aic007 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei. Jeg sliter litt med et problem, så spør om hjelp her. Noen som vet åssen jeg får det til at informasjon i en eller flere andre tekstbokser utfylles automatisk hvis jeg taster inn informasjon i en tekstboks ?, f.eks. at navn og adresse fylles ut automatisk hvis jeg taster inn brukernavn og trykker enter. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Snakker vi applikasjon eller web? applikasjon: du legger en OnKeypress-event på text-boksen. inni denne sjekker du if( e.KeyChar.Equals('\r')) { minFunksjonSomFyllerUtAdresse(); } funksjonen må du nesten finne ut selv hvordan du skal lage, eller komme med litt mer informasjon Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei manfred. Det er web ( asp.net website med c #) Det fungerer slik at jeg bruker autocomplete for å taste inn navnet til en bruker - bruker stored procedure med sql og web service i c# til å få til dette - men det jeg vil få til er at adresse og annen informasjon om kunden også skal fylles ut når jeg har "autocompleta" kundenavn. ( Web servic'en min gjør ikke annet enn å sjekke connections og hente data fra en stored procedure. ) Var det forståelig, eller er jeg helt på jordet ? Endret 12. april 2007 av aic007 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Web / AJAX / WebServices er ikke min sterke side. Ikke sterk nok til at jeg kan komme med en løsning sånn med en gang i alle fall. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Ok. Takk for at du tok deg tid til å prøve å hjelpe. Endret 15. april 2007 av aic007 Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 På den tekstboksen som du skal skrive i, sett AutoPostBack propertien til true. Gå på hendelser (lyn ikonet) og opprett hendelse for TextChanged. Når du da skriver noe inn og du trykker Enter eller setter fokus vekk fra teksboksen så vil denne hendelsen fyre av og du kan gjøre det du ønsker. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) edit: never mind Endret 16. april 2007 av xtc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå