Latskap Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg ler, jeg ler og jeg ler. Det er det teiteste jeg har hørt. Skal vi heller kjøre til italia da? for det forurenser IKKE i grunn. Eller skal vi bli som Gestapotyskland, og hindre folk i å dra fra landet? Lenke til kommentar
Superior Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har aldri vært i Syden og fredeles er det global oppvarming. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Etterhvert kommer det 500 millioner kinesere og indere som også vil dra på charterturer. Hvor lang tid holder oljereservene? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Etterhvert kommer det 500 millioner kinesere og indere som også vil dra på charterturer. Hvor lang tid holder oljereservene? 8389828[/snapback] Forhåpentligvis ikke så lenge, så vi kan leve av noe annet enn å pumpe opp hydrokarboner fra havbunnen og stappe madrassen full av penger vi aldri tør å bruke. Endret 15. april 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Etterhvert kommer det 500 millioner kinesere og indere som også vil dra på charterturer. Hvor lang tid holder oljereservene? 8389828[/snapback] Forhåpentligvis ikke så lenge, så vi kan leve av noe annet enn å pumpe opp hydrokarboner fra havbunnen og stappe madrassen full av penger vi aldri tør å bruke. 8390371[/snapback] De oljepengene vi har trenger vi sårt den dagen oljen tar slutt Men det er jo veldig smart det med å slå sammen ferier. Er i grunnen et meget godt tiltak! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Etterhvert kommer det 500 millioner kinesere og indere som også vil dra på charterturer. Hvor lang tid holder oljereservene? 8389828[/snapback] Forhåpentligvis ikke så lenge, så vi kan leve av noe annet enn å pumpe opp hydrokarboner fra havbunnen og stappe madrassen full av penger vi aldri tør å bruke. 8390371[/snapback] De oljepengene vi har trenger vi sårt den dagen oljen tar slutt 8392264[/snapback] Hvorfor det? Vi trenger dem egentlig ikke nå, og blir faktisk tutet ørene fulle med at vi ikke kan bruke dem pga fare for inflasjon. Hvorfor dét skal være annerledes i fremtiden ser ikke jeg. Nei, vi bør heller satse på å bygge opp annen næring. Staten bør finansiere sine oppgaver gjennom skatter og avgifter, ikke ved å drive business. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Det kan du da ikke mene? Hva hadde Norge vært uten olja? Tenk på det du. Endret 15. april 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vi hadde gjort andre ting. Faktum er at vi ville blitt et rikt land, på en ene eller andre måten. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det kan du da ikke mene? Hva hadde Norge vært uten olja? Tenk på det du. 8392738[/snapback] Det har jeg allerede gjort, og kommet frem til at vi antakeligvis hadde vært blant verdens ledende på skipsfart, fiske, kunstgjødsel, aluminium, eller noe annet morsomt. Oljerikdommen er gått oss til hodet, og det er slett ikke sunt. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har ikke sansen for Sponheim, har heller aldri vært i syden, så for meg er det forsåvidt greit nok. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det kan du da ikke mene? Hva hadde Norge vært uten olja? Tenk på det du. 8392738[/snapback] Det har jeg allerede gjort, og kommet frem til at vi antakeligvis hadde vært blant verdens ledende på skipsfart, fiske, kunstgjødsel, aluminium, eller noe annet morsomt. Oljerikdommen er gått oss til hodet, og det er slett ikke sunt. 8393249[/snapback] Kan ikke bare ta slikt ut av luften. Syns det er absurd å ikke være glad for at vi har funnet olje. Det er ingen garanti for at vi ville slått oss frem på andre områder. Pr. idag så er vi nå vel ikke så fryktelig små når det kommer til skipsfart og fiske. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kan ikke bare ta slikt ut av luften. Syns det er absurd å ikke være glad for at vi har funnet olje. 8394328[/snapback] Glad, joda, forsåvidt. Men det er deprimerende å se hvordan rikdommen vår gjør at infrastruktur og det meste annet er i stadig forfall.. Vi er åpenbart rike, men det synes til tider ikke spesielt bra. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 sikker på at det ikke er smugling lille lars er redd for da?? bryr meg ikke jeg, jeg stikker til syden fler ganger forde jeg trur jeg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg synes et slikt forslag minner alt for mye om kommunisme og statlig regulering av privatliv. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg syns det er tåpelig å våge å foreslå noe slikt. Igjen og igjen offentliggjøres det undersøkelser som viser at vi gjerne kjører med miljevennlig drivstoff, selv om det koster en krone mer pr liter. Hvorfor politikerne heller skulle legge ned forbud mot for mange flyreiser enn å jobbe for å gjøre miljøvennlig bilisme mer tilgjengelig er hinsides all forstand. Dette vil aldri gå igjennom... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 sikker på at det ikke er smugling lille lars er redd for da?? bryr meg ikke jeg, jeg stikker til syden fler ganger forde jeg trur jeg 8394418[/snapback] Dette er ikke noe som helst krav, men bare en oppfordring om å gjøre noe annerledes til bedre for miljøet. Selvfølgelig vil det alltid være slike som driter i alt og alle, utenom akkurat seg selv, og for dem vil selvsagt ikke slike oppfordringer uansett ha noen effekt. Men for andre som tenker litt utover bare på seg selv kan det være en nytttig ting å ta i betraktning. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Wow. Utrolig at du vet hvordan alle andre tenker. Har jeg sagt at jeg vet hvordan alle tenker? Jeg gjør en antakelse, jeg er jo ikke tankeleser. Ja, hvis du har noe som folk flest ikke liker å høre om, så for all del dropp å si det. Noen ting er idiotiske å si og kan egentlig bare holdes kjeft om, sånn er det bare. Tror kanskje Sponheim at utsagnet hans vil resultere i noe håndfast? Det tviler jeg på. Da kan han holde slikt for seg selv, eller skrive et leserinnlegg i VG. Ikke utbasunere det på nyhetene for å irritere folk. Kunne nærmest se trassen i øynene hans. Hvis det ikke hadde finnes folk med meninger utenfor det normale hadde aldri verden utviklet seg noe; du hadde fortsatt trodd at jorda var flat, at solen går i bane rundt jorda og at slaveri var helt greit. Dette er intetsigende. 8374887[/snapback] Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hvem skal egentlig definere hvor grensene til dette sagnomsuste "Syden" ligger? Norge=den siste sovjetstat Endret 16. april 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvem skal egentlig definere hvor grensene til dette sagnomsuste "Syden" ligger? Norge=den siste sovjetstat 8397307[/snapback] Saa rett saa rett. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Det utsagnet der er bare teit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå