Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann, vet jeg er litt off-topic nå men dere er de eneste jeg vet om som har CF kort med sikkerhet.

det jeg lurte på er om det er mulig å boote fra et cf kort hvis det er plasert i kortleseren på laptopen, var ikke så lysten på å ta ut den eneste hdd'en i maskinen for å prøve. eller for den saks skyld legge ut masse spenn for et sandisk extreme for så å finne ut at det var penger i do.

På forhond takk

Truls:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De raskeste CF kortene er tregere enn en harddisk, og mye mye dyrere pr. gigabyte. Så eneste grunnen til å bruke CF må være mindre støy og mindre varmeutvikling.

Om det går, er jeg også noe skeptisk til. Tror ikke noen BIOS har mulighet til å velge en USB eller minnekortleser som oppstartsalternativ.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
heisann, vet jeg er litt off-topic nå men dere er de eneste jeg vet om som har CF kort med sikkerhet.

det jeg lurte på er om det er mulig å boote fra et cf kort hvis det er plasert i kortleseren på laptopen, var ikke så lysten på å ta ut den eneste hdd'en i maskinen for å prøve. eller for den saks skyld legge ut masse spenn for et sandisk extreme for så å finne ut at det var penger i do.

På forhond takk

Truls:)

8369517[/snapback]

Noen nye BIOS har støtte for eksterne medier men et CF kort er ikke til å anbefale, operativsystemet vil nok være veldig ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...