Jannis-15 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 sitter å prøver ut hastigheten til min nye DVD-rom nå (pioneer 16x), filmen jeg ripper varer i 102minutter og nå har jeg sittet å rippet i 90minutter og har ikke kommet lenger en 40% er dette virkelig normal tid?? bruker orginal oppløsning (widescreen) og 160kb/s MP3 lyd. Takker for svar! :smile: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Under normal tid vil jeg si. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hva behager? Å rippe (kopiere fra platen til harddisken) en dvd går da som svint. Du mener kanskje divx-enkoding? Det kan fort ta noen timer, avhengig av hvordan du har satt opp enkodingen. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 er divx encodingen jeg venter på ja... ok, så det pleier å ta noen timer, men vil det si at om jeg skal rippe 4 DVD-platerer så må jeg sitte her et par dager? btw: nå vet jeg ikke helt hvem tråd jeg skal bruke men.. folk har svart på begge for jeg fikk slettet en av dem.. :razz: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Tar vel ca. 1 og en halv time for å rippe en DVD til Divx. Si 2 timer da. Sett på en nå, en i natt når du sover, en når du jobber/går på skole og en når du kommer hjem og spiser middag eller noe så har du de :smile: Edit: Kan vel forsåvidt også bruke rippeprogrammr til å først legge alle 4 DVDene inn på HDD (Hvis du har plass, hvis ikke legg så mange du klarer) også i natt eller noe setter du på en DVD fra platen sin og alle de du har lagret. [ Denne Melding var redigert av: Blib på 2002-12-18 22:03 ] Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: og en når du kommer hjem og spiser middag eller noe så har du de :smile: middag? det tar jo 5 min hvis det ikke spises ved pc'n Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 21:43, skrev Jannis-15:er divx encodingen jeg venter på ja... Nemlig. Quote: ok, så det pleier å ta noen timer, men vil det si at om jeg skal rippe 4 DVD-platerer så må jeg sitte her et par dager? Skal du ha god kvalitet, tar det vel fort et par dager, ja. Quote: btw: nå vet jeg ikke helt hvem tråd jeg skal bruke men.. folk har svart på begge for jeg fikk slettet en av dem.. :razz: Du legger en peker til den andre tråden. Eller ringer en moderator. Lenke til kommentar
voktern Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Etter hva jeg har hørt må man nok bruke 12 timer for og få uber kvalitet Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 10:31, skrev voktern:Etter hva jeg har hørt må man nok bruke 12 timer for og få uber kvalitet Heh... det ser jeg ikke det helt store poenget i nei. Men alt r jo relativt. Sitter du på en Cel@300 så går d kanskje 12 timer. Uten at kvaliteten blir så mye bedre av den grunn. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hvilket program bruker du ? Mener jeg så et program en gang i tiden som hadde alt sammen ... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 EasyDivx elns, kanskje? Det er ikke særlig optimalt hvis man vil ha god kontroll over resultatet, ei heller hvis AR er litt uvanlig. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Tror jeg bruker 4-7 timer eller noe. Husker ikke helt. Det er en stund siden sist. Det er med Gordian Knot pakka og knakende god kvalitet. Du skal fanken meg lete lenge etter bedre. Nærmere DVD kommer du ikke. Også er det jo selvsagt AC3 lyd. :smile: Det kjekke med Gordian Knot er at hvis du har plassen og fiksa alt frem til selv DivX encodinga så kan du sette opp en liste over oppgaver den kan gjøre mens du sover er på skolen, etc. Med plassen så mener jeg plass til alle .vob filene, pluss de ferdig encoda filene. :smile: Shivac: Pakken du pratet om er den jeg bruker. Altså Gordian Knot. _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec Midi Blå, Modda [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-12-19 12:41 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 jeg bruker EasyDivx ja. jeg har nå fått rippet filmen, men det ble helt elendig kvalitet og lyden er borte... :sad: Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Tida det tar å encode DivX kommer ann på hastighet på cpu/minne, hvilken codecversjon filmen komprimeres i, lengde, og ikke minst om det er 1-pass eller 2-pass encoding. Gordian Knot kjører 2-pass og da tar det fort 5-6 timer på en standard 90mins film på en T-bird 1.4 feks. EasyDivX (når det funker) kjører 1-pass encoding og hele prosessen tar ofte ikke mer enn ca. 2 timer, litt +/-. Kvaliteten er selvfølgelig dårligere enn 2-pass med feks Gordian Knot. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Konklusjon: Pælm EasyDivx, gå til http://www.doom9.org og lær å lage skikkelige dvd-rip-er. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 14:58, skrev LarsC:Konklusjon: Pælm EasyDivx, gå til http://www.doom9.org og lær å lage skikkelige dvd-rip-er. Konklusjon 2: Pælm EasyDivx, gå til http://www.doom9.org, last ned Gordian Knot + Update og lær å lage skikkelige DVD-Rip'er med fet kvalitet og bra lyd. :razz: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hey, jeg vil som de andre her anbefale Gordian Knot ( nyeste versjon 0.261 eller noe sånt ) Det finnes mange gode guider på nettet, hvordan man skal få perfekt resultat. Og når du har satt på alt riktig, kan du bare trykke save and encode og pc'en vil gjøre resten av encodingen på egenhånd. Det eneste du trenger er å bruke smartripper, og resten er ferdig innstillinger som du har satt opp. Første gang kan kanskje ta litt tid på å sette på, men bryet verdt. Du får perfekt resultat. Bitrate på ca. 1500 på 1 cd og over 2000 på 2 cd'er. og varighet på filmen er rundt 2 timer. Det er hvertfall det jeg ripper. Vanlig bitrate er helt fra 800. Mens mine ripper er dvd kvalitet på pc skjermen. Bitrate på 800 blir dvd kvalitet hvis jeg kun ser på tv med 50mhz. Uansett vil lengden på encodingen variere alt fra 2 timer til flere timer. Det forutsetter at du har satt på 2 pass. dette gir også best resultat. det vil si at pc'en bruker halvparten av tiden til å beregne filen/lyd og deretter på second pass lager den selve filmen. Men helt brukbar kvalitet på firstpass. Jeg selv bruker 2-3 timer med two pass, når jeg encoder en 2 timers film. Jeg har en [email protected] og 512 minne og en wd120 gig harddisk som jeg benytter av meg under selve rippingen. Og en annen pc på 500mhz bruker vedkommende fra 11-15 timer på de samme innstillingene som meg. Hvis du ønsker å ta first pass tar dette ca. 1 time hos meg og ca. 6-7 timer på 500mhz'en. Uansett lykke til, og du kan sikkert kontakte meg hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 kan dette være grunnen til at lyden ikke virker? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 kast det programmet. det er bare tull. Bruk istedenfor Gordian Knot. kjører du windows XP kan jeg hjelpe deg med fjernhjelp. Kan også sette opp alle innstillinger slik at du kan trykke på par knapper så får du den beste rippa filmen du har sett. Send mld eller msn hvis du ønsker hjelp fra min side! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 17:49, skrev Jannis-15:kan dette være grunnen til at lyden ikke virker? 10 kroner på "ja". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå