Gå til innhold

X-Fi Xtreme Music påvirker windows utseende?

Anbefalte innlegg

Altså; dette er et to-delt problem.

Har fungert helt utmerket i ca 1 år nå. Skrudde på dataen i dag, og fikk plutselig ekstremt lav lyd. Prøvde å skru opp, men windows gav meg beskjed om at mixerenhet ikke var installert. Alt var som det skulle i kontrollpanel, ingen feilmeldinger eller noe som helst.

Javel, da får jeg prøve å reboote da. Men dette hjalp jo heller ikke. Dvs, alt fungerer som det skal i ca 10-15 sec etter at windows er ferdig bootet, men så kutter det ut. Det merkelige er at windows også skifter utseendet i det øyeblikket lydkortet gjør noe rart. Det går fra å ha standard look til å få det win2k-looket.

Etter å ha fjernet og reinstallert driverene et par ganger er jeg like langt. Jeg får lyd, og hvis jeg skynder meg å skru opp lyden etter oppstart, kan jeg justere lyden videre i winamp, spill o.l. Men windows påstår fortsatt at jeg ikke har mixerenhet, og creative control panel sier det ikke finner kompatibelt lydkort.

Dette med utseendet er også merkelige greier; etter å være win2k i ca 30-35 sekunder, får jeg tilbake winxp look.

Pleier vanligvis å være relativt god på pcspørsmål, men må innrømme at jeg står bom fast. Lyden som kommer ut er helt fin og alt jeg har like god flyt i spill og programmer som før. Lydkortet bestemte seg bare rett og slett for å begynne å oppføre seg rart i dag :/

Edit: Etter å ha restartet winamp fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde lyddriver. Så jeg gikk inn i plugin'en og satte X-Fi kortet direkte istedet for directsound, og dæven, da fikk jeg lyd igjen. Kan dette være et directsound-relatert problem?

Edit2: Sitter nå i Vista på samme maskin. Her har jeg ikke klart å fremprovosere samme feil. Dette utelukker vel egentlig at noe er fysisk galt med kortet.

Edit3: Ser ut til at feilen er enda merkeligere enn jeg trodde; Under services så jeg at Windows Audio var stoppet. Når jeg valgte start på denne, kom lyden tilbake. Får ikke brukt G15 lenger til lyden da. Så det jeg lurer på, er om kanskje Logitech og Creative ikke er så veldig glad i hverandre akkurat nå? Uansett merkelig at dette problemet kun eksisterer i WinXP.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...