Gå til innhold

Høy CPU/MB temperatur

K-Dog

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nexus Breeze kabinett med 120 mm vifte inn og ut, samt en Zalman CNPS9700 CPU vifte (Kobber) på en Intel Pentium D 3,4 gHz.

CPU temperatur ligger på 47 på idle, og er raskt opp mot 55-60 under stress. (Dette er en varm CPU i utgangspunktet, forbannede dritt)

Hovedkortet ligger rundt 40 på idle/stress.

Dette er noe høyt, spes. med tanke på at jeg kan klokke en del på dette hovedkortet. (Jeg har klart 78 grader på 3,9 ghz. Haha)

Noen som kan komme med noen tips/anbefalinger (på luftkjøling) ? Det ville vært supert.

mvh Kyrre S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg bruker en Zalman CNPS9700NT på en Conroe E6600. Og den koser seg rundt 30C.

EDIT: Glemte å sette punktum.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Luftstrøm er jo helt vesentlig hvis man skal få lave temperaturer. Det hjelper å rydde i kabinettet.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg har god luftgjennomstrøming. Kabinettet mitt er veldig bra på airflow. Jeg har også ryddet i kabinettet, kablene er stripset opp og ligger ikke iveien mellom inntak og eksos.

Jeg har lest en del om CPU'n min, og Termodesignkraft er på hele 130 W ( !! ). Jeg leste på Toms Hardware guide at Intel faktisk har sagt at denne prosessoren ikke bør brukes i systemer uten vannkjøling. Jeg har vel bare meg selv å takke som kjøpte denne! :)

Jeg får vurdere vannkjøling, eller nytt HK og en Core 2 Duo ...

Takk for tips.

Kyrre

- Trådstarter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...