ursa81 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Heisann! Fikk i dag en sms hvor det sto jeg måtte endre talepostnummeret mitt innen 1. juni. Lurer på om noen andre har fått den samme SMSen? Er dette svindel eller? Takker for oppklaring! edit: eposten ble sendt fra 92100000 og det var det jeg skulle sette som mitt nye talepostnummer også... Jeg har Chess abonnement. Men jeg har ikke talepost aktivert på mitt abonnement, så jeg skjønner ikke helt hva de vil. Endret 12. april 2007 av ursa81 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Sto det hvem det var fra? Hvilket nummer osv. Jeg visste ikke man kunne endre talepostnummeret selv, trodde det var noe leverandøren måtte gjøre. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Alle skal nå få et felles mobilsvar nummer fra sin operatør. Telenor har 91509001. Hva de andre operatørene har vet jeg ikke. Dette er pålegg fra Post og teletilsynet grunnet for få mobilnummer. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Tror alle skal bruke det samme nummeret, uansett hvilken operatør man har. Dette er som sagt pålegg fra PTT, for å kunne frigi flere telefonnummer, slik at vi fortsatt kan ha 8-sifrede nummer. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er NetCom, fikk det samme jeg. Det værste er jo faktisk det at ma ntaper et telefonnummer. Slik som jeg har aktivt brukt telefonsvarnummeret mitt også. Samt at telefonsvarnummeret mitt er lett å huske. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Skjønner ikke helt poenget med å dele ut mobilsvarnummeret. Har selv hatt enkle nummer, men har aldri benyttet det til annet enn viderekobling. Bytter man operatør så forsvinner det jo uansett. Fikk selv beskjed om nytt nummer her om dagen. Smertefritt for min del :-) Lenke til kommentar
epon Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Dette er fastsatt av Post og Teletilsynet fordi Norge går tom for åtte sifferede numre. Isteden for at alle har et eget mobilsvarnummer, holder det med at hver enkelt leverandør har et nummer. Endret 16. april 2007 av epon Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Skjønner ikke at folk gidder å sutre over dette. Alternativet er jo at man hadde økt dagens numre med ett siffer. Hadde jo garantert blitt sutring da også... Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 vet noen når disse nr frigiss sånn at man kan få nr igjen? Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) vet noen når disse nr frigiss sånn at man kan få nr igjen? 8403717[/snapback] Er det ikke 1. juni da? Skal sikkert litt til for å få det tilbake, men som mobilsvar vil du aldri få det Endret 17. april 2007 av *Snoopy* Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 vet noen når disse nr frigiss sånn at man kan få nr igjen? 8403717[/snapback] ¨ I følge NetCom sin kundeservice så får du ikke dette tilbake. Det gikk visst ikke ann å portere. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 vet noen når disse nr frigiss sånn at man kan få nr igjen? 8403717[/snapback] ¨ I følge NetCom sin kundeservice så får du ikke dette tilbake. Det gikk visst ikke ann å portere. 8404030[/snapback] Nummrene vil jo bli frigjort. Det er poenget med hele greia, men de vil bli frigjort som nye hovednummer. Alle operatørene vil ha et "eget" nummer som er til mobilsvar. Jeg vet at providerene som ligger under Netcom benytter samme nummer som netcom gjør. Vet ikke om det samme gjelder for Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå