Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav forbindelse på trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei, har trådløst nettverk hos far. Før var dette nogenlunde stabilt med små perioder ( merket kun når jeg spilte cs) at det hang eg opp i 2-3 sekund. Så nå når jeg kom hjem fra ferie så merket jeg at jeg at nettet ikke funket helt som det skulle. Har lavere forbindelse ( bra/lav) og at det på hastighet nå står 1 - 11 Mbps. Er det noe jeg kan gjø?

Har en 3com boks og på pc'en har jeg en Netgear WG1112v2 usb. som funker som Trådløst nettverkskort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er nede i 11Mbps i forbindelse vil du ha lag/hakket spillopplevelse.

Dermed må du ha trådløst utstyr beregnet for spilling og ofte kortere avstand mellom pc og senderutstyr eller bruke datakabel.

Du kan prøve å slå av strømmen til den trådløse senderen for å tvinge en restart, selv om jeg tviler på det hjelper her.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Du bør jutere frekvenskakanel som brukes på den trådløse senderen. Jeg anntar du ikke har prøvd å justere dne før og bare bruker den på standard kanalen. Da kan du mest sansynlig øke signalstyrken betydelig, og dermed også praksis hastighet og stabilitet også.

 

-Forandre kanalen på din trådløse sender (sjekk brukermanual, produsentens webside, eller ring support)

- Ta en hastighetsmåling på internet og trådløst. noter resultatet.

- gjennta steg 1 og 2 med alle kanalene (ca 12 å velge mellom). en aller flere av dem vil ha mye bedre resultatet enn resten. Bruk en av disse.

 

Hvis dette ikke gir gode nok reultater kan det være du må ha en repeater eller rett og slett bare en sterkere sender for å løse problemene dine, men prøv nå dette først, det er tross alt gratis å gjøre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...