nirosan Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 vips så var det hull i eksosanlegget til bilen og det bråker, uansett har snakket med svendsen eksos og de kunne tilby meg jobber utført for 2 500,-... det er bakerste delen potta og et rør rett under førersetet som det er gått hull i, men er det andre folk som dere kan anbefale eller som gjør jobben billigere? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du kan sveise det, eller kjøpe sånn eksostetning. Uansett blir sånt bare midlertidige reperasjoner. Kjøp delene f.esk på biltema og skift selv. Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 hmm..du sier det ja, hørtes jo forsåvidt helt greit ut, begynner å bli en gammel bil det her nå og har helst ikke lyst til å bruke 2500 kr på den, men den eksostettinga holder hvor lenge da?, kan jo bare gjøre det flere ganger... er bare hull en plass nemlig på røret under førersetet, den bakerste delen har bare rusta seg fast og den kom til å dette av ganske snart sa han på svendsen...men den virker stødig spør du meg.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva bil og modell har du? Hvor lenge det varer spørs på tilstanden til resten av eksos anlegget. Jeg ville anbefalt deg å bytta ut hele dritten selv. Er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 skjønner skjønner, har veldig lite peiling på bil og tror ikke jeg skal være bort noe som helst der altså, men har en Opel Corsa 1994 modell!, tror ikke det hullet er så stor altså, men fant denne på biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82925 hva tror du om det? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Den fungerer på mindre hull. Ellers så får du sånne med rørklammer til å sette på rundt rør. Å skifte eksosanlegg krever ikke store kunnskapen Du får et komplett eksosanlegg til bilen din for ca 800kr inkl pasta på biltema. Deilig å få hele dritten skifta med en gang. Et deffekt anlegg blir bare værre og værre på kort tid. Lapping fungerer som regel dårlig. Endret 12. april 2007 av sesteen Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 hmm..800 kroner er jo mersom 1/3 av beløpet hos svendsen jo, så du sier det ikke er noe vanskelig altså!..kanskje jeg gjør det selv da! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er snakk om å ta det av i to-tre gumifester, det henger bare i det. I tillegg er det bare to skruer mellom katalysator og eksosanlegg. Det burde gå rimelig greit å gjøre, selv for uerfarne. Folder finnes vel også på torshov sine sider osv for hvordan Som du selv skjønner så er det greit å gjøre det sjøl når du slipper unna med ca 800kr. Da er det gjort for en god stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå