Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spedometer på derbi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Festet nettop et effektanlegg på min derbi x-race 07.  og når eg kjører så viser spedometertet ikkje meir enn 57 når eg kjører rundt 70. er det sperre på speedometeret? :S :p

8370150[/snapback]

Min 2004 modell sperrer ikke. Nåla hadde vist 90 om det hadde stått der hos meg.. :p Er det slik at nåla stopper på 57, og holder seg rolig der selv om du drar på?

Lenke til kommentar
Festet nettop et effektanlegg på min derbi x-race 07.  og når eg kjører så viser spedometertet ikkje meir enn 57 når eg kjører rundt 70. er det sperre på speedometeret? :S :p

8370150[/snapback]

Min 2004 modell sperrer ikke. Nåla hadde vist 90 om det hadde stått der hos meg.. :p Er det slik at nåla stopper på 57, og holder seg rolig der selv om du drar på?

8370819[/snapback]

ja! :S var det når den var orginal og, men då tenkte eg no at den ikkje gjekk noke fortare. men da va no eg merka skikkeli at den ikkje ville gå meir enn 57 :S viste over 70 på to andre mopeder.

Lenke til kommentar
ja :S  har ikkje høyrt fra noken andre at den gjer slikt. litt plagsom for no veit eg ikkje ka den gjekk i orginalt heller xD  hehe :p  litt kjipt å ikkje sjå ka eg kjøre i :S

8371272[/snapback]

Kan det være at det er noe som holder igjen nåla? F.eks. litt plast som er igjen etter sprøytespissen, eller noe annet? Har du skrudd opp å sjekka? Er nok ikke meningen at den skal sperre nei..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

eg skal ringe til forhandleren i måro!

lysene mine er og gåen :S i går forsvant det heilt! midt i mørkno so da va litt skummelt egentli :p ligge i 70 og plutselig so ser du ingenting :S men har garanti på den so da ska dei få skifta :)

Lenke til kommentar

lysene mine er og gåen :S i går forsvant det heilt!  midt i mørkno so da va litt skummelt egentli :p  ligge i 70 og plutselig so ser du ingenting :S  men har garanti på den so da ska dei få skifta :)

8389285[/snapback]

Hvem lys forsvant?

Lenke til kommentar

lysene mine er og gåen :S i går forsvant det heilt!  midt i mørkno so da va litt skummelt egentli :p  ligge i 70 og plutselig so ser du ingenting :S  men har garanti på den so da ska dei få skifta :)

8389285[/snapback]

Hvem lys forsvant?

8389907[/snapback]

før eg var på service so gjekk lyset på nærlyset, etter service så fiksa dei det, men etter 3 dager så gjekk det igjen. og nå i går så gjekk langlyset også, men når eg tar litt borti ledningene så får eg litt lys, men kan jo ikkje holda på ledningane heila tio eg kjøre :S

Lenke til kommentar

8389285[/snapback]

Hvem lys forsvant?

8389907[/snapback]

før eg var på service so gjekk lyset på nærlyset, etter service så fiksa dei det, men etter 3 dager så gjekk det igjen. og nå i går så gjekk langlyset også, men når eg tar litt borti ledningene så får eg litt lys, men kan jo ikkje holda på ledningane heila tio eg kjøre :S

8393811[/snapback]

Kan være dårlig kontakt et sted.

Har du drevet om mopeden etter at du satte på effektanlegg? Hvor fort går den? Jeg hadde også det problemet med min at nærlyset gikk noen ganger, men ikke fjernlyset. Grunnen var enkelt og greit fordi jeg kjørte på høyt turtall over lengre tid, ettersom mopeden gikk mellom 55-75 på flat mark orginalt, og dermed klarte ikke spenningsregulatoren å holde spenninga nede på 12 V, noe som førte til at nærlyset røyk. Det fiksa jeg med å bytte ut framdrevet med et med 14 tenner istedenfor det gamle med 12. :thumbup: Dermed gikk motoren en del ned på turtall, samt at mopeden går jevnere og pærene lyser. :)

Men siden du har effektanlegg bør du vel bytte til 12/52 dreving istedenfor 12/65 som den har nå hvis du ikke allerede har byttet da.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

8389285[/snapback]

Hvem lys forsvant?

8389907[/snapback]

8393811[/snapback]

Kan være dårlig kontakt et sted.

Har du drevet om mopeden etter at du satte på effektanlegg? Hvor fort går den? Jeg hadde også det problemet med min at nærlyset gikk noen ganger, men ikke fjernlyset. Grunnen var enkelt og greit fordi jeg kjørte på høyt turtall over lengre tid, ettersom mopeden gikk mellom 55-75 på flat mark orginalt, og dermed klarte ikke spenningsregulatoren å holde spenninga nede på 12 V, noe som førte til at nærlyset røyk. Det fiksa jeg med å bytte ut framdrevet med et med 14 tenner istedenfor det gamle med 12. :thumbup: Dermed gikk motoren en del ned på turtall, samt at mopeden går jevnere og pærene lyser. :)

Men siden du har effektanlegg bør du vel bytte til 12/52 dreving istedenfor 12/65 som den har nå hvis du ikke allerede har byttet da.

8394304[/snapback]

Har orginal dreving på no ja, 12/65. no går mopeden 70 på flata og 70 oppover! xD drar sinnsjukt! :D men tenkte på å dreve den i sommaren en gang... er ikkje helt sikker, er kjekt med den aksen eg har nå! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...