Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å regne ut nedlastningshastighet

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp til å regne ut hastigheten på Internettlinjen min og tenkte at dette måtte være en fin plass og få hjelp på :)

Jeg har lastet ned en fil via FTP på 765 MB (802 889 728 bytes).

Dette tok 18 minutter og 24 sekunder.

Litt usikker på hvordan jeg regner dette ut så setter pris på fremgangsmåten som ble brukt for å komme frem til svaret.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapt svar, testet akkuret linjen på hardware.no og fikk 5767 kbit/sekund ned og 1200 kbit/sekund opp.

Min erfaring med disse speedometerene er at de viser lavere hastighet enn den reele hastigheten dersom man har raskere linje enn 4 mbit.

Linjen jeg har er Kabelmodem på 10mbit ned og 2 mbit opp.

Lenke til kommentar
5767=720,875KB/s så kan stemme, men linjen din er ikke 10mbit :/

Bruker for tiden Wlan har ikke testet med kabel, mulig at det er dette som begrenser linjen noe :dontgetit:

8372896[/snapback]

wlan er praktisk men ikke akkurat noe stort medium for å laste ned. har samme her, har lappis på wlan og stasjonør på kabel bærbar får 2Mbit ned og stasjonær får 8Mbit har sånn 25Mbit linje fra NGT.

skal jo sies at jeg også har en anne bærbar på nettet(samboeren sin) og en printer så wlan nettet har sin jobb med å holde alt oppe :p wlan blir vel halvert hastighet for vær ting som er oppe å går på nettet vis jeg husker riktig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...