Gå til innhold

1/2 l cola vær dag. gjøre noe skade?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville prøvd å kun drikke brus en dag i uka. Alt med måte vettu ;)

8395484[/snapback]

Bare en dag i uka? latterlig...

Man lever bare en gang. Lev livet!

8419306[/snapback]

Akkurat, kroppen eg har fått utdelt skal vare i 80-90 år, derfor vil eg passe på den så godt eg kan.

Har ikkje noko sug for brus heller, synest det er kjempegreier å kjøpe ei flaske vatn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du ser bortifra all skaden for mye brus kan gjøre på tenner og denslags, så er det også andre farer ved å drikke for mye brus.

Diabetes er nevnt, men en annen ting som er mye mer utberedt er jo overvekt og fedme. Det er jo ingen hemmelighet at man kan legge på seg en del av å drikke for mye brus. Selvom mange kanskje ikke tenker over det, og ikke merker noe til det, så tror jeg man vil merke det om man slutter å drikke brus.

En god venn av meg drakk brus ganske regelmessig, hver dag, slik som veldig mange andre. Han bestemte seg en dag for å slutte å drikke brus, og han gikk ned 7 kilo på et måned eller to. Og han var ikke akkurat feit mens han drakk brus heller.

Vet ikke om dere så på det programmet der kari jaquesson (ca) skulle slanke alle de tjukke unga for en tid tilbake? Der ble det sagt at hvis du drikker en halvliter brus hver dag, så tilsvarer det 10.kg vektøkning i året. Det er ganske mye.

Skal ikke fortelle folk hva de bør drikke og hvordan de burde leve, men tenk littegrann på hva dere har i dere. Drikker brus selv jeg, men alt med måte. :thumbup:

Lenke til kommentar
lurte på om det er greit får en 13 åring of drikke en halvl iter cola, vår dag. (nesten). tenker mest på masse sukker og sånt, pusser tennene bra. og trenger fotball 3 ganger i uka(+ fritiden)

8370670[/snapback]

JEg driker minst 1/2 lite cola vær dag. Har ikek lakt på meg noe etter at jeg begynte med det:p Men det er meg da

Lenke til kommentar

Bieffekter av å spise sukker... er noe fryktelig greier:

Benskjørhet

Ødelegger enkelte proteiner

Minker oksygentilførselen til cellene

Blindhet

Impotens

Høyt blodtrykk

Betennelsesreaksjoner

Hemme nedbryting av lagret fett

Økt sultfølelse

Svekke imunforsvaret

Hyperaktivitet

Utløse angst, irritasjon og aggressiv adferd hos barn

Bidra til psykiske lidelser og adferdsproblemer hos voksne

Bli mer ømfintelig ovenfor kritikk

Lenke til kommentar
eehh?!?  mer sukker = mer kalorier, eller har jeg misforstått??  freit nok med falske søtningsstpffer, men de kommer vel da eventuelt(?) i en "light" versjon??

8393892[/snapback]

En skal aldri stole blindt på energiindeksen på mat. Det er næringsinnholdet som teller.

Lenke til kommentar

Heheh, all denne sukkerpreiken fikk meg til å tenke på en film som heter "Over hekken" ,Animasjonfilm.

Kanon morsomt ekorn som blir matrix-hyper av å drikke noe ala redbull eller burn, den filmen anbefales.

Anyway, noen som vet hvor mye sukker det er i batteri, redbull og den slags??

On-topic: Sukkerbrus er skaldelig ved gjevnlig inntak.

Lenke til kommentar

Når jeg gikk på ungdomskolen så var det alltid en gjeng som drakk mye cola. Sa til han ene at han måtte sikkert til tannlegen snart. Han lo og hadde aldri hatt hull i tennene. Traff han nå 3år seinere. Da hadde han vært hos tannlegen med rotfylling. Han drakk nok mer enn 1/2 hver dag

En jeg gikk i klasse med for 2år siden på vgs. hadde skikkelig dårlig hygene. Ekle tenner som bare det. Drakk masse cola. Traff han også for ei lita stund tilbake. Så at han fått falske tenner eller hva enn du kaller det. Tennene var ikke som de gamle og du kunne se at de var falske. Sykt når du er 19 og har kroppen til en 80åring. Jaja. Han siste hadde jo et forferdelig kosthold med trening som et fremmedord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...