multimann33 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvordan justere konidempere? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du tar av dekka på bilen og så ser etter et lite "hjul/ratt" på demperen du kan skru på for og få demperen hardere / mykere Det er iallefall sånn på de fleste koni dempere eg har sett.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 De jeg har sett har justering på topp eller ved at man løsner demperen, presser den helt sammen og vrir på en eller annen spesiell måte Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Står på en ford sierra sedan 91 modell. Vet hvor jeg justerer de, men hvem vei jeg skal vri for å få de mykere... De er jo stilt på stivest, ikke mye moro å kjøre bilen da syns jeg Endret 14. april 2007 av kennense Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 På det justeringshjulet som fulgte med demperne foran står det merking. Om jeg ikke husker feil er "soft" mot klokka og "firm" med klokka. Bak må du nok løsne de nedre demperfestene. Trykk dempern helt sammen, hold press og vri rundt til du kjenner at den "klikker i lås" og synker et par millimerte videre innover. Da er du i "justeringsmodus". Jeg TROR det er likt som foran, soft mot, firm med klokka, men det kjenner du når du trekker dempern utover igjen. Det er kun ut-bevegelsen som er justerbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå