TStensland Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heisann skal til Manchester på mandag (og se Man.Utd - Sheff. Utd.) og vurderer derfor om jeg skal skaffe meg et digitalt speilreflekskamera (eventuelt ultrazoom). Jeg har tenkt til å bruke kameraet til å prøve å ta noen gode nærbilder av spillerne under oppvarming og slikt, men lurer litt på hva slags objektiv man må ha for slikt. Holder det med de vanlige objektivene som følger med kameraene eller må man kjøpe ett annet objektiv (tele)? Har nå et HP Photosmart R707 kompaktkamera som jeg brukte til samme formål i fjor og det ble ok, men ikke alt for bra bilder (ihvertfall ikke på den første kampen for da satt vi ganske høyt oppe på Old Trafford). Har sett på bl.a disse kameraene http://www.currys.co.uk/martprd/store/cur_...7217&tabIndex=1 (skulle bli ca. 6000kr) http://www.currys.co.uk/martprd/product/seo/471725 (ca. 5700kr) http://www.currys.co.uk/martprd/product/seo/272056 (ca. 6200kr) http://www.currys.co.uk/martprd/store/cur_...4&category_oid= (ca 5100kr) Mener det er en del å spare på å kjøpe disse i England!?! Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Ingen der ute som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Alle kameraene du linker til vil gjøre nytten. Til nærbilder holder kit-linsen, skal du ta bilder på avstand må du ha tele Prisene derimot, er ikke spesielt gunstige, tror bare det er Sonyèn som er litt billigere, de andre er dyrere. Hadde helt klart kjøpt i Norge med de fordeler det innebærer mtp garanti/reklamasjon Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Rent bortsett fra garanti/reklamasjon så må det da lønne seg, ihvertfall ifølge prisguiden? Ta f.eks. Olympus kameraet: Koster ca. 6000kr med veske, 1GB minnekort, OLYMPUS 40-150MM Lens og OLYMPUS E500 DSLR 17-45mm Beste prisen på dette i prisguiden er 6699kr (+frakt) hos Best-Buy og da er det ikke med verken veske eller minnekort. Ville tro at også dette da fort ble en 1000kr billigere. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Er ikke dette britiske nettbutikker, da? Jeg leste ikke sidene så nøye, men så ikke noen besøksadresse i farten. Prisene kan være helt annerledes i ordinære butikker. Jeg leser en del britiske blader, og har aldri sett noen fysiske butikker kunne tilby noe annet enn spesielle, utgående modeller billigere enn i norske butikker. Regner med at planen er å besøke en high-street butikk som Jessops, og da stiller det seg annerledes. Du må vurdere om det lille som kan spares er verdt det for å ofre norsk garanti, samt muligheten til å gå i butikken hvis noe skjærer seg. Jeg må si at det ytterst sjelden svarer seg å handle noe i utlandet, fordi Norge er blant Europas billigste land på forbrukerelektronikk. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Var kanskje noe kjapp i replikken:-) Olympusen var billigere enn her, men ikke nok til at jeg ville kjøpt i England. Som PMnormal sier er prisene brukbare i Norge - sammenlignet med Europa, vel og merke. USA og Hong Kong er gunstige land i forhold til eletronikkpriser, her kan du gjøre gode kjøp selv om du må betale norsk moms. Kjøpte nettopp et 20D i USA til kr. 5.000,-, avgifter og frakt inkludert Endret 14. april 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Er ikke dette britiske nettbutikker, da? Jeg leste ikke sidene så nøye, men så ikke noen besøksadresse i farten.8381684[/snapback] Dette er nettsiden til en britisk elektonikkbutikk som har butikker over hele landet, bl.a. en i Arndale senteret i Manchester. Prisen er oså den samme da man kan velge om man vil ha den tilsendt eller hente i butikk, på de produktene som har en gunstigere pris på nettet er dette informert om ved prisen (samme som elkjøp og lefdal sine sider) Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Uansett hvor du sitter under den kampen så vil du trenge i allefall 300mm eller 12X zoom/tele på kameraet mener jeg,siden du skal ta nærbilder. Da vil du få muligheten til å ta bilder slik at man faktisk ser ansiktet og ikke