BakerHansen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg drikker dessverre for mye sukkerdrikker. Har prøvd flere ganger å droppe ut brus i hverdagen med vann. Skal jeg være helt ærlig så funka det bare ikke på meg. Jeg vet at det kan høres veldig spesielt ut men det er som at jeg er avhengi av kullsyra i Colaen. Det er akkurat som at jeg ikke sitter igjen med samme "ikketørste" følelsen når jeg drikker ting uten kullsyre. Bortsett fra 1 ting! Nemlig Sjokomelk! Jeg annbefaler alle brusholikere her å prøve 1 uke med iskald Sjokomelk isteden for brus. Gi det 1 uke Regner med at sjokomelk er betydelig bedre enn Cola? Lenke til kommentar
Luis_Garcia Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg drikker dessverre for mye sukkerdrikker. Har prøvd flere ganger å droppe ut brus i hverdagen med vann. Skal jeg være helt ærlig så funka det bare ikke på meg. Jeg vet at det kan høres veldig spesielt ut men det er som at jeg er avhengi av kullsyra i Colaen. Det er akkurat som at jeg ikke sitter igjen med samme "ikketørste" følelsen når jeg drikker ting uten kullsyre. Bortsett fra 1 ting! Nemlig Sjokomelk! Jeg annbefaler alle brusholikere her å prøve 1 uke med iskald Sjokomelk isteden for brus. Gi det 1 uke Regner med at sjokomelk er betydelig bedre enn Cola? 8743389[/snapback] Jeg tror at sjokolademelk inneholder en god del fett. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sjokomelk har en snillere PH-verdi, i tillegg til at det inneholder mye gode mineraler i tillegg, så det er ihvertfall bedre enn cola ja. Men ikke bruk det som tørstedrikk av den grunn.. Jeg kan anbefale den geniale boksen med coop pluss, type blå. Genial tørstedrikk ^^ Lenke til kommentar
xersess Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hvis det er noen trøst, så drikker jeg 6 liter Tab X-tra hver dag, uten å ha tatt skade av det så langt. Marvin 8373902[/snapback] 6 liter? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Gå over til en glasscola om dagen. Da får du i deg 30% mindre Cola (glassflaske er 350ml). Dessuten smaker det bedre (synes jeg). Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det smaker vanvittig mye bedre... men kjøper det aldri for det er så tungvint Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Eg vart fortalt av tannlegen at iste ofte har meir sukker enn brus og absolutt ikkje er noko godt alternativ. Gå for vatn! 8393273[/snapback] Man kan jo rett og slett lage iste selv. Trenger ikke mer enn vann, isbiter og teposer. For å få en smak som ligner mer på kjøpe-iste må man nok ha i litt sukker / søtningsstoff, men man trenger jo ikke ha oppi så mye. Sorry for å quote en litt gammel post. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er 50 gram reint sukker i en halvliter brus. Husker jeg regna ut i mat- og helsetimen at jeg fikk i meg i overkant av 1 kilo reint sukker i løpet av èn dag på TG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå