milletno Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Fant en hel og pen Dell Latitude C600 på en gjennbruksstasjon. Spenningen var til å ta og føle på når jeg satte strøm på faenskapet. Det startet, men. Før jeg kommer inn i Windows så spør maskinen om ett passord for å kunne bruke pcen. Dell virker ikke spesielt interessert i å hjelpe meg med dette, da det er en eldre maskin. Hadde blitt meget glad om noen kunne fortalt meg hvordan jeg best mulig løser dette. Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 1. Hva i alle dager har dette med c++ å gjøre? C++ er et programmeringsspråk. 2. Gjennbruksstasjon? Er det et slikt sted der du kaster sortert boss(el-utstyr, vanlig boss, planker osv.)? For i så tilfelle er det strengt forbudt å ta med seg pc-utstyr derfra, nettopp med tanke på hva som kan ligge på maskinen.. 3. Er passordgreiene det første som kommer opp på skjermen? Hvis ikke kan du instalere windows på nytt på den, noe jeg vil tro hjelper på. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Dette er definitivt feilpostet 2. Gjennbruksstasjon? Er det et slikt sted der du kaster sortert boss(el-utstyr, vanlig boss, planker osv.)? For i så tilfelle er det strengt forbudt å ta med seg pc-utstyr derfra, nettopp med tanke på hva som kan ligge på maskinen.. 8372121[/snapback] Det er vel strengt tatt personen som kaster maskinen sitt ansvar å fjerne sensitiv data fra maskinen. ( Jeg synes det er flott at folk kan forlenge levetiden til datamaskiner enda noen år. Når det først har blitt forurensa så mye for å fremstille den og gjenvinningsprossessen for slikt avfall er relativt mangelfull ) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Flyttes fra c/c++ til bærbare Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er det melding FØR Windows starter er det passord i BIOS. Jeg husker ikke helt om det er et BIOSbatteri i denne modellen, er det det kobler du det ifra i minst 20 minutter før du kobler det til igjen. Hvis dette ikke hjelper, eller det ikke er batteri der er passordet gjemt i en egen chip. Da er det plutselig litt mere arbeid. Lenke til kommentar
milletno Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Er det melding FØR Windows starter er det passord i BIOS.Jeg husker ikke helt om det er et BIOSbatteri i denne modellen, er det det kobler du det ifra i minst 20 minutter før du kobler det til igjen. Hvis dette ikke hjelper, eller det ikke er batteri der er passordet gjemt i en egen chip. Da er det plutselig litt mere arbeid. 8379081[/snapback] Det er nok før windows starter er jeg redd. Skal prøve å åpne faenskapet og se etter ett batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå