Gå til innhold

Problemer med tekstboks ?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter litt med et problem, så spør om hjelp her.

Noen som vet åssen jeg får det til at informasjon i en eller flere andre tekstbokser utfylles automatisk hvis jeg taster inn informasjon i en tekstboks ?, f.eks. at navn og adresse fylles ut automatisk hvis jeg taster inn brukernavn og trykker enter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi applikasjon eller web?

applikasjon:

du legger en OnKeypress-event på text-boksen. inni denne sjekker du

if( e.KeyChar.Equals('\r'))

{

minFunksjonSomFyllerUtAdresse();

}

funksjonen må du nesten finne ut selv hvordan du skal lage, eller komme med litt mer informasjon :)

Lenke til kommentar

Hei manfred.

Det er web ( asp.net website med c #)

Det fungerer slik at jeg bruker autocomplete for å taste inn navnet til en bruker - bruker stored procedure med sql og web service i c# til å få til dette - men det jeg vil få til er at adresse og annen informasjon om kunden også skal fylles ut når jeg har "autocompleta" kundenavn.

( Web servic'en min gjør ikke annet enn å sjekke connections og hente data fra en stored procedure. )

Var det forståelig, eller er jeg helt på jordet ?

:whistle:

Endret av aic007
Lenke til kommentar

På den tekstboksen som du skal skrive i, sett AutoPostBack propertien til true. Gå på hendelser (lyn ikonet) og opprett hendelse for TextChanged.

Når du da skriver noe inn og du trykker Enter eller setter fokus vekk fra teksboksen så vil denne hendelsen fyre av og du kan gjøre det du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...