Gå til innhold

Hvilke gitar forsterkere bruker folket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øyeblikket en Mesa Nomad 45 1x12 combo. Hadde et 4x10 kabinett til den også, men solgte det siden jeg bare spiller hjemme nå til dags. Knallgod forsterker, men jeg lurer litt på om jeg skal skaffe meg en med litt lavere effekt så jeg kan guffe på mer uten å erte på meg naboene.

Og så har jeg en MicroCube, for tiden utlånt til junior.

Og sist men ikke minst en Roland Cube 30 bassforsterker.

Har også en gammel Roland Bolt 60 stående et sted, desverre er den lettere defekt nå. Det var min hovedforsterker i mange år etter at jeg kjøpte den sammen med min første strat i '79 (tror jeg.)

Geir :)

Lenke til kommentar
Peavey Classic 30, med gitarn rett i forsterker uten noen krimskramserier av bokser og sant.  :love:

8375695[/snapback]

Hvordan er Classic 30 i forhold til Valveking 112 i lyd/kvalitet? Tenker at Classic 30 vil passe meg best i forhold til å sitte på rommet. Men så tenker jeg at Valveking har litt ekstra trøkk når jeg trenger det. Vanskelig det her :p

Sitter på Tech 21 Trademark 10 sjøl nå, sikler etter ny forsterker :p

Lenke til kommentar
Peavey Classic 30, med gitarn rett i forsterker uten noen krimskramserier av bokser og sant.  :love:

8375695[/snapback]

Hvordan er Classic 30 i forhold til Valveking 112 i lyd/kvalitet? Tenker at Classic 30 vil passe meg best i forhold til å sitte på rommet. Men så tenker jeg at Valveking har litt ekstra trøkk når jeg trenger det. Vanskelig det her :p

Sitter på Tech 21 Trademark 10 sjøl nå, sikler etter ny forsterker :p

8379478[/snapback]

Vet jeg ærlig talt ikke, for jeg har aldri prøvd en valveking. Men classicen gir ganske grom lyd :thumbup: Men ikke noe for de som spiller black metal men god røroverdrive får man med pre gain på fullt og post gain på 3-4 :love:

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...