Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbering eller voksing?

Anbefalte innlegg

Hei, har noen "irriterende" hår på overarmen som gjerne skulle ha vært borte i badesessongen. Hva er den beste måten å fjerne disse på? Hva er fordelene/ulempene med voks og barbering? Hvis man barberer seg flere ganger vokser jo hårene seg lengre og blir stivere. Men hva skjer om man vokser/napper dem? Vil de vokse seg lengre og stivere da også? Dessuten lurer jeg på en ting... Om jeg napper ut et og et hår (ja det er ikke så veldig mange av dem), vil det da vokse ut hår på sidene også eller vil det kun irritere DEN ene hårsekken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whis det bare er et par hår så drar du bare høvelen over et par ganger. Ikke vits i å gjøre mer ut av det. De vil ikke bli lengre av det. Kanskje stivere, men det er bare fordi du kutter de over på den tykkeste delen, og når de da vokser tilbake igjen vil de være like tykk hele veien (hvertfall i begynnelsen).

Lenke til kommentar

Du kan f.eks bruke en hårfjerningsgele, da slipper du å vokse, og hårene blir ikke så stive som ved barbering. Ellers holder voksing ganske lenge har jeg hørt, men er jo kanskje litt smerte involvert. Sjekk f.eks her for produkter som kan være aktuellt. Jeg har hørt at hårene ikke blir lengre/stivere, men bare føles sånn fordi de blir kuttet av.. men kan ikke si dette helt sikkert.

Lenke til kommentar
Har bare hørt at å fjerne hårene gjør at de vokser lenger og tykkere når de kommer ut igjen... Se på skjegg for eksempel

8435352[/snapback]

Les det folk skriver da. Det er bare en myte. Grunnen til at det kan virke sånn er at hårene blir kuttet over der de er tykkest, og kan derfor virke litt stivere akkurat i det de vokser ut.

Og når det kommer til skjegg; begynner ikke alle å barbere seg i puberteten? Selvfølgelig vil det virke som om du får mer og mer skjegg for hver gang du barberer deg. Men kan det være det bare er det at du er i den perioden da skjeggveksten kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...