Zandmann Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 har kjøpt et nytt raedon x1950pro, men får det ikke til å virke. Pcen skrur seg på som vanlig helt til windows skal begynne. Da kommer ikke pcen lenger og skjermen blir enten helt svart eller den skifter på forskjellige farger.. Mens når jeg byttet til det gamle igjen funker pcen som den altid har gjort.. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 prøvd å ordne herzen til skjermen din? eller oppløsningen? hvis ikke det hjelper så kan du jo prøve å starte windows i sikkerhetsmodus og se om du kommer inn der, og eventuelt sjekke driverne til skjermkortet. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 har du plugget i strømkabelen i skjermkortet? Hvor stor PSU har du? Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) har koblet til strømkabelen til skjermkortet ja. Men er to inntak på det. Har en mist 500w psu Ser jo ut som at det skal funke, men at windows ikke vil starte. Kan jo gå inn i bios osv.. har du plugget i strømkabelen i skjermkortet?Hvor stor PSU har du? 8369091[/snapback] Endret 12. april 2007 av Zandmann Lenke til kommentar
HAG Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvordan er det med drivere til skjermkort(a) var det tidligere et nVidia kort og det blir erstatta av et ATI kort uten at alle nVidia drivere blir fjerna kommer trøbbel.. fungerer svært dårlig. Gjør man et slikt "ekstremt" skifte i skjermkort må alt av drivere fjernes før det nye kortet blir satt inn i PC'en. Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 det jeg har fra før er Ati Raedon 9800 pro. Bør jeg fjerne alle drivere til det? Og hva med det nye kortet? må jeg legge inn noe før jeg bytter om? Hvordan er det med drivere til skjermkort(a) var det tidligere et nVidia kort og det blir erstatta av et ATI kort uten at alle nVidia drivere blir fjerna kommer trøbbel.. fungerer svært dårlig. Gjør man et slikt "ekstremt" skifte i skjermkort må alt av drivere fjernes før det nye kortet blir satt inn i PC'en. 8369299[/snapback] Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Nå har jeg fått det til å funke. Eller ble no tull med det når jeg gikk inn på avanserte instillinger. Noen som vet om jeg må ha strøm inn på begge koblingene til kortet? Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vist du tenker på strøm inn på begge de 2 strømkonktene fra kabelen som følger med skjermkortet så ja. Vist du har lite plass så kan du kjøpe en ny en hvor de har laget lask så du bare bruker 1stk strømkontakt. har en slik selv som du kan få vist du bor i bergensområdet. Lenke til kommentar
Zandmann Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) får koblet til begge to, men gjorde ikke det først. Har også hatt problemer med at når jeg går på avanserte instillinger skjer det et eller annet sånn at det henger seg og jeg må bytte skjermkort igjen for å få pcen til å funke. så avinstallere skjermkort og bytte igjen.. Kan jo ha noe med at jeg ikke hadde koblet til begge strøminntakene på skjermkortet.. Ser ut som om alt funker med kortet etter at jeg koblet til begge strøminntakene osv. Var bare litt usikker på om begge skulle kobles til pga at det stod at ene ledningen skulle inn i harddisken. Litt dårlig guide som fulgte med kortet også synes jeg. Endret 12. april 2007 av Zandmann Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det som står på guiden er vel at de 2 strømkontaktene fra skjmerkortet anbefaler de å koble på 2 "ulike" kretser fra PSU. Mener jeg så det på tegningen jeg fikk med min PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå