem, da de har hatt en tøff oppvekst med krig. Du trenger ikke være Einstein for å forstå det, selv om det etter min mening bare er en undskyldning, toppen av isfjellet.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hvis man gjør noe så kriminelt som det før 10 år som statsborger, så skal man kaste de ut.

8387148[/snapback]

Vel dette er etnisk diskriminering. Norge som stat bør holde seg for god for slikt tull.

8387891[/snapback]

 

Jeg tror han blander begrepene litt, og mener 10 år etter oppholdstillatelse (som f.eks. kan være grensen for statsborgerskap. I dag er det vel 7 år (?) ).

 

Har man fått statsborgerskap, så skal man naturligvis ha samme rettigheter som andre statsborgere. Noe annet er jo helt meningsløst.

Lenke til kommentar

 

Hvis man gjør noe så kriminelt som det før 10 år som statsborger, så skal man kaste de ut.

8387148[/snapback]

 

Vel dette er etnisk diskriminering. Norge som stat bør holde seg for god for slikt tull.

8387891[/snapback]

 

 

For å kunne diskutere sak så er det viktig at vi er enige om de begrepene vi faktisk bruker, jeg forstår at mange sliter med mange begreper som brukes i denne debatten og velger derfor å klargjøre ordet etnisistet og diskriminering.

 

ordbok.no sier dette:

 

etnisitet - kulturell og geografisk bakgrunn for en folkegruppe, etnisk bakgrunn.

diskriminere - gjøre forskjell på, behandle (en person el. gruppe) urettferdig

 

Er det virkelig urettferdig å kreve at innvandrere følger norsk lov?

 

Et viktig poeng i denne saken er at det er alt for enkelt å få norsk statsborgerskap OG det settes for få krav til de som kommer hit og får innvilget statsborgerskap. Så vidt jeg vet så finnes det ingen klausul i "kontrakten", men er det egentlig noe hinder for at vi kan legge inn en slik klausul? Flere har påpekt at vi kan begynne å operere med en slags prøvetid. Du får oppholdstilatelse og arbeidstilatelse, men du får ikke statsborgerskap før du har vist at du er skikket til å bo her. En prøvetid på 5-10 år er bare et forslag. Hvis du i denne perioden bryter norsk lov så mister du oppholds- og arbeidstillatelsen din og må finne deg i å flytte hjem igjen.

 

De fleste innvandrere, enten de kommer fra Iran, Somalia eller Sverige er folk som oppfører seg som normale mennensker gjør. De handler i butikken, jobber og er med på dugnad i borettslaget. Dessverre så har vi de som ikke klarer å oppføre seg, de som raner og dreper gamle damer, stikker ned folk på trikken, banker jenter som de mener tråkker på religionen deres - er det så vanskelig å forstå at vi IKKE vil ha slike folk her? De som er født og oppvokst her kan vi ikke gjøre noe med, de har statsborgerskapet sitt i orden, men de som har flyttet hit DE kan vi gjøre noe med. Ola eller Kari er vårt problem, Åke og Ali er deres hjemlands problem.

 

Det er som flere har påpekt ingen menneskerett å få bo i Norge. Norsk statsborgerskap er heller ingen menneskerett. Derfor er det ikke diskriminerende å ha en prøvetid på innflyttere. Det mange her mener er at det er noe feil med reglene i dag og at disse må forandres, ikke at vi skal kaste ut folk i hytt og pine. De fleste ønsker nok å begrense innvandringen av kjeltringer.

Lenke til kommentar
Jeg har vært vitne til at en nazist ble banket opp fordi han fremmet nazistiske meninger. Bør overfallsmennene, som alle med et unntak var nordmenn, bli hevet ut av landet?

 

Tenk prinsippielt her. Hvorfor skal vi ha et rettssystem for innvandrere og et annet for de som er født i landet?

8375857[/snapback]

Alle nasjoner behandler innlendinger utlendinger ulikt. Det er derfor vi har forskjellige land og landegrenser.

 

Vi har også forksjellig praksis på bakgrunn av hvilke land folk kommer fra. Vi har forskjellige samarbeidsavtaler, utleveringsavtaler osv. med forskjellige land.

 

Rettsystemet og lovverket er dog det samme.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om de med norsk statsborgerskap. Å sette forskjellig krav og rettigheter til folk med norsk statsborgerskap på bakrunn av ens etniske opprinnelse (det vil si at alle med norsk etnisitet får flere rettigheter), det er etnisk diskriminering.

 

[/teskjemodus]

 

Hva andre land gjør bryr jeg meg katta om. At det medfører ulike rettigheter for en med norsk statsborgerskap fremfor en innvandrer som ikke har det er helt naturlig. Men å også dele opp blant de som har norsk statsborgerskap det er idioti og diskriminerende. Da skaper man annenrangs borgere og ingen dårlige unnskyldninger legitimiserer det.

 

Som nevnt, da får man gjøre kravene til norsk statsborgerskap vanskeligere om det er der skoen trykker. Men ingen med norsk statsborgerskap skal ha færre rettigheter på bakgrunn av ens etnisitet. Etnisk norske skal ikke være førsteklassesborgere bare fordi man er etnisk norsk. :)

Lenke til kommentar
Jeg snakker om de med norsk statsborgerskap. Å sette forskjellig krav og rettigheter til folk med norsk statsborgerskap på bakrunn av ens etniske opprinnelse (det vil si at alle med norsk etnisitet får flere rettigheter), det er etnisk diskriminering.

8395968[/snapback]

Jeg har ikke fått med meg at noen vil kaste ut folk med kun norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om de med norsk statsborgerskap. Å sette forskjellig krav og rettigheter til folk med norsk statsborgerskap på bakrunn av ens etniske opprinnelse (det vil si at alle med norsk etnisitet får flere rettigheter), det er etnisk diskriminering.

8395968[/snapback]

Jeg har ikke fått med meg at noen vil kaste ut folk med kun norsk statsborgerskap.

8396060[/snapback]

 

 

Jeg har sagt at man burde ha muligheten til å frata folk statsborgerskapet så da er det at du ikke har fått det med deg:) Jeg har bare ikke fått frem tydlig nok tidligere(før siste posten min) at jeg mener at det er for lett å oppnå statsborgerskap og at ett slikt burde være "på prøve i første omgang".

 

Denne saken er på ingen måte enkel, så det finnes neppe noen enkel løsning heller.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om de med norsk statsborgerskap. Å sette forskjellig krav og rettigheter til folk med norsk statsborgerskap på bakrunn av ens etniske opprinnelse (det vil si at alle med norsk etnisitet får flere rettigheter), det er etnisk diskriminering.

8395968[/snapback]

Jeg har ikke fått med meg at noen vil kaste ut folk med kun norsk statsborgerskap.

8396060[/snapback]

 

 

Jeg har sagt at man burde ha muligheten til å frata folk statsborgerskapet så da er det at du ikke har fått det med deg:) Jeg har bare ikke fått frem tydlig nok tidligere(før siste posten min) at jeg mener at det er for lett å oppnå statsborgerskap og at ett slikt burde være "på prøve i første omgang".

 

Denne saken er på ingen måte enkel, så det finnes neppe noen enkel løsning heller.

8396126[/snapback]

Jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man får norsk statsborgerskap. Men dersom man har fått dette, og sagt fra seg andre statsborgerskap, så kan jeg ikke se hvordan man kan frata noen statsborgerskapet mer enn man kan gjøre det med de som har hatt statsborgerskap hele sitt liv.

 

Har noen derimot to statsborgerskap, så ser jeg ikke noen problemer med å ta fra dem det norske.

 

En slik ordninger er selvsagt etninsk uavhengig og lik for alle. Det som avgjør hvordan man blir behandlet er ikke hvem man er (etnisitet), men hvilke omstendigheter man lever under (statsborgerskap).

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg snakker om de med norsk statsborgerskap. Å sette forskjellig krav og rettigheter til folk med norsk statsborgerskap på bakrunn av ens etniske opprinnelse (det vil si at alle med norsk etnisitet får flere rettigheter), det er etnisk diskriminering.

8395968[/snapback]

Jeg har ikke fått med meg at noen vil kaste ut folk med kun norsk statsborgerskap.

8396060[/snapback]

 

 

Jeg har sagt at man burde ha muligheten til å frata folk statsborgerskapet så da er det at du ikke har fått det med deg:) Jeg har bare ikke fått frem tydlig nok tidligere(før siste posten min) at jeg mener at det er for lett å oppnå statsborgerskap og at ett slikt burde være "på prøve i første omgang".

 

Denne saken er på ingen måte enkel, så det finnes neppe noen enkel løsning heller.

8396126[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvor mange år man må vente før man får norsk statsborgerskap. Men dersom man har fått dette, og sagt fra seg andre statsborgerskap, så kan jeg ikke se hvordan man kan frata noen statsborgerskapet mer enn man kan gjøre det med de som har hatt statsborgerskap hele sitt liv.

 

Har noen derimot to statsborgerskap, så ser jeg ikke noen problemer med å ta fra dem det norske.

 

En slik ordninger er selvsagt etninsk uavhengig og lik for alle. Det som avgjør hvordan man blir behandlet er ikke hvem man er (etnisitet), men hvilke omstendigheter man lever under (statsborgerskap).

8396376[/snapback]

 

 

Det er nettopp dette som er sakens kjerne. Vi burde kanskje ha en lengre prøvetid og strengere "krav" til de som skal "fortjene" statsborgerskap i Norge, men det ser ut til at man er rasist hvis man prøver å forfekte noe slikt. Jeg finnes ikke rasistisk, men jeg forbeholder meg retten til å mene at folk får oppføre seg som folk hvis de kommer utenfra for å bosette seg her.

 

Jeg har jo kommet med en sammenlikning tidligere og drar den gjerne igjen:

 

Jeg sliter økonomisk og har ingen jeg kan stole på, mafiaen leter etter meg og jeg har en utrygg hverdag. Ola og familien hans synes synd på meg og tar meg inn. Jeg driter på gulvet deres og banker opp kona. Hvor lang tid tror du det tar før Ola og familien kaster meg ut fra huset sitt? Er det diskriminering om de kaster meg ut?

 

Dette er en enkel sammenlikning som veldig enkelt beskriver hvordan enkelte innvandere oppfører seg. Jeg vil forbeholde meg retten til å kaste slike innvandrere ut fra Norge på lik linje med at Ola bør ha rett til å kaste meg ut fra sitt hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...