Gå til innhold

Fallskjermjeger, for sent mht. trening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som feiler opptak blir som regel overført til andre avdelinger ja. Sånn gjør i hvert fall fallskjermjegerne det.

Eller så er du litt uheldig og må brette fallskjermene til fallskjermjegerne :p

Lenke til kommentar

Etter failed fallskjermopptak kan du få muligheten til å prøve deg hos hærens jegerkompani. Men det er i Norges nordligste leir: Porsangmoen. Det er mer eller mindre et forlatt område, og befalet gjør som de vil.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en fyr som slo opp en gammel skade under fallskjermjegeropptak. han forklarte til folka at han kunne tenke seg en rolig førstegangstjeneste, med minst mulig grønn tjeneste. Type skrivebord eller noe slikt, sånn at han kunne trene opp skaden selv i treningsstudio eller noe uten å gjøre mer skade.

De sendte ham videre til artillerijeger-opptak :-) Han endte opp i roligere omstendigheter etterhvert. Der har du den klassiske kompetansen til forsvaret når de skal fylle stillingene sine med de mest tilfeldige folka.

Du slipper i det minste å pakke fallskjermer tror jeg. Mener å ha hørt at alle som hopper ut av et fly har ansvar for å pakke sin egen fallskjerm. Så slipper folk å peke fingre hvis den ikke åpner seg.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville stolt min fallskjerm til noen hvertfall... Men litt selveid om man ikke kan pakke fallskjermer.

Er det slik at det er vanskelig å i det hele tatt komme inn på opptakene (altså få sjansen til å få prøve seg) som marinejeger/pilot etc.?

I såfall, kan det hjelpe å ha en bekjent i en høy stilling/god rang ?

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville stolt min fallskjerm til noen hvertfall... Men litt selveid om man ikke kan pakke fallskjermer.

Er det slik at det er vanskelig å i det hele tatt komme inn på opptakene (altså få sjansen til å få prøve seg) som marinejeger/pilot etc.?

I såfall, kan det hjelpe å ha en bekjent i en høy stilling/god rang ?

Hvis testene dine er gode er det bare å ringe VPV og mase ;) Men jeg vet at du må sende inn en søknad for marinejegerskolen.

Lenke til kommentar

Viss du risikerer å få skader ved høy belastning, vil ikke jeg akkurat anbefale deg å engang prøve på noe jegeropptak. Skulle du falle sammen, eller får en kronisk skade, blir du ikke bellønnet av militæret for å si det sånn. Jeg var sanitet under jegeropptak, og ingen ble tatt hensyn til. Det tok aldri slutt med skader..

Lenke til kommentar

Lurt å være inntakt og skadefri. I tillegg til at du ikke har stor sjanse for å "knekke" opp en gammel skade. De fleste har nok blitt skadet i mer eller mindre grad gjennom tiden, men har du en gammel skade som dukker opp i ny og ned, anbefaler jeg ikke å prøve seg på å bli fallskjermjeger.

Lenke til kommentar

sikkert ikke lurt, men tror jeg satser på fallskjermjeger. noen som vet om noen lure treningsmetoder jeg kan bruke for å sakte men sikkert styrke ledd og muskler?

har tredemølle, manualer og romaskin som jeg bruker hver dag. har så langt trent ganske mye, og merker at jeg kan holde på lengre og med mer intensitet enn det jeg kunne før, uten å få vondt i i ledda.

Lenke til kommentar
sikkert ikke lurt, men tror jeg satser på fallskjermjeger. noen som vet om noen lure treningsmetoder jeg kan bruke for å sakte men sikkert styrke ledd og muskler?

har tredemølle, manualer og romaskin som jeg bruker hver dag. har så langt trent ganske mye, og merker at jeg kan holde på lengre og med mer intensitet enn det jeg kunne før, uten å få vondt i i ledda.

Tredemølle er ikke særlig bra for knærne dine hvis du har problemer med de ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal på opptak 25.juli.

Har noen spørsmål ang.opptak:

1. Hvor mange plasser er det i fallskjermjeger kommando? Hvor mange som kommer inn etter rekrutskolen.

2.Hvordan ser ludvigsekken ut? Link og bildet?

3.Hvordan blir det med vann under opptaket? Får man noe å drikke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...