bare helfiguren..... Olympus har et bra ultrazoomkamera med 18X zoom som vil gi fine nærbilder. Du har også ``testvinneren`` Canon Powershot S3 iS som har 12X zoom. Ellers kjøp et DESR kamera med minimum 300mm objektiv,disse objektivene fås helt ned til under 1000 lappen som faktisk gir helt greie bilder..... ``Billige speilreflekskameraer`` Billig Tamron 300mm objektiv til Nikon Endret 14. april 2007 av naits81 Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Uansett hvor du sitter under den kampen så vil du trenge i allefall 300mm eller 12X zoom/tele på kameraet mener jeg,siden du skal ta nærbilder. Da vil du få muligheten til å ta bilder slik at man faktisk ser ansiktet og ikke bare helfiguren.....Olympus har et bra ultrazoomkamera med 18X zoom som vil gi fine nærbilder.Ellers kjøp et DESR kamera med minimum 300mm objektiv Takk for svaret, vurderer Olympus SP-550UZ (regner med det var dette du tenkte på) eller http://www.currys.co.uk/martprd/store/cur_...7217&tabIndex=1 300mm er dessverre for stort til å ta med inn på Old Trafford, men har sett et bilde tatt med 75mm som faktisk var ganske bra (og de satt ganske langt oppe) Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ja jeg mente Olympus SP-550UZ med 18X optisk zoom.Det kameraet er faktisk mindre enn Canon S3 iS som jeg har,og det gjør det svært anvendelig og lett å ta med seg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Takk for svaret, vurderer Olympus SP-550UZ (regner med det var dette du tenkte på) eller http://www.currys.co.uk/martprd/store/cur_...7217&tabIndex=1 300mm er dessverre for stort til å ta med inn på Old Trafford, men har sett et bilde tatt med 75mm som faktisk var ganske bra (og de satt ganske langt oppe) 8385324[/snapback] Hvis 300mm er for stort å ta med inn på Old Trafford, så passer det vel ikke med slr i det hele tatt? Kanskje du mener at de store, hvite L-zoomene er for store? Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Joda, men 300mm objektiver er for store(/gode?) til å ha med inn Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Joda, men 300mm objektiver er for store(/gode?) til å ha med inn 8388006[/snapback] En standard 70-300 er ikke større enn de fleste kit-objektiver, og langt i fra for god. Kan ikke tenke meg at de har forbud mot å bringe slik inn på stadion, hvis de tillater kamera i det hele tatt. Det siste regner jeg med at de gjør, selv om Man U er et svært kommersiellt produkt. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ikke helt det samme som Old T, men har hatt to erfaringer med Ullevaal og speilrefleks. For en del år siden hadde jeg med mitt analoge Canon 300 med 75-300 MM objektiv inn, og det gikk helt fint. Prøvde noen år senere å ta med mitt digitale Canon 300D med samme objektiv, det fikk jeg ikke lov til. Tror de mente objektivet var for stort. Det er vel helt sikkert av sikkerhetsmessige grunner. Egentlig ganske pussig, for jeg vil vel tro at det er mer aktuelt å kaste et relativt billig kompaktkamera rundt (for de som har interesse av det da...), enn et objektiv til flere tusen kroner. Men det bør vel være mulig å oppnå kontakt med noen sikkerhetsansvarlige på Old T. for å undersøke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Man skal heller ikke glemme at Man U er et en svært kommersiell merkevare, og at det kan sette begrensninger for hvor gode bilder de ønsker at uautoriserte fotografer skal kunne ta. Håper ikke de nye amerikanske eierene til LIVERPOOL FC gjør kjerneguttene fra vestkysten like kommerse, og at de klarer å ta tilbake tronen uten å bli for mye tenåringsprodukter.... Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Har "pratet" litt med en person på et annet forum som fikk beskjed om at 300mm var for stort av en vakt på Old Trafford Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har "pratet" litt med en person på et annet forum som fikk beskjed om at 300mm var for stort av en vakt på Old Trafford 8389844[/snapback] Ja, da så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå