Gå til innhold

Hvilke gitar forsterkere bruker folket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker Roland Cube30, men må si at skal man virkelig ha kvalitet bruker man VOX. Stones, Beatles, The Who, Pink Floyd alle disse ganske kjente bandene brukte VOX

8442343[/snapback]

Men hvis du skal ha den samme Vox'en som dei brukte i si tid må du nokre tiår tilbake i produksjonen og nokre titusenar opp i pris. (Og ingen av av dei har holdt seg kun til Vox.)

Lenke til kommentar

Det kan hende, men såvidt eg veit har i alle fall resten brukt litt av kvart. Gilmour er vel mest kjent for å bruke Hiwatt.

Men uansett, poenget var at Vox ikkje er det einaste kvalitetsmerket der ute, og heller ikkje det absolutt beste, og ein kva som helst slags Vox ikkje nødvendigvis er ein kvelitetsamp.

Lenke til kommentar
Det kan hende, men såvidt eg veit har i alle fall resten brukt litt av kvart. Gilmour er vel mest kjent for å bruke Hiwatt.

8445016[/snapback]

Mest kjent for å bruke hiwatt jat!

Leste litt om david gilmour og fant dette:

Hiwatt (main) DR 103 heads into WEM 4x12 cabinets loaded with Fane Crescendo speakers

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ingen forsterker, men jeg har brukt følgende:

Yamaha G-100 transistor m/2x12" kabinett

Sound City 100w rør m/Sunn 4x12" kabinett

Marshall JCM800 rør m/1960 kabinett

Peavey Stereo Chorus 400 transistor 2x12" combo

Marshall Valvestate 100w møkkaforsterker m/1960 kabinett

Peavey classic 50 w 2x12" combo

Orange 60w rørcombo ombygd til head m/2x12" kabinett

Peavey Deuce II trans/rørcombo 2x12"

Fender Bassman head m/1960 kabinett

Fender Twin "blackface" 2x12" combo

Av disse savner jeg Peavey Stereo Chorus 400 mest, da den var god til absolutt alt.

I tillegg er mitt faste pedaloppsett slik:

Ibanez Tubescreamer ts 808

Boss DD-5

Jim Dunlop Cry Baby m/mod-pot

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå en Marshall 50 W.

Tenker evt. når jeg skaffer meg litt penger etter sommeren, å evt. bruke dem på et Mesa Boogie hode (roadking eller dual reticifer). I Tillegg et mesa 2x12 cabinet, hvis jeg ikke bestemmer meg for å prøve å ha den oppå marshallen :tease:

Lenke til kommentar
Vox Ad120 vtx

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
P4290028.jpg

8554113[/snapback]

Sikkert deilig lyd i den?? :dribble:

8560223[/snapback]

sykt digg lyd ja! digger lyden i den.. det er jo en moddelerings amp men den har rør i preampen så det er veldig varm og god lyd i den.

Så er det veldig digg å kunne velge mellom helt klokkeklar ren lyd, deilig halvskitten ac30 blues lyd eller skikkelig rock/metal vreng! det var godt anvendte komfpenger!

Lenke til kommentar

Jeg har en Alfwood AG20R. 20 watts forsterker med reverb og celestion element. kjøpte en gitarpakke hvor den fulgte med for under en måned siden. er ganske nybegynner, så har ikke nok ikke de helt store kravene til lyd :) funker fint til mitt formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...