Gå til innhold

noen som har erfaring med chipset temp?

numbnut

Anbefalte innlegg

har ett A8N-E bord. brikkesettet er nå kjølt med en Zalman passiv kjøler. etter 2 bytter av vifta valgte Komplett å gi meg en passiv kjøler.. nå ligger den på + 70grader.. har vært oppe i 76 grader Celsius på kjøleribba. og det er vel høyt...

noen som har målt tempen på sin nF4 ultra chipset? hva er "normalt" på dette brikkesettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

38grader her med meg, men jeg har ei kjøleribbe med en 80mm vifte på. Ene vifta mi funker ikke nå heller, så til vanlig ligger jeg på rundt 28-30grader når den funka.

har du satt fast kjøleribba skikkelig? Hatt på kjølepasta/lim? Hvilken zalman ribbe har du kjøpt? Noen passive kjøleribber kan du modifisere litt slik at du kan sette på en liten vifte som vil få ned tempen fort.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
38grader her med meg, men jeg har ei kjøleribbe med en 80mm vifte på. Ene vifta mi funker ikke nå heller, så til vanlig ligger jeg på rundt 28-30grader når den funka.

har du satt fast kjøleribba skikkelig? Hatt på kjølepasta/lim? Hvilken ribbe har du kjøpt? Noen passive kjøleribber kan du modifisere litt slik at du kan sette på en liten vifte som vil få ned tempen fort.

8371497[/snapback]

fikk den blå passive ribba av Komplett.. tenkte at "jeg blåser i om det ryker" ettersom de ga meg den.. men.........tempen er hårreisende..

ribba har ordentlig termisk kontakt. tempen er målt med ett Fluke IR termometer (hvis noen lurer).

Lenke til kommentar

Var det DENNE kjøleren du fikk? Har du vurdert å kjøpe kjøling med vifte istedet? Noe som for eksempel DETTE?

Men likevel er det litt merkelig at det er så varmt når det er skikkelig kontakt med kjøleribba og chipsettet. Er det varm ellers i kabinettet? Er det noen andre varme komponenter som for eksempel harddisker som ligger rett ved siden av? Eller er det andre ting som kan påvirke tempen?

Lenke til kommentar

Har du hørt med Komplett? Hva sier de til 70C på chipset...

Jeg ville aldri ha satt noe med en vifte under 92 til nøds 80mm inne i pcn min. bråker for mye i forhold til luften den flytter. Nå må jeg innrømme at det faktisk sitter en standar chiset kjøler med vifte på denne pcn her men det er eneste støy kilde utenom hardisken og den er overaskende stillegående men ikke god nok så skal montere vann blokk på den og ;). Har vannkjølt alt det andre og har 4 stillegående 120mm vifter som flytter luft i kabbinette og mitt chipset ligger på 27-28 grader uavhengi av load eller idle av en eller annen merklig grunn :p

-Bountyhunter

Edit: Mitt forslag http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pcnbhp1&mcat=

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...