Gå til innhold

Spørsmål rundt innlevering av selvagnivelsen.

VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har eget enkeltmansforetak og lurer litt på hvordan ting skal fylles ut.

Jeg har fått med meg at jeg skal levere inn næringsoppgave, hvor finner jeg den hen på altinn.no?

Jeg skal også levere selvansgivelse for næringsdrivende. Men den er ikke ferdig fylt ut og jeg må fylle den selv ut... noe jeg ikke skjønner noen ting av, roter meg litt bort og får alltid rød firkant på sum :ph34r:

Hvor kan man få litt hjelp til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får hjelp til utfylling hos ditt lokale ligningskontor, bare å ta en telefon:

http://skatteetaten.no/Templates/Fylke.asp...&epslanguage=NO

Tar jeg ikke feil ligger næringsoppgave som vedlegg til selvangivelsen for næringsdrivende (En stund siden jeg jobba som brukerstøtte hos altinn, men var sånn da iirc, rf-1175 hvis jeg husker rett forresten ;) ).

Og du kan få rødt rundt sum dersom du ikke har fylt inn tomme felt med 0 tror jeg, var noe sånt når jeg var der vaffal.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Du får hjelp til utfylling hos ditt lokale ligningskontor, bare å ta en telefon:

http://skatteetaten.no/Templates/Fylke.asp...&epslanguage=NO

Tar jeg ikke feil ligger næringsoppgave som vedlegg til selvangivelsen for næringsdrivende (En stund siden jeg jobba som brukerstøtte hos altinn, men var sånn da iirc, rf-1175 hvis jeg husker rett forresten ;) ).

Og du kan få rødt rundt sum dersom du ikke har fylt inn tomme felt med 0 tror jeg, var noe sånt når jeg var der vaffal.

8372762[/snapback]

Tja, eneste jeg fikk var selvangivelsen for lønnstakere og pensjonister og ett ett blad som fortalte noe av det på det arket. That's it...

tordde kanskje man fikk med noe mere jeg... men nei da :ermm:

Problemet er at jeg faktisk må sitte i arbeidstiden med skatteetaten på telefon for å fylle ut, det er litt kjedlig.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Tja, eneste jeg fikk var selvangivelsen for lønnstakere og pensjonister og ett ett blad som fortalte noe av det på det arket. That's it...

tordde kanskje man fikk med noe mere jeg... men nei da  :ermm:

Problemet er at jeg faktisk må sitte i arbeidstiden med skatteetaten på telefon for å fylle ut, det er litt kjedlig.

8372825[/snapback]

Det er den vanlige selvangivelsen. Du skal levere inn rf-1027 tror jeg, og der finner du næringsoppgave under vedlegg. Du finner oppgaven under Tjenester/Nytt Skjema (Skatt og avgiftsrapportering). Trodde den skulle ligge på forsiden din fra før av, men men.

Hvis jeg ikke tar feil skal du også være logget inn som privatperson når du gjør dette, du velger hva du er innlogget som øverst til høyre.

Hvis du har konkrete spørsmål kan du jo sende de en mail ellerno, men telefon er vel greiest og kjappest hvis du har mulighet til det. Og er det ikke arbeidstid nå forresten, du sitter på diskusjon.no :p

Uansett, ikke stol blindt på det jeg sier her, bedre om du ringer noen som har full peiling, er som sagt ganske rusten i altinn support :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...