Oystein90 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei Jeg får en stor grå "flekk" på sida mi når jeg viser den i Mozilla. Funker fint i Internett Explorer. Når jeg legger inn mer tekst og felt, blir det og flere "flekker". Flekken er bare på forsiden, resten av sidene er flekkfri Hva kan være problemet?? Eidetfilm.net PS: Kan gjerne få positiv og negativ kritikk ellers på sida også, publiserte den i dag så Endret 12. april 2007 av Oystein90 Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har ikke peiling på hvordan jeg skal si dette på en mild måte.. så la meg begynne med følgende.. Ikke bruk WYSIWYG.. om du ikke kan HTML så har du to valg, lær det eller få andre til å gjøre det for deg.. Når det er sagt, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med de gråe flekkene, jeg tipper det kommer av alle div'ene som er spredd rund om kring med absolutt posisjon.. Når det gjelder kritikk, 1. Ikke bruk WYSIWYG 2. Ikke bruk WYSIWYG 3. Ikke bruk WYSIWYG 4. Ikke bruk et svært bilde som "design" å putte det i bakgrunnen med absolutt posisjonering av tusen div's 5. Hold deg til et farge skjema med 3farge.. Svart, Grå, Oransje, Blå, Lilla, Rød 6. IKKE BRUK WYSIWYG! Har du sett kilde koden!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!!?!?! Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Har ikke peiling på hvordan jeg skal si dette på en mild måte.. så la meg begynne med følgende.. Ikke bruk WYSIWYG.. om du ikke kan HTML så har du to valg, lær det eller få andre til å gjøre det for deg.. Når det er sagt, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med de gråe flekkene, jeg tipper det kommer av alle div'ene som er spredd rund om kring med absolutt posisjon.. Når det gjelder kritikk, 1. Ikke bruk WYSIWYG 2. Ikke bruk WYSIWYG 3. Ikke bruk WYSIWYG 4. Ikke bruk et svært bilde som "design" å putte det i bakgrunnen med absolutt posisjonering av tusen div's 5. Hold deg til et farge skjema med 3farge.. Svart, Grå, Oransje, Blå, Lilla, Rød 6. IKKE BRUK WYSIWYG! Har du sett kilde koden!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!!?!?! 8372216[/snapback] Hmm...du må ikke regne med jeg forstår dette her altså. Og jeg har ingen planer om å begynne med komplisert HTML koding, nå har ialefall ikke tid til det. Og hva er WYSIWYG!? sorry at jeg ikke er ekspert på emnet. Jeg bruker Adobe GoLive. Der har det funket helt fint uten koding, helt til den flekken kom. PS: Jeg vil ha et ordetlig SVAR, ikke det typiske svart: LÆR DEG HTML! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Den flekken på skjermen din, kan være sperm ELLER så kan det være fordi du har brukt en WYSIWYG-editor... Det er ubegripelig håpløst å feilsøke da... bare se på koden din :---) Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) WYSIWYG er et akronym for What You See Is What You Get. Det vil si en HTML editor hvor du kun redigerer det grafiske, mens editoren genererer koden som trengs for å få det til å se slik ut. De fleste WYSIWYG editorer fungerer slik at de lager kode som passer bra i internet explorer men ikke andre nettlesere, siden IE er den mest brukte. hvis du skal lage en side som passer i både IE og Firefox, så kan jeg anbefalle at du skaffer deg Dreamweaver 8 (eller nyere hvis det er noen) som lar deg lett kode i XML eller PHP. Endret 13. april 2007 av fatalicus Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) For å si det sånn. Når du velger å ikke lære deg HTML og isteden bruke GoLive, er dette det samme som at du skulle si, "Idag skal jeg lære meg å lage brownies" så går du ned på butikken å kjøper en ferdig blanding som du bare slenger i ovnen for så å pynte den når den er ferdig! Endret 13. april 2007 av MrNeeon Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 ser du har fikset problemet. mulig du kunne fortelle hvordan du gjorde det, slik at hvis andre lurer kan de finne det også? Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 ser du har fikset problemet. mulig du kunne fortelle hvordan du gjorde det, slik at hvis andre lurer kan de finne det også? 8375593[/snapback] Jeg fikk hjelpen fra Norsk Amatørfilm Forum. Var bare å slette en kode som var årsaken til flekken. "Tilbakemelding på filmhjemmeside" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå