pumba50 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Nå må ikke folk tro at jeg synes dem er innpåslitende når dem leser denne tråden, de aller fleste jeg snakker med er "ok" personer, selv om jeg ikke alltid er enige med dem i alt. Men jeg har en person i hverdagslivet, som jeg omgås med på mitt treningssenter når jeg trener. Han er der de dagene jeg er der, akkurat de samme dagene. Han er mye eldre enn meg, og han dilter etter meg. Konkurrerer med meg. Selv om jeg er sterkere enn han, så er han sta og dum og innpåslitende, han følger etter meg og skal trene det jeg trener, i mitt personlige treningsprogram. Fyren er rett og slett veldig kvalm å ha rundt seg. Han er en smule destruktiv også har jeg en følelse for, jeg føler meg dårlig når han er i mitt nærvær. Han har en kontrollerende måte å prate på, han spør mye og graver. Skal dele mange hemmeligheter også (hemmeligheter er et kjent fenomen blant destruktive mentale personer). Når man ser han i øynene ser han ikke rett ut heller, han ser rett og slett gal ut. Spørsmålet mitt er, hva skal jeg gjøre for å slippe han? Skal jeg si det rett til han eller skal jeg bytte treningstider? Personen må vekk fra livet mitt ihvertfall, jeg vil bare omgås positive mennesker. Han er altfor destruktiv for min tilværelse, og jeg føler han smitter meg med personligheten hans. håper på seriøse og positive svar Hva ville du gjort, personlig? PS: Ser på dette som et helsespørsmål. Endret 12. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 håper på seriøse og positive svar Hva ville du gjort, personlig? PS: Ser på dette som et helsespørsmål. 8371552[/snapback] Jeg ville ha forsøkt å minne meg selv på at jeg ikke er det eneste mennesket i hele verden. Helsespørsmål? Tja...mer et toleransespørsmål. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 du kan jo si til han at du vil trene alene. men personlig ville jeg nok ha byttet treningstider. tror ikke jeg liker konfrontasjon Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Etter min mening er dette et seriøst problem når man vurderer å bytte treningstider for å unngå én person. Det ville vært et toleransespørsmål om det bare var en hvilken som helst person som var på samme sted som deg, men når personen aktivt engasjerer deg i samtale slik trådstarter beskriver så handler det ikke lenger bare om toleranse. Det handler om å kunne velge sin egen omgangskrets. Problemet er uansett utrolig vanskelig. Det er mye ting man må veie mot hverandre. Skal man prioritere sin egen velvære og si i klartekst til personen hva man mener? skal man bare la det skure å gå for å unngå å såre personen, men som et resultat av dette har man det jævlig? Skal man gå til det drastiske steg å endre sin egen timeplan fordi en annen person ikke har sosiale antenner? Jeg har ikke noe fornuftig svar på spørsmålet ditt, men du får tenke over resultatet av de forskjellige valgene. Hvem trenger å endre seg eller sine rutiner, du eller den andre personen? Har du egentlig valgt å ta en ubehagelig avgjørelse, men vil at noen andre skal anbefale det først? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 "hemmeligheter er et kjent fenomen blant destruktive mentale personer" Si det til han, han fortjener å vite hvor skapet står. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Finn deg noen plugger i ørene, hør på høy musikk og prøv og ignorere. Sikkert lett for meg som sitter her men. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Jeg valgte like greit å bare ignorere han. Han har nok den sosiale antennen oppe, men det er et eller annet denne personen vil siden han nekter å innse at jeg ikke er interessert i å være hans venn da han er over 20 år eldre enn meg. Men vi får se neste gang om han tok hintet. Hvis ikke, så blir jeg nødt til å bruke ord. Jeg prøvde å gi han en så diskret beskjed som mulig, ved å ignorere han, hvis det ikke hjelper så blir jeg nødt til å si det til han neste gang. Case closed! Er det forresten noen andre som har historier å fortelle, om personer i hverdagslivet så er det bare å skyte det ut! Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jada har en, hehe Hadde et lignende tilfelle når jeg skulle begynne å trene. Det var en mørkhuda weirdo som hadde trent der i et halvt år. Han bara vanka rundt og så på at andre trente. Han hadde ingen framgang whatsoever etter de få jallaøvelsene han gjorde. Kommer nok aldri til å forstå meg på tankegangen hans. Etter et par mnd begynte han å slå seg selv på magen med boksehanskene. sånn sto han i ett par minutt med flere sett. Hadde han bare gjort det borti en krok så kanskje, men han sto midt i gågangen mellom apparatene og folk måtte snike seg rundt. Etter at han hadde gjort det et par ganger var det et kvinnfolk som hadde blitt så skremt og sagt ifra til ledelsen. Negeren mista medlemskapet sitt for 1 år elns. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Be han først klart og tydelig kutte ut følge etter deg, og at du ikke vil ha noe med han gjøre. Om han skulle fortsette så melder du fra til ledelsen på senteret. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ja gjett om jeg henger meg på her. Finnes et par sånne innpåslitne folk i livet mitt også, og det er helt forferdelig. Jeg personlig er ikke i stand til å fortelle en person at "kan du være så snill å komme deg vekk, for du gjør meg utrolig irritert", men jeg skulle ønske jeg var det. Vedkommende er jo faktisk "venner" av meg. Greit at den sosiale antennen kanskje står oppe, men når den sosiale intelligensen er på linje med mentalt tilbakestående folk, da er det kjedelig. Hvertfall når man fremstiller seg selv som den beste i verden på alt. Kanskje det er meg det er noe galt med, at jeg bare må akseptere det. At det er mine sosiale antenner som har brukket. Kanskje disse daglige hinderene egentlig bare er piece of cake.. æsj Endret 13. april 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Han har nok den sosiale antennen oppe, men det er et eller annet denne personen vil siden han nekter å innse at jeg ikke er interessert i å være hans venn da han er over 20 år eldre enn meg. 8373468[/snapback] Ser ikke helt problemet med dette i utgangspunktet, men om han har en ekkel personlighet forstår jeg deg. Men alder har lite å si for vennskap, faktisk. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Han har nok den sosiale antennen oppe, men det er et eller annet denne personen vil siden han nekter å innse at jeg ikke er interessert i å være hans venn da han er over 20 år eldre enn meg. 8373468[/snapback] Ser ikke helt problemet med dette i utgangspunktet, men om han har en ekkel personlighet forstår jeg deg. Men alder har lite å si for vennskap, faktisk. 8376008[/snapback] Teoretisk sett, meget mulig, men det er ikke slik det fungerer i praksis. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Han har nok den sosiale antennen oppe, men det er et eller annet denne personen vil siden han nekter å innse at jeg ikke er interessert i å være hans venn da han er over 20 år eldre enn meg. 8373468[/snapback] Ser ikke helt problemet med dette i utgangspunktet, men om han har en ekkel personlighet forstår jeg deg. Men alder har lite å si for vennskap, faktisk. 8376008[/snapback] Teoretisk sett, meget mulig, men det er ikke slik det fungerer i praksis. 8379453[/snapback] Riktig. Jeg har allerede valgt han bort, men han har tydeligvis ikke forstått meg, siden han ennå henger etter meg. For å definere hva jeg mener med destruktiv så kan dem som vil lese litt om det. Det er ihvertfall en person som har et humør som svinger sinnsykt. En dag er han på topp og en annen dag er han på bunn, og denne mentaliteten smitter over på meg. Det føles ikke særlig godt å være i samme hus som han. Humøret skal være stabilt. Men som sagt, les den artikkelen. Sikkert mange her som har vært eller er i kontakt med slike folk og tror at dem er deres venn, men det er feil. Man bør styre langt unna slike folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå