Tore1971 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Tengte å skaffe meg mobilt-bredbånd til hyttebruk, og har kommet over ' www.Ice.no ' som jeg bare trenger å betale pr. uke. noe som passer meg utmerket på hytta. Men ...... De forlanger 2000,- for et wlan-modem. Er det noen som har en betytelig billigere løsning?? Jeg har en Air:Link WBR 6954 med antenne på, men vet ikke om jeg kan bruke denne. er det noen som har noen gode ideer ? Tore Endret 12. april 2007 av Tore1971 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Du snakker om to helt forskjellige ting. ICEs wlanmodem inneholder CDMA og radioutstyr for 450MHz mens den andre boksen du har kun er en standard WIFI router. Enten må du bruke ICEs løsning eller så kan du vurdere løsninger fra Netcom eller Telenor. Telenor og Netcom vil forresten komme med HSDPA som er en videreutvikling av deres 3G internett. Dette nettet vil trolig være raskere enn ICE. Endret 12. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Tore1971 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Takk for svaret. Du snakket om at Telenor og Netcom vil komme med HSDPA på 3g nettet. Dette kommer vel ikke igang før det digitale bakkenettet er bygget ut? eller tar jeg feil. Tore Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Det har ikke noe med digitalt bakkenett, men utbygging av Netcom/Telenors basestasjoner og infrastruktur. Trolig vil drift av HSDPA starte i år mange plasser. Endret 13. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå